Урок. Українська мова. Читання
Дата: 18.03.2022
Теми. Спільнокореневі слова.
Службові слова. Прийменники. Уривок твору Дмитра Красицького «Дитинство
Тараса». Тарас Шевченко «Світає…»
Українська мова.
Читання. Частина 7. Уроки 3 – 4. С.8 – 14.
План
опрацювання матеріалу та окремі вказівки
Українська мова
1. Попрацюй над вправою 4 на с.8. Пригадай, що таке форми
слова, а що таке спільнокореневі слова.
Випиши у
робочий зошит із пісеньки «Потяг» спочатку форми одного й того самого слова, а
потім спільнокореневі слова.
Перевір
себе.
Форми слова:
корінь, кореня; рух, русі; друга, друже.
Спільнокореневі
слова: їхав, їжджу, поїзд; рух, вирушаймо; друга, друзі.
2. Попрацюй із вправою 7 на с.9.
Перевір
себе.
Б. Солити,
солдат, соліст. Вони мають однаковий корінь, але це не спільнокореневі слова,
бо кожне з них має зовсім різне лексичне значення.
3. Попрацюй над вправою 8 на с.9.
Зроби
висновок. Під час зміни в коренях слів відбувається чергування голосних о –е.
4. Виконай завдання до кінця.
Перевір
себе.
Хо – джу, во
– джу. - • - •'
5. Пригадай правило у завданні 11 на с.9.
Перевір
себе.
Якщо
голосний звук наголошений, то пишемо той звук, який чуємо.
Якщо
голосний звук ненаголошений, то треба змінити слово так, щоб ненаголошений звук
став наголошеним.
Якщо це неможливо,
необхідно перевірити написання за орфографічним словником.
6. Пригадай, що для зв’язку слів у реченні або для об’єднання кількох речень в одне,
існують службові слова.
Це
сполучник, прийменник і частка.
Відтвори
вивчене, прочитавши текст від Знайка у завданні 13 на с.10.
7. Прочитай і вивчи, що таке прийменник.
Правило у
зеленій рамочці на с.10.
8. Виконай вправу 14 на с.10 у робочому зошиті.
9. Закріпи свої знання, встановивши відповідність у вправі
15 на с.10.
Читання
1. Прочитай інформацію про українського поета Тараса
Шевченка.
Вправа 17, с.11.
2. Опрацюй тлумачний словничок на с.11.
Попрацюй над
текстом вправи 20. Ти знаєш, що прочитати треба не менше трьох разів.
3. Спробуй виконати посильні тобі завдання на с.13.
4. Ти вже вмієш
виразно вірші, дотримуючись пауз. Прочитай вірш Т. Шевченка «Світає» на
с.14.
Знайди у
вірші рими до слів СВІТАЄ, МРІЮТЬ.
Перевір
себе.
Світає –
палає, зустрічає.
Мріють –
зеленіють.
Домашнє завдання.
Зошит для
домашніх завдань. Частина 7. Уроки 3 – 4. С.5 -6.
Спробуй
виконати самостійно. Перевір себе.
С.5
1) Відповідь В.
2)
У рядку А зайве
СНІДАНОК.
У рядку Б зайве ГОРЮВАТИ.
У рядку В зайве ЛІТО.
Сніг,
сніжинка, сніговий.
3) У глибокій воді велика риба водиться.
Під лежачий камінь вода не тече.
З малого пагінця виросте велике дерево.
На чорній землі білий хліб родить.
Виконай у
робочому зошиті.
У воді
(ж.р., М.відм.); під камінь (ч.р., З.відм.); з пагінця (ч.р., Р.відм.); на
землі (ж.р., М.відм.).
С.6
4) Відтвори
з пам’яті інформацію про виразне читання з дотриманням пауз.
5)
Потренуйся у виразному читанні вірша Т. Шевченка «Світає…».
6) …Тополі
поволі
стоять собі, мов сторожа…
Зустрічає –
проводжає, знає, виганає,пролунає.
Немає коментарів:
Дописати коментар