середа, 28 вересня 2016 р.

«КНИГА ТА КОМП’ЮТЕР – НАШІ ДРУЗІ»



«КНИГА ТА КОМП’ЮТЕР – НАШІ ДРУЗІ»
Форма роботи: тематичний ранок
 Провели:  Круглик С.М. (голова батьківського всеобучу, вчитель початкових класів), Васяніна В.В.(шкільний психолог), Шелест Г.П.(шкільний бібліотекар).
 Тема: Книга та комп’ютер – наші друзі (тематичний ранок)
Мета
Попередити шкідливий вплив надмірної роботи на комп’ютері. Формувати ціннісне ставлення до книги – незамінного джерела знань. Виховувати прагнення правильно здобувати потрібну інформацію. Розвивати комунікабельність, пізнавальний інтерес, життєві навички.

Хід ранку
Ведуча
 Доброго дня, шановні гості!
 Всіх вітаємо в цей час.
 Ми зібралися сьогодні,
 Щоб про книгу та комп’ютер розказать.
Ведуча
  -Тож сьогоднішнє свято присвячене нашим вірним друзям і помічникам: книзі та комп'ютеру.
Ведуча
 Не можна бути сучасною людиною, якщо не знаєш комп'ютера 2-й ведучий. Не можна бути освіченою людиною, якщо не читаєш книг.
Ведуча
 В кожнім домі, в кожній хаті – У містах і на селі, Хто навчився вже читати, Має книжку на столі.
Ведуча
 Дбайливо тонесеньку книжку гортаю.
 Рядок за рядочком квапливо читаю.
 Гортаю, гортаю сторінки, мов диво,
Весь світ в собі книжка вмістила.
Учень
 Сторінки книжок завітних Всіх нас доброму навчать:
 Працювати і учитись, І Вітчизну шанувать.
 Багато мусим знати Про все, що є навкруг.
 Тож слід книжки читати, Бо книжка – вірний друг.
Учениця
 Скільки книг в твоїй книгарні!
 Книги різні, дуже гарні.
 То краса, якби ти зміг Прочитати, друже, їх!
Книги дружать з дітворою, Полюби їх у житті –
 І улюблені герої Будуть друзями в путі.
 Бібліотекар
 - Упродовж усього життя ми звертаємося до книги. Батьки читали вам казки, вірші, оповідання коли ви ще і говорити добре не вміли. З дитячих років книжка допомагала вам пізнати себе і зрозуміти світ, що вас оточує. Вона знайомила і продовжує знайомити з історією народу, рідної землі, таємницями природи і життя, найкращими зразками світової літератури. І чим би ви в школі не захопилися сторією, географією, математикою на допомогу завжди прийде книга.

 А яка ж була перша книга? Давайте згадаємо.
 Фільм « Книга»
 Бібліотекар
 =Книга — одне з найбільших див, створених людиною. З книги ми дізнаємося про минуле та день сьогоднішній, вона веде нас у захоплюючу подорож по країні Знань: розповідає про те, як вирощують хліб і зводять будинки, варять сталь, приборкують ріки, створюють машини та літають у космос. Недарма і прислів'я є: «Хліб годує тіло, а книга — розум».

 - Хто ще знає прислів’я про книгу?

 1 учень: Хто багато читає, той багато знає.
 2 учень: Книга вчить, як на світі жить.
 3 учень: Мудрим ніхто не вродився, а навчився.
 4 учень: Книга – ключ до знань.
 5 учень: Книга – велика сила.
 6 учень: Книга – твій друг, без неї – як без рук.

 Стук у двері – вбігає Незнайко

Незнайко
 - Я теж хочу читати.
 Бібліотекар
 - Незнайко, не сміши. Ти ж зовсім книжок не читаєш, тому тебе і прозвали Незнайко.
Незнайко
 Хто придумав, що Незнайко
Не читає зовсім книг?
 Це неправда, так і знайте:
 Жить не можу я без них.
 Я читаю без зупинки
 П’єси, вірші та казки - 
 Від картинки до картинки,
 Ну, а потім, -  навпаки!
 Я про дідуся Мазая
 Пам’ятаю назубок:
 Він,  заходячи в трамва,
 Забував купить квиток!
 Д’артаньян ганяв ворону,
 Колобок спав у норі
І збирали шампіньйони
Тридцять три богатирі.
 Бармалей спіймав дельфіна,
Чорномор замерз в снігу,
 А кирпатий Буратіно
 Покохав Бабу Ягу!
 Я читаю без зупинк
 П’єси, вірші та казки
 Від картинки до картинки
 Ну, а потім, -  навпаки!

