Типи
обдарованості:
1.
Інтелектуальний
2.
Академічний
3.
Художній
4.
Креативний
5.
Лідерський, або соціальний
6.
Психомоторний, або спортивний
В умовах життєдіяльності такого колективу здібні
учні можуть більшою або меншою мірою виявитися на одному з чотирьох рівнів:
1) виживання – дитина
фізично присутня й відчайдушно бореться за самозбереження. Значну психологічну
енергію вона витрачає на самозбереження свого „Я” у зовнішньому
недоброзичливому оточенні;
2) оборона – дитина
позитивно себе сприймає, знаходячи свою „нішу безпеки”, витрачаючи багато
енергії на утримання своїх позицій;
3) впевненість – обдарована
дитина знаходить компроміс у подоланні труднощів у класі чи шкільному оточенні,
спрямовуючи частину енергії на самоствердження, розвиток та навчання і лише
незначну її частку – на пристосування;
4) процвітання – найвища
мета для обдарованих дітей, їхніх батьків та вчителів. У такому психологічному
кліматі
дитина може майже всю свою енергію віддавати творчим, активним заняттям і
захопленням.
Проблеми обдарованих:
-
негативне ставлення до школи (програма цікава, але
навчальний план не відповідає їхнім вимогам)%;
-
-
ігрові інтереси (обдарованим дітям подобаються складні
ігри та завдання, така дитина, потрапляючи в ізоляцію, усамітнюється,
замикається в собі);
-
-
несприйняття стандартних форм (конформність);
-
-
заглиблення у філософські проблеми;
-
-
невідповідність між фізичними, інтелектуальним та
соціальним розвитком (потяг до дітей страшого віку, неможливість стати
лідерами, прагнення бути дорослим);
-
-
прагнення досконалості (потреба в самоактуалізації);
-
-
відчуття незадоволення;
-
-
нереалістична мета (завищена);
-
-
надчутливість;
-
-
потреба в безпеці;
-
нетерпимість до оточення, рівень інтелектуального
розвитку якого значно нижчий.
Відмінність між відмінниками і
обдарованими учнями
№ з/п
|
Відмінник
|
Обдарований учень
|
1
|
Знає відповіді
|
Ставить запитання
|
2
|
Цікавиться
|
Допитливий
|
3
|
Висловлює цікаві думки та ідеї
|
„Дикі” думки, ідеї
|
4
|
Наполегливо працює
|
Грається, але отримує високі
бали, особливо з творчих завдань
|
5
|
Відповідає
|
Дискутує
|
6
|
Слухає з цікавістю
|
Емпатійний
|
7
|
Легко вчиться
|
Вчиться самостійно і наперед
|
8
|
Потребує 6-8 повторень
|
1 – 2 повторень достатньо
|
9
|
Розуміє ідеї
|
„Конструює” абстракції
|
10
|
Проводить час з однолітками
|
Більше до вподоби компанія дорослих
|
11
|
Виконує домашні завдання
|
Створює проекти
|
12
|
Копіює
|
Творить нове
|
13
|
Любить школу
|
Любить пізнавати
|
14
|
Добре сприймає матеріал
|
Інтенсивно досягає бажаного,
налаштовуючи самого себе
|
15
|
Запам’ятовує інформацію
|
Використовує інформацію
|
16
|
Має добру пам'ять
|
Добре працює розум
|
17
|
Любить послідовність
|
Любить складність
|
18
|
Готовий до дії, реагування,
відповіді
|
Уважно придивляється до життя і
все помічає
|
19
|
Задоволений своїми успіхами у
навчанні
|
Критично ставиться до себе й до
інших
|
Немає коментарів:
Дописати коментар