середа, 28 вересня 2016 р.

Аналіз роботи батьківського всеобучу за І семестр



Аналіз роботи батьківського всеобучу за І семестр для початкових класів
за 2015 – 2016 н.р.
Відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти від 12.09.2011 року № 1050, укладено навчальні програми для вчителів, які викладають предмети у 1 – 4 класах.
Їх побудовано на засадах особистісно зорієнтованої парадигми, системного і компетентнісного підходів, що зумовлює відповідний вибір змісту  і чітке визначення результативного складника його засвоєння. Водночас із предметною підготовкою у процесі початкового навчання і виховання, учні мають опановувати ключові компетентності, які передбачають їхній особистісний, соціальний  та інтелектуальний розвиток. Це – вміння вчитися, інформаційно – комунікативна компетентність, загальнокультурна, здоров’язбережувальна, громадянська та соціальна. Вони є інтегрованим результатом предметних і міжпредметних компетентностей, реалізують взаємозв’язок навчання, виховання, розвитку учнів. Ядром цієї компетентності у початкових класах є оволодіння молодшими школярами  загальнонавчальними   навичками у сфері здобування знань, у спілкуванні, співпраці, прояві творчих здібностей та їх розвитку.

      Ці  завдання чітко визначені і цілком зрозумілі для фахівця – педагога. Проте, якщо говорити про виховний бік реалізації поставлених завдань,  то результат буде значно кращий при взаємодії з батьками вихованців.  Але не всім батькам під силу самотужки збагнути, що саме і як потрібно робити, аби дитина на кінець навчання у початковій ланці набула загальної компетентності.  Тому останні три роки  на робочих  засіданнях батьківського всеобучу для початкових класів,  постійно акцентовано  увагу батьків у доступній  для них формі на формуванні компетентнісної особистості.
Роботу було  сплановано у вигляді  довготривалого проекту «Від сучасного школяра – до свідомого громадянина», розрахованого на 4 роки. Робота всеобучу проводиться третій рік. Основним спрямуванням цього семестру є патріотичне виховання.
Під час засідань батьківського всеобучу на цьому етапі  бажаючі батьки були присутні на заняттях вчителів  у «Дні  відвідин», для них продемонстровано окремі способи формування компетентностей у вигляді фрагментів «Живого уроку». Цікавою формою роботи для батьків виявилася запропонована нами форма «Уроки незвичайної школи», на яких  діти разом зі своїми батьками були учнями і розв’язували проблеми навчання та виховання, що викликали затруднення у батьків. Під час цих так званих уроків батьки нерідко відкривали для себе свою дитину зовсім з іншого боку. «Конференції» між батьками та вчителями початкових класів теж сприяли наданню батькам потрібної допомоги, педагогічної та психологічної підтримки.
Основні форми роботи, що проводилися – навчання батьків спостереженню «Сучасне виховання у об’єктиві прихованої камери», глосарій «Вчорашній день на сучасний лад». Заплановано –  «Школа батьківської компетентності». Це заняття, на яких присутні всі батьки, що діляться на глядачів та експериментаторів. Глядачі спостерігають. Експериментатори (бажаючі) приймають участь у експериментах по впровадженню рекомендацій вчителів початкових класів. Сьогодні під час практичної частини я вам продемонструю фрагмент такого заняття. Ви будете глядачами, а батьки – експериментаторами.
У І семестрі 2015 – 2016 н. р. всю роботу батьківського всеобучу було спрямовано на реалізацію завдань,  поставлених у минулому  навчальному році.
         Було проведено  за планом 2 засідання батьківського всеобучу для початкових класів.
В період проведення занять, було запропоновано батькам  на їх запити розгляд ситуативних завдань та лекційно – практичні заняття, тематика яких зумовлена основними нормативними документами щодо виховання підростаючого покоління, зокрема:  Доктриною розвитку початкової освіти, Національною Програмою виховання, Виховною системою школи, новим Держстандартом, що спрямований на формування компетентностей молодшого школяра, а також  питаннями на запити батьків.
            Відвідування батьками занять вкотре показало, що їх кількість не зменшилася, що свідчить про необхідність та подальшу результативність роботи батьківського всеобучу, його актуальність. Протоколи засідань засвідчують, що кількість відвідувачів всеобучу  достатня, тобто в окремих випадках лекторій відвідували не один із батьків, а двоє із однієї сім’ї.