 Бібліотекар
 - Незнайко все переплутав. І зараз ми побачимо, як ви любите книги.
Вікторина
Який казковий персонаж лікував усіх звірят? Айболить.
 2. Хто знайшов золотий ключик? Буратіно.
 3. Кого найбільше злякалася Коза-дереза? Рака.
 4. Як звали діда у казці «Ріпка»? Андрушка.
 5. Хто здолав змія своєю булавою? Котигорошко.
 6. Кому Айболить лікував зуби? Акулі.
 7. Яка маленька казкова героїня могла сховатися у квітці? Дюймовочка.
 8. Яка дівчинка подорожувала Країною Чудес? Аліса.
 9. Кого дід зробив із соломи? Бичка.
 10. Що загубив дід, коли йшов лісом? Рукавичку.
 11. Хто переміг 40 розбійників? Алі-Баба.
Ведуча
 - Діти! Всі ви знаєте з чого роблять книги?  А з чого роблять папір?
 Вигляньте у вікно і погляньте на дерева які ростуть. Чи схоже дерево на папір?
 Важко уявити, яке чарівне перетворення повинно пройти, щоб з дерева отримати папір, а далі книгу. А творять ці чудеса люди. І сьогодні добрим словом ми згадаємо всі професії, які приймають участь у виготовленні книжкової продукції. Це – письменники, редактори, художники, видавці.

 Презентація «Як народжується книга»
 - Потоком виходять із друкарні книги – у бібліотеки, в книжкові магазини, до читача. Як бачимо шлях книги до читача дуже складний і довгий. Ось чому до книги треба ставитися дбайливо, берегти її.
Виконується пісня
 Там, за горами, за лісами,
 Книгу там люблять усі дорослі,
Любить книгу й дитя.
 З книгою ми потрапляєм в казку,
 У світ Буратіно, П’єро.
 З нею зі зла ми зриваємо маску,
Приспів:
 3 книгою по житті  йдемо вперед усі.
 Книга нас жити всіх навчає, книгу завжди люби.
Ведуча
  -Тривалий час книга була єдиним і основним джерелом інформації.
Ведуча
  -Сьогодні у нас є ще один друг і помічник... Хто він? Відгадай загадку:
 Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
 Може він листа прийняти,
 З другом швидко нас зв'язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе.

 Ведуча
  -Сучасний комп'ютер пише музику і вірші, малює, грає в шахи, розмовляє.  Він практично вміє робити все, що і людина.
 Комп’ютер-фільм «Комп’ютери,  без яких ми вже не уявляємо наше життя»
Ведуча
 - Як змінилася книга в наш час?
Ведуча
 - Ви, мабуть, знаєте про існування електронних книг. Електронну книгу можна покласти до сумки чи рюкзака. Вона працює на батарейках протягом год. Це одночасно і книга, і бібліотека, і віртуальний книжковий магазин.
 Останнє досягнення комп'ютерних технологій — «жива» книга» (Living Вооk). За допомогою комп'ютера можна не лише читати текст і переглядати картинки, а й чути голоси персонажів, «оживляти» ілюстрації, грати у цікаві ігри. Навіть є такі електронні книжки-ігри, які дають можливість не тільки познайомитися з авторським варіантом твору, а й самому впливати на хід сюжету.
Ведуча
 - Як ми бачимо, друкована книга у майбутньому може стати дефіцитом і буде значно дорожчою за комп'ютер.
Ведуча
 Проведемо конкурс «Відгадай загадки»
·         Кругленький, маленький, багато знає,
Та тільки тим розповідає,
 Хто комп'ютер має.

·          В неї довгий сірий хвіст,
До курсору має хист.

·          Він покаже все на світі:
         Що малюють, пишуть діти,
         Грають як і що співають,
          І як пошту відправляють.

