пʼятниця, 3 листопада 2017 р.

Урок курсу "Вступ до шкільного життя"

Урок з курсу «Вступ до шкільного життя»
Тема уроку: Робота в парі та групі. Взаємооцінювання робіт за даними критеріями.
Мета уроку: 1) вчити працювати у парі та групах;
                       2) увести взаємооцінювання в парі за даними критеріями;
                       3) удосконалювати графічні вміння;
                       4) удосконалювати усне монологічне мовлення.
Обладнання: картки для роботи в групах і для самостійної роботи, кольорова крейда, ляльки.


Хід уроку
І.Підготовка до уроку
1. Діти готують до уроку два кольорових і один простий олівці, картку зі знаком «?»
Картку зі знаком питання учень піднімає в ході уроку, коли йому щось не зрозуміло.
2. Учитель просить пригадати, як показати учителеві: «Ми готові працювати разом».
Для цього учні беруться за руки.
ІІ. Повторення відомих критеріїв оцінки та засобу фіксації оцінки
1.Уведення сюжету
На попередньому уроці діти познайомилися з «чарівними стрічечками», на яких показують свою оцінку (акуратність, правильність)
 - Наші знайомі казкові герої Буратіно, Каркуша і Червона Шапочка в «Лісовій школі». Вони, як і ми з вами, писали графічний диктант. Подивіться, які в них вийшли роботи. Діти, ви зможете оцінити роботу Мальвіни, Буратіно і Червоної Шапочки?
 - А як ви можете показати свою оцінку?
 - А що ми будемо оцінювати в цих роботах?
На дошці надається зразок, як має виглядати результат графічного диктанту, а також роботи казкових героїв. Біля кожної роботи намальовані «чарівні стрічечки»
2. Оцінювання робіт казкових персонажів
 - Подивіться на роботу Каркуші. Хто хоче показати на стрічечці оцінку за правильність виконання?
 - А тепер оцініть акуратність.
Один учень іде до дошки, знаходить помилки, яких припустилися в роботі казкові персонажі. Інші діти показують згоду або незгоду («+», «-» ). Якщо діти адекватно оцінили роботу Каркуші, вчитель погоджується з ними. Якщо ні – переконує у своїй правоті.
 -А тепер подивіться, яка красива акуратна робота в Буратіно. Як він постарався, який чудовий візерунок намалював. Треба його роботу високо оцінити, «хрестик» на стрічечках обов’язково вгорі поставити.
 - Ви згодні зі мною?Хто не згодний? (Якщо дитина не погоджується, треба запитати чому і намагатися переконати дитину прийняти думку вчителя)
Це так звана «пастка», використання якої спрямоване на формування в дітей критичного ставлення до іншої точки зору. Навіть точки зору дорослого. Якщо ж усі діти будуть згодні. То треба запропонувати впевнитися й перевірити правильність виконання роботи, орієнтуючись на зразок.
 -Спробуйте оцінити роботу Червоної Шапочки
Проводиться аналогічна робота з оцінювання
 -А ми з вами, школярі, можемо працювати так само уважно, як Червона Шапочка
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
ІІІ. Введення взаємоперевірки в парній роботі
1.    Завдання 1
 -Діти, для занять у дитячому садку треба виготовити картки (показується зразок). Вихователька з дитячого садка звернулася до вас по допомогу. Допоможемо їй приготувати картки?
На кожній парті лежить картка-зразок. У кожного учня  чиста картка.
2.    Інструкція до виконання
– Перенесіть малюнок зі зразка на чисту картку, щоб малюнки стали однаковими. За моїм сигналом (змах руки) приступайте до роботи.
Діти заповнюють картку простим олівцем
3.    Оцінювання робіт. Взаємоперевірка
а) -Оцініть кожний свою роботу.
 - Скажіть, що вибудете оцінювати?
Діти називають критерії – правильність і акуратність. Відводиться час на само оцінювання
б) –А тепер поміняйтеся картками й перевірте роботу один одного. Якщо оцінка збіжиться, обведіть хрестик на стрічечці кружечком, якщо не згодні – поставте свою оцінку (хрестик на лінієчці). Оцінка повинна бути справедливою
Діти працюють кольоровим олівцем. Якщо щось незрозуміло, показують знак «?»
 -Хто хоче подякувати сусідові по парті за справедливість, нехай потисне йому руку.
 -Якщо є помилки, розкажіть про них однокласникам.
 -У кого збіглися оцінки?
Діти піднімають руки в парі
4.    Висновок
 -Що нового було в оцінюванні робіт сьогодні?
Висловлювання дітей «Оцінювали роботу сусіда по парті».Оцінки можуть збігатися, а можуть і не збігатися
 -Я бажаю, щоб ваші оцінки-хрестики на стрічечках збігалися з оцінкою товариша або з моєю.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
ІV. Розвиток мовлення. Складання казки за серією малюнків
1.Відгадування загадок
З бородою, а не старий,
З рогами, а не бик,
Доять, а не корова,
Лико б’є, а постолів не плете. (Коза)

Не вусатий, а бородатий.
Сердиться, а не дідусь. (Козел)
2.Складання казки в групах
Діти закріплюють уміння зі знаками «Я», «Хор», «+», «-»
 -Розгляньте малюнки. Кого зобразив художник?
 -Обговоріть, що відбулося із цапенятами.
 -Домовтеся, хто буде розповідати історію за першим, хто за другим й третім малюнками, а хто буде контролер – збере все сказане в одну маленьку розповідь.
На партах лежать сюжетні малюнки до казки «Уперті кози». Діти розподіляють обов’язки в групі, при потребі учитель допомагає дітям домовитися
3.Вислуховування історій
Казки всіх груп заслуховуються
4.Оцінка роботи в групі
 -Підніміть руки в тій групі, де змогли домовитися, не сваритися, дружно попрацювати.
Дуже важливо похвалити за злагоджену роботу
5.Читання казки «Уперті кози» учителем
 -Що б ви порадили цапенятам?
V. Підсумок уроку
 - Що було цікавим на уроці?

 -Що вийшло як у справжніх школярів?

Немає коментарів:

Дописати коментар

Роль педагогічного спостереження для оцінювання. Рівні підтримки.

 РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ Важливим інструментом для оцінювання учнів з ООП є педагогічне спостереження. Це один із...