пʼятниця, 3 листопада 2017 р.

Урок з курсу «Вступ до шкільного життя»
Тема: Завдання з недовизначеними умовами. Введення знаку «?»
Мета уроку:
1)    удосконалювати контрольно-оцінні дії;
2)    використовувати знаки «Я», «+», «-»;
3)    увести знак «?», використовуючи завдання з недовизначеними умовами;
4)    учити працювати в групі;
5)    удосконалювати графічні уміння;
6)    удосконалювати усне монологічне мовлення
Обладнання:
Завдання 1 – два малюнки великого формату із розбіжностями.
Завдання 2 – малюнки будинків за кількістю груп, на кожному позначка групи, записка про скарб, позначки для об’єднання дітей в групи.
Завдання 3 – аркуші в клітинку з точкою початку руху для кожного учня, на зворотному боці дошки зразок виконання графічного диктанту.


Хід уроку
І. Організація класу до роботи

ІІ. Формування контрольно-оцінювальних дій
Фронтальна робота (5-7 хвилин)
Завдання. Знайти на малюнках 10 розбіжностей
Підготовка. На дошці два малюнки із розбіжностями (бажано спочатку чимось закрити). Поряд з ними намальовані 10 квадратиків. У кожної дитини знаки «Я», «+», «-».
 -На дошці два малюнки, які майже однакові. Однак, не зовсім. Знайдіть 10 розбіжностей на цих малюнках.
 -Зараз я відкрию малюночки і ви маєте уважно їх роздивитися, але мовчки!!! Як тільки я подзвоню у дзвіночок, ті, хто знайшов хоча б одну розбіжність, має повідомити про це за допомогою знака «Я».
У разі, якщо хтось висловлює свою власну думку без використання знаку «Я», вчитель нагадує про необхідність використання цього знака.
Учитель відкриває малюнки Через 1-2 хвилини дзвонить дзвіночок.
-        Я бачу(Уляна) тримає знак «Я». Яку розбіжність ти знайшла?
-        Чи згодні ви з Уляною?Покажіть їй свою думку за допомогою знаків «+», «-».
Клас показує Уляні знаки згоди чи незгоди.
Аналогічна робота проводиться доки не знайдуться всі 10 розбіжностей
У разі, якщо діти знайшли не всі розбіжності, учитель пропонує повернутися дітям до цієї гри на перерві. Під час знаходження розбіжностей учитель ставить позначку в квадратиках.
ІІІ. Завдання з недовизначеними умовами
   
ІV. Завдання з недовизначеними умовами
Завдання. Знайти скарб (групова робота 10 хв)
Підготовка. По класу розвішані малюнки будинків більше кількості груп (якщо клас малий або за кількістю груп, коли клас великий). Бажано, щоб 2 малюнки були розташовані на різних боках дошки. Решта – по класу так, щоб групи не заважали працювати одна одній. Малюнки прикріплені скетчем, щоб потім з метою обговорення результатів роботи їх легко було перевісити на дошку. На кожному аркуші з будинками знак певної групи. Поряд з кожним аркушем на стільчику або на полиці знаходиться маркер. На парті у кожного конверт з кружечками певного кольору.
 -Сьогодні зранку я отримала незвичну записку: «Я знаю, де знаходиться скарб. Він знаходиться…» Доречі, хто хоче шукати скарб? Всі. Але скарб ходять шукати не поодинці і не великою купою. Отже, щоб знайти скарб, нам слід об’єднатися в групи. Вам слід дістати з свого конверту кружечок, подивитися на його колір, відшукати в класі будинок із кружечком такого самого кольору та підійти до нього.
Після того, як діти зібралися біля відповідних малюнків, вчитель пропонує показати, що групи готові до роботи, об’єднавши руки в замок.
 -«Скарб знаходиться у будинку. В будинку є кімнати. У кожній кімнаті одне вікно. Вікно кімнати, де  знаходиться скарб, на другому поверсі. Знайдіть це вікно та намалюйте хрестик.
Учитель стежить за виконанням завдання. Як тільки група завершила виконання, він пропонує її учасникам зайняти свої місця в класі.
По закінченню роботи вчитель перевішує малюнки на дошку.
Обговорення результатів роботи
 -Подивіться, різні групи закреслили різні віконця. У якій же кімнаті шукати скарб? Може хтось помилився? Що було сказано в записці? (перечитує). Всі групи вибрали вікна дійсно на другому поверсі. Але чому вибрали не одне й те саме вікно, а різні?(Тому що ми не знаємо, ця кімната у великому будинку чи маленькому, вікно кімнати справа чи зліва).
Якщо у деяких груп виникають уточнюючі питання, учитель поводить плечима, говорячи, що в записці нічого немає.
 -Отже, чи можемо ми точно сказати зараз, у якій кімнаті шукати скарб? (Ні)
 -Які питання нам слід задати авторові записки для того, щоб визначити кімнату зі скарбом?
Під час обговорення питань учитель піднімає картку зі знаком «?» Якщо під час роботи виникли такі питання, учитель нагадує про це.
Висновок
Якщо під час виконання завдання не все зрозуміло, слід поставити питання, щоб уточнити завдання
Учитель видає кожній дитині картку зі знаком «?»
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
ІV. Завдання з недовизначеними умовами
Графічний диктант (індивідуальна робота 10 хв)
Підготовка. Аркуші в клітинку з точкою початку руху. На зворотному боці дошки заготовлений зразок виконання графічного диктанту
 -2 клітинки вниз, 3 клітинки вправо, 1 клітинка вгору, 2 клітинки вправо, 1 клітинка вниз, 3 клітинки вправо та ще 2 клітинки

Варіанти дитячої поведінки під час виконання завдання

1)усі діти до визначили завдання самі і питань до вчителя не було
2)дехто з дітей на останньому кроці запитує вчителя: «А куди вести дві клітинки?»
У разі першого варіанту учитель відкриває зразок і пропонує перевірити себе. З’ясовує, що останній крок учні зробили в різних напрямках: вниз, вгору, вправо.
Обговорення
 -Чому ви останні 2 клітинки накреслили по-різному?
 -Чи сказала я вам, у якому напрямку слід їх накреслити?
 -Що слід зробити, щоб уточнити завдання?
У разі другого варіанту учитель викликає до себе учня, який поставив питання. З ним проходить по класу, роздивляючись роботи інших з питанням: «А куди ти провів (ла)? З’ясовує, що останній крок учні зроболи в різних напрямках

Обговорення
 -Чому ви останні 2 клітинки накреслили по-різному?
 -Чи сказала я вам, у якому напрямку їх слід накреслити?
 - Що слід зробити, щоб уточнити завдання? (Поставити питання) Саме це й зробив…
Отже, подякуємо йому.
V. Висновок уроку
 -Чи всі завдання, які трапляються на уроці, можна виконати відразу? (НІ, не всі)

 -Що слід зробити, якщо завдання не зовсім зрозуміло? (Поставити питання)

Немає коментарів:

Дописати коментар

Роль педагогічного спостереження для оцінювання. Рівні підтримки.

 РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ Важливим інструментом для оцінювання учнів з ООП є педагогічне спостереження. Це один із...