середа, 28 вересня 2016 р.

Аналіз роботи батьківського всеобучу за ІІ семестр



Аналіз роботи батьківського всеобучу за ІІ семестр для початкових класів
за 2015 – 2016 н.р.
Ключовими  компетентністями формування компетентної особистості є  – вміння вчитися, інформаційно – комунікативна компетентність, загальнокультурна, здоров’язбережувальна, громадянська та соціальна.
Оскільки вони є інтегрованим результатом предметних і міжпредметних компетентностей, то реалізують взаємозв’язок навчання, виховання, розвитку учнів (тоді як у і семестрі приділено увагу здебільшого ключовій компетентності).. Ядром цієї компетентності у початкових класах у ІІ семестрі  оволодіння молодшими школярами  загальнонавчальними   навичками у сфері здобування знань, у спілкуванні, співпраці, прояві творчих здібностей та їх розвитку.
    Останні три роки  на робочих  засіданнях батьківського всеобучу для початкових класів,  постійно акцентовано  увагу батьків у доступній  для них формі на формуванні компетентнісної особистості. Це реалізується через призму сучасного виховання творчої особистості.

Роботу протягом року було  сплановано у вигляді передостаннього етапу  довготривалого проекту «Від сучасного школяра – до свідомого громадянина», розрахованого на 4 роки. Робота всеобучу проводиться третій рік. Основним спрямуванням цього семестру є патріотичне виховання та розвиток творчих здібностей.
Під час засідань батьківського всеобучу на цьому етапі  бажаючі батьки були присутні на заняттях вчителів  у традиційні «Дні  відвідин», для них продемонстровано окремі способи формування компетентностей у вигляді фрагментів «Живого уроку». Цікавою формою роботи для батьків виявилася запропонована нами форма «Уроки незвичайної школи», на яких  діти разом зі своїми батьками були учнями і розв’язували проблеми навчання та виховання, що викликали затруднення у батьків. Під час цих так званих уроків батьки нерідко відкривали для себе свою дитину зовсім з іншого боку
Основні форми роботи, що проводилися – навчання батьків спостереженню «Сучасне виховання у об’єктиві прихованої камери», глосарій «Вчорашній день на сучасний лад». Заплановано –  «Школа батьківської компетентності». Це заняття, на яких присутні всі батьки, що діляться на глядачів та експериментаторів. Глядачі спостерігають (тоді як у І семестрі – аналогічному наслідуванню).. Експериментатори (бажаючі) приймають участь у експериментах по впровадженню рекомендацій вчителів початкових класів.
У ІІ семестрі 2015 – 2016 н. р. всю роботу батьківського всеобучу було спрямовано на реалізацію завдань,  поставлених у минулому  навчальному семестрі, що висвітлюється у протокольних рішеннях.
         Було проведено  за планом 4 засідання батьківського всеобучу для початкових класів.
В період проведення занять, було запропоновано батькам  на їх запити розгляд ситуативних завдань та лекційно – практичні заняття, тематика яких зумовлена основними нормативними документами щодо виховання підростаючого покоління, зокрема:  Доктриною розвитку початкової освіти, Національною Програмою виховання, Виховною системою школи, новим Держстандартом, що спрямований на формування компетентностей молодшого школяра, а також  питаннями на запити батьків.
            Відвідування батьками занять вкотре показало, що їх кількість не зменшилася, що свідчить про необхідність та подальшу результативність роботи батьківського всеобучу, його актуальність. Протоколи засідань засвідчують, що кількість відвідувачів всеобучу  достатня, тобто в окремих випадках лекторій відвідували не один із батьків, а двоє із однієї сім’ї.
               Заняття охоплювало різні аспекти виховання: превентивне, трудове, навчальну діяльність, роботу із обдарованими дітьми, екологічне виховання, формування загальної культури, основи формування навичок ведення здорового способу життя; всі ці питання було спрямовано, як і раніше,  на необхідність підкріплення домашнім вихованням.
           Найбільш оптимальними були такі форми роботи: обмін досвіду з елементами дискусії, практичні поради вчителів, тоді як у І семестрі - практикуми – навчання, міні – лекторії, комп’ютерні презентації із шкільного життя, демонстрація слайд  -  шоу, творча лабораторія фахівців, виступи дітей, засідання «круглого столу».