               Заняття охоплювало різні аспекти виховання: превентивне, трудове, навчальну діяльність, роботу із обдарованими дітьми, екологічне виховання, формування загальної культури, основи формування навичок ведення здорового способу життя; всі ці питання було спрямовано, як і раніше,  на необхідність підкріплення домашнім вихованням.
           Найбільш оптимальними були такі форми роботи: обмін досвіду з елементами дискусії, практичні поради вчителів, практикуми – навчання, міні – лекторії, комп’ютерні презентації із шкільного життя, демонстрація слайд  -  шоу, творча лабораторія фахівців, виступи дітей.
         Всі прийняті рішення підкріплювалися протокольно.
         Виконуючи поставлені завдання, продовжено формування переконань батьків у необхідності сімейного виховання; відслідковується постійний зв’язок батьків зі школою. Батьків ознайомлено із  новими педагогічними способами впливу на дитину, результативність сприйняття відпрацьовано в конкретних ситуаціях в процесі проведення практикумів. Батьки навчені добирати оптимальні шляхи співпраці з дітьми, їм роздано  нові буклети – настанови. Під час спілкування з батьками та обміну досвідом щодо сімейного виховання, з боку педагогів постійно у тактовній формі коригувалися недоліки у сімейному вихованні. Проведення спільних із батьками і дітьми заходів доведено, що робота спрямована на встановлення взаємозв’язків між дітьми та батьками, є плідною. У цьому році одне із занять батьківського всеобучу було представлено на районному семінарі школи по роботі з батьками.
Протягом року було успішно реалізовано минулорічні прогнози:
проведено пропаганду кращих психологічних та педагогічних знань з метою встановлення довірливих стосунків між батьками та дітьми вчителями та запрошеними фахівцями; здійснено впровадження інноваційних технологій виховання в практику сімейного виховання; здійснено підготовку в сім’ї майбутнього громадянина України, здатного самостійно приймати правильні рішення, правильно  критикувати себе та оточуючих, здатного аналізувати ситуацію, виявляти власну компетентність в процесі практичних порад, тренінгів; пропагандовано  здоровий  спосіб життя та влаштовано створення умов для співпраці між дітьми та їхніми батьками; створення  умов для формування особистості в умовах інформаційного простору
Для батьків було запропоновано підсумкову анкету по наслідкам роботи та плануванню роботи всеобучу на наступний навчальний рік
1.      Як ви можете оцінити свої взаємини зі школою, у якій учиться ваша дитина?
а) хороші;
б) нормальні;
в)посередні;
г) погані
2. Як часто ви відвідували школу в цьому навчальному році?
а) щотижня;
б) раз на місяць;
в) раз на чверть;
г) двічі на рік;
ґ) значно частіше
3. З якою метою ви відвідуєте школу?
а) відвідування батьківських зборів;
б) зустріч із класним керівником, щоб бути обізнаним щодо справ класу своєї дитини;
в) для участі у виховних заходах класу, в якому навчається моя дитина;
г) для надання допомоги класному керівникові та педагогам;
ґ) за викликом педагогів чи адміністрації школи
4.Які почуття ви переживаєте після відвідування школи бесід з педагогом?
а) задоволення;
б) радість;
в) надію;
г)розчарування;
ґ) розгубленість;
д) тривогу;
е) смуток
5. Які лекції психолога ви хотіли б почути на заняттях батьківського всеобучу у наступному році?
6. Яких фахівців варто запросити  у наступному році на засідання батьківського всеобучу та з яких питань ви б хотіли отримати від них інформацію?
7. Які лекції психолога варто включити у роботу всеобучу?
8. Які теми ви хотіли б запропонувати на розгляд у наступному році?
9. Оцініть змістовність роботи всеобучу для початкових класів
а) робота всеобучу мені стала у пригоді;
б) мене не влаштовують висвітлені питання
Прогнозована робота на наступний семестр:
·         «Голос громади»: звернення до адміністрації школи з питань організації зустрічі  з фахівцями на запити батьків:  вчителями початкових класів, логопедом,  медичним працівником, психологом, вчителем БЖД
·         «Практикум  фахівця» : екологічне виховання
·         «Психологічний порадник»: не впізнаю свою дитину
·         У світлі сучасного навчання:  як вчити по – новому
·         «Педагогічна скринька»: використання мультимедійних засобів
·         «Фахові секрети»: щоб ротик був слухняним (логопедичний практикум)
·         «Секрети мудрих батьків»: як об хитрити вікові кризи дітей
·         «Патріотичне виховання у школі та родині»

Немає коментарів:

Дописати коментар

Роль педагогічного спостереження для оцінювання. Рівні підтримки.

 РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ Важливим інструментом для оцінювання учнів з ООП є педагогічне спостереження. Це один із...