На початок року у 2 класі нараховується 10 учнів. Гендерний склад
зберігся з перевагою у бік дівчат. Коннік Ксенія, що прийшла до школи, не
досягнувши шестирічного віку, успішно реалізувала програмові завдання. Гопанчук
Руслана, яка прийшла до школи у семирічному віці, вдало виконувала навчально –
виховні завдання, проте розвиток дитини обмежувався лише її роботою у школі.
За місцем проживання наявні діти з Краснопілля, Баштино та
Червонокостянтинівки. Ніхто з них місця проживання не змінював. Лише Гнезділов Олексій за сімейними обставинами і
на даний час переважно знаходиться на
вихованні бабусі).
Соціальний статус дітей дещо змінився:
Гопанчук Руслана відноситься до категорії діти – чорнобильці. З
багатодітних сімей офіційний статус має родина , де виховується Гнезділов
Олексій, Журавльов Григорій.
Документальний статус матері – одиначки вже не має Гопанчук Любов Юріївна.
За даними медичного огляду станом на 1 вересня до дітей, що потребують
фізичних обмежень належать Коннік К., Галуган Ю, Шульга А., Журавльов Григорій.
З них особливого контролю за станом навантажень потребують Шульга А. та Галуган Ю.
Новостворена родина залишається не одна (у Терещенко Анастасії), а дві ( у
Гопанчук Руслани).
Завдання плану виховної роботи у 1 класі вдало реалізовані, проводилися заходи згідно
сітки по формуванню цінностей, в яких реалізовано завдання виховної роботи.
Зокрема, ціннісне ставлення до особистості переважно проводилося у формі
інформувань та годин спілкування («Твоя увага», формування уявлень про дружбу
за системою РН Ельконіна – Давидова,»Розповідь про правила товаришування»).
Ціннісне ставлення до сім’ї реалізовувалося в процесі бесід, розповідей,
розв’язків ситуативних завдань («Чарівні слова відкриють серця», «Сімейний
відпочинок»).
Ціннісне ставлення до праці ґрунтувалося на виробленні практичних навичок
прибирання ліжечок, виготовлення подарунків, самоврядування.
Ціннісне ставлення до природи передбачало ряд заходів, запропонованих
самими дітьми. Діти вчилися складати опис рослини, доглядати за квітами,
провели свято «Зустріч пернатих друзів».
Формуванню ціннісного ставлення до мистецтва сприяли розповіді, екскурсії у
бібліотеку, виступи на сцені Будинку культури. Червоною ниткою в роботі було
формування ціннісного ставлення до суспільства та держави (Зустріч весни,
робота з державною символікою, проведення класних учнівських зборів «Традиції
моєї родини»).
Напрями виховної роботи спрямовані на виховний вплив на формування
колективу за методикою РН (позитивний приклад, не засуджуючи негативні вчинки,
забезпечення ситуації успіху шляхом надання змоги кожній особистості проявити
себе у тому, що їй гарно вдається, подолання шкідливих набутих звичок веденням
щоденника родини «Гарні манери»,
розвиток інформаційної культури шляхом екскурсій, зустрічей з цікавими людьми, фахівцями).
З вихованцями та їх батьками проводилися заплановані та позапланові бесіди,
що фіксувалися у плані виховної роботи.
Учні приймали участь у всіх шкільних святах: до Шевченківських свят проведено
конкурс Юних декламаторів, конкурс малюнка до поезії великого Кобзаря,
першокласники приймали активну участь у семінарі вихователів ГПД, вдало пройшло
свято «Казка двері відчиняє» за спадщиною В.О.Сухомлинського, участь у показі
фрагментів занять гуртка «Розвивай свої здібності» по пропедевтиці ІКТ.
Першокласники активно прийняли участь у
акції «Годівничка», конкурсі на огляд кімнати відпочинку для
першокласників.
Протягом року батьки вихованців постійно приймали учнів у роботі
батьківського всеобучу для початкових класів, були активними учасниками (у І
семестрі під час практичних занять здебільшого були глядачами, а у ІІ семестрі
– учасниками- експериментаторами, в тому числі прийняли активну учать під час
районного семінару школи по роботі з батьками).
Протягом року було проведено 4 батьківських зборів у класі, основним
питаннями яких було обирання членів шкільного та класного комітетів, розгляд
режиму дня першокласника, про корисні звички та традиції сімейного виховання,
про екологічне виховання у родині. Основне спрямування роботи, за методами
розвивального навчання, було акцентовано
на встановленні співпраці між батьками та дітьми, що базується на дискусії,
правилі ДР (дружної роботи), правилах ДЕСЯТКИ (мнемотехнологічні основи
поведінки для учня), тоді як у І семестрі батьки і діти (під керівництвом
вчителя) вчилися долати авторитарний вплив батьків і опрацьовували на практиці
сімейних відносин «ПРАВИЛ ПОРОЗУМІННЯ».
Протягом минулого року року проведено і запам’яталося дітям: Олімпійський
урок за новими традиціями УСІХУ (за РН Ельконіна – Давидова), Тиждень безпеки
дорожнього руху, коли батьки і діти вибудовували маршрут безпечного пересування
до школи і додому; першокласники прийняли участь у колективній виставці квітів.