·          Все, що є відображає,
  Без нього ПК немає!

·          Сотня клавіш, різні знаки.
Спершу учні – небораки,
 А тепер раз – два й готово  -
 Відстукали слово.

·          Ось де пальцям фізкультура
І це все –......(клавіатура).

·          Ось на нім комп'ютер пише
І малює без зупинки
Найцікавіші картинки,
 А влаштовує цей хор
 Чарівник наш -......(монітор)
·          В блоці цім живе процесор
·          Помічник він, не агресор,
 В ньому щось гуде, співає ,
Одним оком нам моргає.

·          Головний він недаремно,
А зовуть його.....(системним)
 І комп'ютери порою

·          Розмовляють між собою,
 А для цього їм потрібна
 Річ відома не усім:
 До телефону підключай
 І повідомлення приймай,
 Адже мову ми ведем
Про зв'язок через.....(модем)

·         Ось я кнопку натискаю
·          І папір вже заправляю.
 Він друкує без зупинки
 Вірші, пісні і картинки.
 І швидкий він, наче спринтер,
 Відгадайте, що це...(принтер)

·          На ній записані програми
І для тата і для мами.
В упаковці,  як конфета,
 Швидко крутиться......(дискета) 1

·          Ця всесвітня мережа
 Скільки знає – просто жах!
 З нею вчись ти працювати –
Теж багато будеш знати. (Інтернет)

·          Хто хоче щось запам'ятати –
 В блокнот свій може записати.
         Комп'ютер теж немов блокнот –
         Не має з пам'яттю турбот.
         А як називають комп'ютер-блокнот? (Ноут-бук)

·          Про нього знаємо ми нині:
         З ним справу мають в медицині,
          Біолог з ним теж справу має,
          А комп'ютер від нього страждає. (Вірус)
Ведуча
 - Не можна бути освіченою людиною, якщо не знаєш комп'ютера.  
Сканворд
 - Шляхом перестановки букв необхідно скласти слова, що відносяться до інформатики. Усі букви мають бути використані.

 ВІКАЛУРАТА   ТЕРПНИР   АШИМ  СТКИДОЖЙ    ММЕДО
( КЛАВІАТУРА, ПРИНТЕР, МИША, ДЖОЙСТИК, МОДЕМ)
Гра «Доповни словосполучення»
 1. Системний … 3. Лазерний … 4. Персональний … 5. Жорсткий … 6. Панель … 7. Компакт … 9. Операційна … 10. Графічний … 11. Робочий … 12. Електронна … 13. Текстовий … 14. Комп’ютерна … 15. Microsoft… 16. Рідкокристалічний … 17. Кольоровий … 18. Напівжирний … 19. Права та ліва … 20. Глобальна мережа … 2-й ведучий.
 - Вміння вибирати книгу чи знаходити інформацію за допомогою комп'ютера — це справжнє велике мистецтво. Як оволодіти ним? Гадаю, саме бібліотеки навчать вас цього мистецтва, покажуть вам шлях до Знань, до духовності.
Ведуча
 - «Книга і комп'ютер» — два джерела інформації. Отже, це — наші друзі.
 (Звучить пісня про комп'ютер під мелодію з мультфільма «Крокодил Гена»  «Книжку я відкладаю й до пульта сідаю».)

 Непомітно цей час промине.
 Чарівник електронний,
 Помічник наш невтомний,
 Запросив до екрана мене.
 Приспів:
 Енергійний і надійний
Електронний помічник,
 Розкладе по дискетах він
Навчальні предмети,
 Файли послуг, розваг і наук.
 Нам до послуг готовий,
Робітник він чудовий,
 І учитель, і відданий друг.
 Приспів.
Ведуча
 - Книги стали невід’ємною частиною нашого життя. Вони можуть скільки завгодно змінювати свою форму, але завжди залишатимуться джерелом знань.
Ведуча
 - Учіться шанувати книгу.
Ведуча
 -  А комп'ютер та Інтернет використовувати лише у пошуках необхідної інформації.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Роль педагогічного спостереження для оцінювання. Рівні підтримки.

 РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ Важливим інструментом для оцінювання учнів з ООП є педагогічне спостереження. Це один із...