На кінець року
у 2 класі нараховується 9 учнів. Гендерний склад зберігся
з перевагою у бік дівчат, з них 7 дівчат і 2 хлопців. Вибула Гопанчук Руслнана.
За місцем проживання наявні діти з Краснопілля, Баштино та
Червонокостянтинівки. Ніхто з них місця проживання не змінював. Лише Гнезділов Олексій за сімейними обставинами і
на даний час переважно знаходиться на
вихованні батька.
Соціальний статус дітей не змінився:
з багатодітних сімей офіційний статус має родина, де виховується Гнезділов
Олексій, Журавльов Григорій.
За даними медичного огляду станом на 1 вересня до дітей, що потребують
фізичних обмежень належать Галуган Ю,
Шульга А., Гнезділов Олексій. З них особливого контролю за станом
навантажень потребують Шульга А. та
Галуган Ю. Новостворена родина залишається одна (у Терещенко Анастасії).
Завдання плану виховної роботи у 2 класі реалізовані, проводилися заходи згідно сітки
по формуванню цінностей.
Зокрема, ціннісне ставлення до особистості переважно проводилося у формі
інформувань та годин спілкування («Твої звички», формування уявлень про дружбу
за системою РН Ельконіна – Давидова: проект «Правила
дружної родини»).
Ціннісне ставлення до сім’ї реалізовувалося в процесі бесід, розповідей,
розв’язків ситуативних завдань («Значення родини для мене», «Сімейне дозвілля»).
Ціннісне ставлення до праці ґрунтувалося на виробленні практичних
навичок упорядкування робочого місця,
виготовлення подарунків, самоврядування.
Ціннісне ставлення до природи передбачало ряд заходів, запропонованих
самими дітьми. Діти вчилися складати опис рослини, доглядати за квітами, провели
свято Зимуючих птахів, прийняли активну участь у проекті «Годівничка».
Формуванню ціннісного ставлення до мистецтва сприяли розповіді, екскурсії у
бібліотеку, виступи на сцені Будинку культури. Червоною ниткою в роботі було
формування ціннісного ставлення до суспільства та держави (Зустріч весни,
робота з державною символікою, проведення класних учнівських зборів «Традиції
мого краю»). Діти охоче приймали участь у святі для мам «Весняна книга для
матусі», стали учасниками районного конкурсу «Інгулецька
росинка»,отримавши статус лауреата
конкурсу театрального жанру (мініатюра «Язиката Хвеська»).
Напрями виховної роботи спрямовані на виховний вплив щодо формування
колективу за методикою РН (позитивний приклад, не засуджуючи негативні вчинки,
забезпечення ситуації успіху шляхом надання змоги кожній особистості проявити
себе у тому, що їй гарно вдається, подолання шкідливих набутих звичок подальшим
веденням електронного щоденника
родини «Гарні манери», розвиток
інформаційної культури шляхом екскурсій, зустрічей з цікавими людьми, фахівцями).
З вихованцями та їх батьками проводилися заплановані та позапланові бесіди,
що фіксувалися у плані виховної роботи.
Учні приймали участь у всіх шкільних святах: до Шевченківських свят
проведено конкурс Юних декламаторів, конкурс малюнків та новорічних листівок
воїнам АТО, другокласники приймали активну
участь у святі Казки «Время сказки пришло». Діти активно прийняли участь у акції «Годівничка.
Протягом року батьки вихованців постійно приймали учнів у роботі
батьківського всеобучу для початкових класів, були активними учасниками (у І
семестрі під час практичних занять здебільшого були глядачами, а у ІІ семестрі
– учасниками- експериментаторами).
Протягом року було проведено 4 батьківських зборів у класі, основним
питаннями яких було обирання членів шкільного та класного комітетів, розгляд
режиму дня другокласника, про корисні звички та традиції сімейного виховання,
про допомогу дитині розвивати свою логіку у родині. Основне спрямування роботи,
за методами розвивального навчання, було
акцентовано на встановленні співпраці між батьками та дітьми, що базується на
дискусії, правилі ДР (дружної роботи), правилах ДЕСЯТКИ (мнемотехнологічні
основи поведінки для учня), тоді як у І семестрі батьки і діти (під
керівництвом вчителя) вчилися долати авторитарний вплив батьків і опрацьовували
на практиці сімейних відносин «ПРАВИЛ ПОРОЗУМІННЯ». Продовженням цієї роботи
стало заняття гуртка «Розвивай свої здібності», що базується на методиці
розвивального навчання із застосуванням методів мнемотехніки та комп’ютерної
грамотності.
Протягом року проведено і запам’яталося дітям: «Розумова розважайка» за новими традиціями УСПІХУ
(за РН Ельконіна – Давидова), участь у презентації блогу класного колективу та
створенні власної презентації, Тиждень безпеки життєдіяльності за участю
батьків, вихованці прийняли участь у колективному
виготовленні сувенірів для мам. Вдалою була участь у конкурсі малюнків «Зима - чарівниця», інформацію про це було висвітлено на особистому сайті вчителя.
