Для організації інклюзивного навчання учнів з ООП команда психологопедагогічного супроводу (далі — команда супроводу) протягом двох тижнів з початку навчання дитини складає її індивідуальну програму розвитку. Індивідуальна програма розвитку (ІПР) — документ, що забезпечує індивідуалізацію навчання особи з особливими освітніми потребами, закріплює перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційних потреб/ послуг для розвитку дитини та розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків дитини з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання. (Закон України “Про освіту”) У ІПР зазначаються труднощі функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я, ООП, що можуть впливати на ефективність застосування певних форм оцінювання (див. додаток 3 у Порядку організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти). Під час розроблення ІПР треба враховувати й рекомендації лікарів та мультидисциплінарної реабілітаційної команди, які зазначені у в індивідуальному реабілітаційному плані (за наявності) чи іншій документації. ІНП складається командою за участю педагогічних працівників, які викладають навчальні предмети (інтегровані курси), у взаємодії з учнями та/або їх батьками (іншими законними представниками), схвалюється педагогічною радою закладу освіти, затверджується його керівником та підписується одним з батьків (іншим законним представником) дитини. Форма індивідуального навчального плану визначається закладом освіти. Навчання учнів з ООП здійснюється відповідно до освітньої програми закладу освіти з урахуванням особливих освітніх потреб учнів та особистісно орієнтованого спрямування освітнього процесу, адаптації та/або модифікації окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів) тощо. З 5 класу посилюється увага команди супроводу учня з ООП в закладі освіти до оцінювання. Це зумовлено тим, що при переході до базової середньої освіти змінюються підходи до системи оцінювання, зокрема вводиться бальне оцінювання результатів навчання учнів. Значення слова «оцінювання» для учнів з особливими освітніми потребами не має обмежуватись виставленням оцінки за 12-бальною системою (шкалою), а проявляється як послідовна змістовна взаємодія між учасниками освітнього процесу (учнем, учителем і батьками) щодо навчальних досягнень. Для кожного з навчальних предметів/інтегрованих курсів команда супроводу має вирішити, в чому та як проявлятиметься якість результатів навчання учня та як фіксувати результати навчання. Це може бути заповнення бланків діагностичних 7 20 ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ робіт, оцінювання в письмовій роботі, надання письмового зворотного зв’язку, збереження робіт у портфоліо чи інше. Також варто визначити, де будуть виконуватися ці роботи: у зошитах, на окремих бланках чи інше. Поточне оцінювання може здійснюватися у вигляді різних видів тестів, зокрема з використанням електронних платформ чи іншого. Таке оцінювання полягає в констатуванні проміжного рівня досягнутого навчального результату. Під час підсумкового оцінювання вчителі визначають, чи відповідають отримані результати навчання учнів вимогам стандарту чи очікуваним результатам, передбаченим в ІПР (якщо розроблялася). Для цього вони проводять різні контрольно-перевірочні роботи, завдання яких розробляють на основі змісту освітнього стандарту та навчальної програми, за якою навчається учень. Пам’ятаймо, що слід не лише стежити за дотриманням освітніх стандартів і навчальних програм, а й переглядати їх (адаптувати, а за потреби — і модифікувати) відповідно до освітньої ситуації учня. Підсумкове оцінювання в умовах нестабільного доступу учнів до освітнього процесу, нестабільного психоемоційного стану, рекомендовано здійснювати на підставі поточного оцінювання, а не проводити у вигляді окремих підсумкових контрольних робіт. Важливо інформувати учасників команди супроводу та самих учнів про критерії оцінювання їхніх результатів навчання. Учнів та їхніх батьків необхідно інформувати також про правила та процедури оцінювання. Передусім — про порядок поточного та підсумкового оцінювання, чинники, які впливають на тематичне оцінювання учнів
Блог вчителя початкових класів, що висвітлює поєднання елементів розвивального навчання і основних принципів роботи за НПП "Інтелект України" на основі диференційованого підходу НУШ в практиці роботи сільської школи.
Сторінки
- Головна сторінка
- Дистанційне навчання, 2022
- Дистанційне навчання, 2022.Я ПІЗНАЮ СВІТ
- Дистанційне навчання,2022. Математика.
- Дистанційне навчання,2022. Українська мова.
- Дистанційне навчання, 2022. Мистецтво
- Дистанційне навчання,2022. Фізична культура
- Дистанційне навчання, 2022. Група продовженого дня
- Дистанційне навчання, 2022. Виховна робота
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Роль педагогічного спостереження для оцінювання. Рівні підтримки.
РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ Важливим інструментом для оцінювання учнів з ООП є педагогічне спостереження. Це один із...
-
Підготувала учитель 1 класу Демченко С.О. Ранкова зустріч на тему: ВЕСЕЛИЙ НАСТРІЙ – ЗДОРОВА ДИТИН...
-
Інтегроване навчання та міжпредметні зв’язки на уроках: спільне, відмінне, особливості реалізації У сучасних умовах ефективність почат...
-
Вступ Найбільш характерним явищем сучасного етапу розвитку цивілізації є, на мій погляд, лавинний зріст обсягу інформації та залучен...
Немає коментарів:
Дописати коментар