пʼятниця, 16 лютого 2018 р.

Типи обдарованості

Типи обдарованості:
1.               Інтелектуальний
2.               Академічний
3.               Художній
4.               Креативний
5.               Лідерський, або соціальний
6.               Психомоторний, або спортивний

В умовах життєдіяльності такого колективу здібні учні можуть більшою або меншою мірою виявитися на одному з чотирьох рівнів:



1) виживання – дитина фізично присутня й відчайдушно бореться за самозбереження. Значну психологічну енергію вона витрачає на самозбереження свого „Я” у зовнішньому недоброзичливому оточенні;

2) оборона – дитина позитивно себе сприймає, знаходячи свою „нішу безпеки”, витрачаючи багато енергії на утримання своїх позицій;

3) впевненість – обдарована дитина знаходить компроміс у подоланні труднощів у класі чи шкільному оточенні, спрямовуючи частину енергії на самоствердження, розвиток та навчання і лише незначну її частку – на пристосування;

4) процвітання – найвища мета для обдарованих дітей, їхніх батьків та вчителів. У такому психологічному кліматі дитина може майже всю свою енергію віддавати творчим, активним заняттям і захопленням.









Проблеми обдарованих:

-       негативне ставлення до школи (програма цікава, але навчальний план не відповідає їхнім вимогам)%;
-        
-       ігрові інтереси (обдарованим дітям подобаються складні ігри та завдання, така дитина, потрапляючи в ізоляцію, усамітнюється, замикається в собі);
-        
-       несприйняття стандартних форм (конформність);
-        
-       заглиблення у філософські проблеми;
-        
-       невідповідність між фізичними, інтелектуальним та соціальним розвитком (потяг до дітей страшого віку, неможливість стати лідерами, прагнення бути дорослим);
-        
-       прагнення досконалості (потреба в самоактуалізації);
-        
-       відчуття незадоволення;
-        
-       нереалістична мета (завищена);
-        
-       надчутливість;
-        
-       потреба в безпеці;
-       нетерпимість до оточення, рівень інтелектуального розвитку якого значно нижчий.


Відмінність між відмінниками і обдарованими учнями


№ з/п
Відмінник
Обдарований учень
1
Знає відповіді
Ставить запитання
2
Цікавиться
Допитливий
3
Висловлює цікаві думки та ідеї
„Дикі” думки, ідеї
4
Наполегливо працює
Грається, але отримує високі бали, особливо з творчих завдань
5
Відповідає
Дискутує
6
Слухає з цікавістю
Емпатійний
7
Легко вчиться
Вчиться самостійно і наперед
8
Потребує 6-8 повторень
1 – 2 повторень достатньо
9
Розуміє ідеї
„Конструює” абстракції
10
Проводить час з однолітками
Більше до вподоби компанія дорослих
11
Виконує домашні завдання
Створює проекти
12
Копіює
Творить нове
13
Любить школу
Любить пізнавати
14
Добре сприймає матеріал
Інтенсивно досягає бажаного, налаштовуючи самого себе
15
Запам’ятовує інформацію
Використовує інформацію
16
Має добру пам'ять
Добре працює розум
17
Любить послідовність
Любить складність
18
Готовий до дії, реагування, відповіді
Уважно придивляється до життя і все помічає
19
Задоволений своїми успіхами у навчанні
Критично ставиться до себе й до інших

Немає коментарів:

Дописати коментар

Діяльнісний підхід НУШ