Поряд з програмовим матеріалом, другокласники вчилися основам пізнання (за методикою РН):
здобування знань з різних джерел інформації про Л. Українку; збиранні поезії до
Дня Чорнобиля. Під час свята Нового року у школі діти були активними акторами
(за методикою РН: основи театрального мистецтва»), коли програвали власне
складену екологічну виставу. У наступному році планується робота так, аби улюблені
заходи стали традиційними.
Планується екскурсії до Кімнати –
музею Бойової слави.
Систематично проводилася
профілактична робота по зловживанню роботою на ПК:
« Попередження відвідування шкідливих сайтів». Батькам було розтлумачено
програму «Батьківський контроль».
Систематично запланована спільна
робота з психологом, індивідуальні дослідження дітей: досліджено пам’ять з
допомогою психолога. Вчителем проведено діагностику перцептивної модальності та
доведено до вчителів - предметників.
Дієвими виявилися у поточному році такі
заходи: «Мозаїка безпеки» (участь у
тижні протипожежної безпеки), «Мудрість пізнати себе» (інтегрований
урок: Єдина родина в центрі України), ГС «Що таке насилля?», «Толерантність в козацькому
вихованні» - година виховання батьків та дітей (за методикою РН:
взаємовиховання), «Тарасові слова – то правда жива» - виховний захід.
В процесі загальної виховної роботи постійно проводилася індивідуальна
робота з учнями згідно плану, в якій, за методикою РН, проведено дезадаптацію
на основі прагнення до зразка, виявлення здібностей у груповій та колективній
діяльності, методами батьківського впливу, відкритими бесідами між вчителем та
батьками «Підслухані розмови», які навмисне проводяться так, аби їх могли
почути діти.
Прогноз процедури розробки виховного середовища становив збалансованість існуючого, бажаного та
проблемного середовища, що базується на рівнозначності формування цінностей.
Навчальна діяльність другокласників оцінювалася у балах. Високий рівень прогнозовано на кінець
травня матимуть Галуган Ю., Васяніна К., Скорупич А. Середній рівень може мати
стахів А. Решта – достатній.
Постійно у полі зору вчителя учні із заниженою самооцінкою: Стахів А., Скорупич
А. У ІІ семестрі самореалізує себе Гнезділов О, він став впевнено почуватися у
колективі.
Аналіз рівня вихованості свідчить про те, що другокласники загалом мають достатній показник рівня
вихованості, що є міцним підґрунтям розбудови міцної сприятливої атмосфери для
розвитку товариських відносин.
Проте ватро буде звернути особливу увагу на формуванні уважного ставлення
до оточуючих, навчанні основам милосердя та людяності, виробленні вмінь долати
труднощі та боротися зі стресами.
Протягом наступного року року проводитиметься профілактична гігієнічна робота, серед якої
бесіди з безпеки життєдіяльності, навчання гігієнічним навичкам, індивідуальні
бесіди з основ гігієни з вихованцями та їх батьками.
У виховуючій діяльності
прогнозується подальше формування цінностей людини, у заходах з охорони
життя та здоров’я – участь у шкільних заходах, бесіди; у індивідуальній роботі
слід звертати увагу на ціннісному ставлення до оточуючих, що базується на
самоповазі, повазі до близьких.
Розбудова проблеми класу у ІІ семестрі стартувала на засадах активної
позиції вихованця. Діти повинні навчитися реагувати на ситуацію, що склалася,
самовдосконалюватися.
У подальшому планується розбудовувати культуру спілкування на рівні
визнання та аналізу власних помилок, прагненню підтримати іншого.
Виховні завдання протягом минулого року вдало реалізовані, що сприяло
формуванню учнівського колективу на засадах співпраці, дружньої дискусії та взаємодопомоги.
Проте залишаються проблеми щодо
формування ціннісного ставлення до держави, оскільки країна зараз переживає не
кращі часи, люди зневірені, діти бачать у житті несправедливість. Батьки в
умовах життєвої кризи основну енергію спрямовують не на виховання дітей, а на
виживання. Тому пріоритетними завданнями на 2015 – 2016 н. р. рік є: розбудова дружніх взаємин у колективі,
опрацювання прийомів подолання важких життєвих ситуацій, подолання внутрішньої
кризи та співпраця у колективі, а отже, самоствердження
учнівського колективу.
Завдання виховної робота на 3 клас:
·
Активно працювати на користь школи, класу
·
Оцінювати власні вчинки
·
Вміти бути гарним товаришем
·
Вчитися наполегливо навчатися
·
Працювати на загальний результат
Немає коментарів:
Дописати коментар