         Всі прийняті рішення підкріплювалися протокольно.
         Виконуючи поставлені завдання, продовжено формування переконань батьків у необхідності сімейного виховання; відслідковується постійний зв’язок батьків зі школою. Батьків ознайомлено із  новими педагогічними способами впливу на дитину, результативність сприйняття відпрацьовано в конкретних ситуаціях в процесі проведення практикумів. Батьки навчені добирати оптимальні шляхи співпраці з дітьми, їм роздано  нові буклети – настанови. Під час спілкування з батьками та обміну досвідом щодо сімейного виховання, з боку педагогів постійно у тактовній формі коригувалися недоліки у сімейному вихованні. Проведення спільних із батьками і дітьми заходів доведено, що робота спрямована на встановлення взаємозв’язків між дітьми та батьками, є плідною. У цьому році одне із занять батьківського всеобучу було представлено на районному семінарі школи по роботі з батьками.
Протягом року було успішно реалізовано минулорічні прогнози:
проведено пропаганду кращих психологічних та педагогічних знань з метою встановлення довірливих стосунків між батьками та дітьми вчителями та запрошеними фахівцями; здійснено впровадження інноваційних технологій виховання в практику сімейного виховання; здійснено підготовку в сім’ї майбутнього громадянина України, здатного самостійно приймати правильні рішення, правильно  критикувати себе та оточуючих, здатного аналізувати ситуацію, виявляти власну компетентність в процесі практичних порад, тренінгів; тоді як у І семестрі - пропагандовано  здоровий  спосіб життя та влаштовано створення умов для співпраці між дітьми та їхніми батьками; створення  умов для формування особистості в умовах інформаційного простору, як засобу розвитку творчого потенціалу.
Для батьків було запропоновано підсумкову анкету по наслідкам роботи та плануванню роботи всеобучу на наступний навчальний рік
1.      Як ви можете оцінити свої взаємини зі школою, у якій учиться ваша дитина?
а) хороші;
б) нормальні;
в)посередні;
г) погані
2. Як часто ви відвідували школу в цьому навчальному році?
а) щотижня;
б) раз на місяць;
в) раз на чверть;
г) двічі на рік;
ґ) значно частіше
3. З якою метою ви відвідуєте школу?
а) відвідування батьківських зборів;
б) зустріч із класним керівником, щоб бути обізнаним щодо справ класу своєї дитини;
в) для участі у виховних заходах класу, в якому навчається моя дитина;
г) для надання допомоги класному керівникові та педагогам;
ґ) за викликом педагогів чи адміністрації школи
4.Які почуття ви переживаєте після відвідування школи бесід з педагогом?
а) задоволення;
б) радість;
в) надію;
г)розчарування;
ґ) розгубленість;
д) тривогу;
е) смуток
5. Які лекції психолога ви хотіли б почути на заняттях батьківського всеобучу у наступному році?
6. Яких фахівців варто запросити  у наступному році на засідання батьківського всеобучу та з яких питань ви б хотіли отримати від них інформацію?
7. Які лекції психолога варто включити у роботу всеобучу?
8. Які теми ви хотіли б запропонувати на розгляд у наступному році?
9. Оцініть змістовність роботи всеобучу для початкових класів
а) робота всеобучу мені стала у пригоді;
б) мене не влаштовують висвітлені питання
Прогнозована робота на наступний рік:
·         «Голос громади»: звернення до адміністрації школи з питань організації зустрічі  з фахівцями на запити батьків:  вчителями початкових класів, логопедом, фахівцями з розвитку дитячої творчості
·         «Практикум  фахівця» : комплексне виховання
·         «Психологічний порадник»: не впізнаю свою дитину
·         У світлі сучасного навчання:  як вчити по – новому, розвивати здібності
·         «Педагогічна скринька»: використання сучасних  засобів навчання та виховання
·         «Фахові секрети»: щоб ротик був слухняним (логопедичний практикум)
·         «Секрети мудрих батьків»: як об хитрити вікові кризи дітей
·         «Патріотичне виховання у школі та родині»

Немає коментарів:

Дописати коментар

Роль педагогічного спостереження для оцінювання. Рівні підтримки.

 РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ Важливим інструментом для оцінювання учнів з ООП є педагогічне спостереження. Це один із...