четвер, 1 серпня 2024 р.

Портфолію учня та вчителя

 ПОРТФОЛІО УЧНЯ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ Формувальне оцінювання не фіксують у класному журналі, тож постає питання: як учителю, який його застосовує, фіксувати інформацію про навчальні досягнення учнів. Учитель систематично накопичує учнівські роботи, що підтверджують їхні досягнення й зростання, а отже, мотивують до навчання. Аби збирати, інтерпретувати й фіксувати інформацію, дослідники та практики радять записувати результати як спостереження за навчанням учня або формувати портфоліо. Портфоліо — це систематичний збір робіт учня, що проводиться з певною метою та містить роботи, що можуть відбиратися вчителем, дитиною та батьками. Залежно від цілей використання розрізняють різні види портфоліо: Портфоліо учня (або демонстраційне портфоліо) — містить роботи, які учень вибирає сам. Таке портфоліо є мотивацією для дитини виконувати роботи, що демонструють її найкращі досягнення, але у більшості випадків не відображає щоденну діяльність та сфери чи види діяльності, де може бути потрібна додаткова підтримка. Портфоліо вчителя — містить форми оцінювання розвитку дитини, інформацію від інших фахівців, результати перевірочних завдань, які вибирає не дитина, а сам педагог. Таке портфоліо ведеться спільно з демонстраційним портфоліо. Може використовуватися й такий вид портфоліо як поточне портфоліо, коли вчитель спільно з учнем здійснює оцінку його робіт. Дитина обирає зразки робіт, які демонструють її розвиток, рівень опанування відповідними навичками, вчитель додає власні зразки робіт дитини, свої коментарі можуть надавати й інші педагогічні працівники та батьки. Ідея портфоліо — не у кількості робіт. Воно має відображати певний прогрес учня, його індивідуальні досягнення, витрачені зусилля, оцінювання через зразки робіт. Портфоліо має бути процесуальним: застосовуватися для простежування поточного та кінцевого оцінювання результатів навчальної діяльності учнів. Портфоліо завжди візуалізоване (може бути у вигляді спеціальної папки чи картотеки). 9 26 ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ Приклади змісту портфоліо Портфоліо учня Портфоліо вчителя Поточне складають учитель разом з учнем Демонстраційне складає учень складає вчитель титульний лист (прізвище, ім'я, по батькові дитини; заклад освіти, клас) титульний лист (прізвище, ім'я, по батькові дитини; заклад освіти, клас) титульний лист (прізвище, ім'я, по батькові дитини; заклад освіти, клас) розділ «Досягнення учня у навчанні» — контрольні та самостійні роботи; завдання, спрямовані на усунення помилок, допущених у роботах; зразки щоденних робіт; зразки домашніх робіт, підсумкові роботи та ін. «Моя сім'я» — інформація про членів сім’ї, родини. Можливо їх фото, фото їхньої роботи, відпочинку тощо контрольні завдання «Моє місто (село)» — інформація про рідне місто (село). розділ «Соціальна компетентність учня» — інформація про особливості співпраці учня з однокласниками на уроці, у позаурочний час; особливості спілкування з однолітками, дорослими, коло друзів та ін. «Мої друзі» — фотографії друзів, спільні фотографії, інформація про їхні інтереси, захоплення тестові «Мої захоплення» — завдання фотографії та інформація про те, чим учень любить займатися розділ «Суспільна робота учня» — інформація про доручення, які дитина виконує в класі, у школі; участь у суспільно корисній праці, подяки за виконане та ін. «Моя школа»  — інформація про школу і вчителів зразки робіт «Моє навчання» — вдало написані контрольні роботи; цікаві проекти; відгуки про прочитані книги; графік зростання швидкості читання; творчі роботи тощо розділ «Творчі роботи учня» — творчі роботи; фото об’ємних робіт; інформація про участь у виставці або конкурсі та ін. «Моя суспільна робота» — інформація та фотографії про суспільну діяльність учня роботи не відібрані учнем для демонстраційного портфоліо «Моя творчість» — малюнки, казки, вірші, фото виробів, фото виставок або конкурсів, в яких учень брав участь «Мої досягнення» — грамоти, дипломи, листи з подяками, атестаційні відомості «Роботи, якими я пишаюсь», — творчі роботи учня, які, на його думку, є найкращими

Немає коментарів:

Дописати коментар

Роль педагогічного спостереження для оцінювання. Рівні підтримки.

 РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ Важливим інструментом для оцінювання учнів з ООП є педагогічне спостереження. Це один із...