Вдалою була участь у святі Осені Золоті дерева з краплями дощу»; малюнок «Моє
рідне село» було висвітлено на особистих сайтах. Поряд з ,програмовим
матеріалом, першокласники вчилися основам пізнання (за методикою РН):
здобування знань з різних джерел інформації про Коцюбинського; збиранні поезії
до Дня рідної мови. Під час свята Нового року у школі діти були активними
акторами (за методикою РН: основи театрального мистецтва»), коли програвали
власне складену екологічну виставу «Живи, ялинонько!» Дітей привчали до рейду
«Урок», «Підручник», «Зупинка», «Правопорядок». Тому у поточному році
планується робота так, аби улюблені заходи стали традиційними.
Планується екскурсії до Кімнати –
музею Бойової слави
Дітей поступово залучено до слухання «16 днів проти насилля». Систематично
проводилася профілактична робота по зловживанню роботою на ПК:
« Попередження відвідування шкідливих сайтів». Батькам було розтлумачено
програму «Батьківський контроль».
Систематично запланована спільна
робота з психологом, індивідуальні дослідження дітей: досліджено пам’ять з
допомогою методики заучування слів, розвиток мотивації до навчання, робота по
запиту на Гнезділова О. В процесі такої роботи у минулому році встановлено, що
до здібних дітей слід віднести Васяніну К, Шульгу А., Скорупич А, Галуган Ю. З
боку вчителя та психолога постійно проводиться і проіодитиметься робота по
розвитку їх пізнавальних здібностей.
Дієвими виявилися у минулому році такі заходи: «Абетка безпеки» (участь у
тижні протипожежної безпеки), «Мудрість пізнати себе» (інтегрований
урок :Єдина родина в центрі України), ГС «Що таке 16 днів проти насилля?»,
«Толерантність в козацькому вихованні» - година виховання батьків та дітей (за
методикою РН: взаємовиховання), «Тарасові слова – то правда жива» - виховний
захід.
В процесі загальної виховної роботи постійно проводилася індивідуальна
робота з учнями згідно плану, в якій, за методикою РН, проведено дезадаптацію
на основі прагнення до зразка, виявлення здібностей у груповій та колективній
діяльності, методами батьківського впливу, відкритими бесідами між вчителем та
батьками «Підслухані розмови», які навмисне проводяться так, аби їх могли
почути діти.
Прогноз процедури розробки виховного середовища становив збалансованість існуючого, бажаного та
проблемного середовища, що базується на рівнозначності формування цінностей.
Навчальна діяльність першокласників не оцінювалася у балах.
Постійно у полі зору вчителя учні із заниженою самооцінкою: Стахів А.,
Гнезділов А., Скорупич А.
Прогнозований аналіз рівня вихованості свідчить про те, що другокласники загалом мають достатній показник рівня
вихованості, що є міцним підґрунтям розбудови міцної сприятливої атмосфери для
розвитку товариських відносин.
Проте ватро буде звернути особливу увагу на формуванні уважного ставлення
до оточуючих, навчанні основам милосердя та людяності, виробленні вмінь долати
труднощі та боротися зі стресами.
Протягом року проводитиметься профілактична гігієнічна робота, серед якої
бесіди з безпеки життєдіяльності, навчання гігієнічним навичкам, індивідуальні
бесіди з основ гігієни з вихованцями та їх батьками.
У виховуючій діяльності
прогнозується подальше формування цінностей людини, у заходах з охорони
життя та здоров’я – участь у шкільних заходах, бесіди; у індивідуальній роботі
слід звертати увагу на ціннісному ставлення до оточуючих, що базується на
самоповазі, повазі до близьких.
Розбудова проблеми класу у І семестрі стартувала на засадах активної
позиції вихованця. Діти повинні навчитися реагувати на ситуацію, що склалася,
самовдосконалюватися.
У подальшому планується розбудовувати культуру спілкування на рівні
визнання та аналізу власних помилок, прагненню підтримати іншого.
Виховні завдання протягом минулого року вдало реалізовані, що сприяло
формуванню учнівського колективу на засадах співпраці, дружньої дискусії та
взаємодопомоги. Проте залишаються глобальні проблеми щодо формування ціннісного
ставлення до держави, оскільки країна зараз переживає не кращі часи, люди
зневірені, діти бачать у житті несправедливість. Батьки в умовах життєвої кризи
основну енергію спрямовують не на виховання дітей, а на виживання. Тому пріоритетними
завданнями на 2014 – 2015 н. р. рік є:
розбудова дружніх взаємин у колективі, опрацювання прийомів подолання важких
життєвих ситуацій, подолання внутрішньої кризи та співпраця у колективі, а
отже, СТАНОВЛЕННЯ учнівського колективу.
Завдання виховної робота на 2 клас:
·
Активно працювати на користь школи, класу
·
Допомагати товаришам
·
Оцінювати власні вчинки
·
Вміти бути гарним товаришем
·
Вчитися наполегливо навчатися
·
Допомагати тим, хто потребує допомоги
Немає коментарів:
Дописати коментар