Вправи та ігри ,
спрямовані на формування нестандартного мислення
Форма роботи: робота вихователя в реалізації окремих режимних моментів
Вихователь – Круглик Світлана
Миколаївна
Колектив вихованців - першокласники
Мета
Здійснювати один із ключових підходів до реалізації змісту чинних програм в
Україні – пріоритетну зорієнтованість на активізацію творчого потенціалу
дитини, залучати дітей до таких видів діяльності, які найбільше сприяють виявленню
інтересів , розкриттю її природних нахилів, реалізації права дитини на вільний
вибір практичних способів дій, партнерів.
Продовжувати практикувати застосування у виховному процесі розвивальних
(проблемно – пошукових ) технологій.
Формувати визначення розуміння та оцінки певних явищ.
Застосовувати особистісноорієнтовані
педагогічні технології , що спрямовані на розвиток активності
особистості, здатної самостійно будувати
і коригувати свою діяльність, саморозвиватися.
Розвивати емоційну сферу учнів шляхом змоги відчувати радість за якісно
виконану роботу; розвивати проблемне мислення, розумову активність
Тривалість роботи – 15-20 хвилин
***
Впізнай звук, знайди
букву
Артикуляційна зарядка
Вправа
«Голочка», «Човник», «Смачне варення», «Лопатка»
Вправа «Відгадай, про яку букву йде мова»
Банкір Боря
Батько малого Бориски, Биков Борис Броніславович, - банкір. Бесідує батько безперестанно про
баржу, бартер, бензин. Бізнес у батька безвідрадний – банкрутує.
А банкіра – білоручка Богдана бігає по бутиках.
Біжить у бар побалуватися бутербродами з бужениною та баликом. Блондинка
Борислава базікає безперервно про балет та банкет. Бешкетник Богдан – б’є
байдики і безневинно бамкає по барабану, бажає бути богатирем. А бідна бабуся Бідкається: «Бардак! Безглуздя!»
Вправа «Цікава зустріч»
-
Яка це буква? Що ви про неї знаєте?
Гра «Впіймай звук»
-
Чи вмієте ви розпізнавати у мовленні звуки [б, б’]?
-
Оплесками визначте слова, в яких є ці звуки і вкажіть
їх позицію у слові:
СОБАКА, БИК, БОРСУК, ЗЕБРА, БЕГЕМОТ, КАБАН, БДЖОЛА.
Вправа «Порівняй»
-
Що спільного між словами? (Є буква Б; вони всі
відносяться до тварин)
-
Яке із слів зайве і чому? (Бджола,бо це – комаха)
-
Що ви знаєте про бджолу?
Гра «Дослідники»
-
Сьогодні у нас на уроці присутня отака бджола. Дорослі
називають її стилізованою, тобто схожою на справжню, але значно більшу, щоб ми
могли її роздивитися.
-
А чому, на вашу думку, вона стилізована, а не жива?
-
А що у неї є таке, як і у справжньої?
-
Як ви гадаєте, хто повинен першим іти на килимок?
-
Вона запрошує нас на килимок, де розсипані літери. Серед
них треба знайти літеру Б.
Вправа «Учасники спілкування»
-
Хто зараз був учасником спілкування? (Учні та вчитель)
-
Хто іще може стати учасником спілкування, від кого ми б
змогли отримати нову інформацію (наші гості)
-
Що вам цікаво знати про бджолу? Звернемося до наших
гостей
-
Як ви звернетеся до гостя? (По черзі, попрошу дати
відповідь на питання)
Гра «Посели літеру»
-
Щоб наша буква Б не сумувала, організуємо їх зустріч із
голосними буквами. Потрібно прочитати склади:
БА БО БУ
БИ БЕ БІ
БІБ
-
Чи не заховалося серед складів слово? За чим ви йог
впізнали? (Воно вказує на те, що ми розуміємо)
-
Скільки разів у цьому слові заховалася літера Б? (Два
рази)
-
А до яких приголосних ми її поселимо – до м’яких чи
пом’якшених? Як це перевірити?
БЯ (бязь, бязевий)
БЮ(бюро, бюлетень, бюджет, )
БЄ(немає)
БІ (білий, тобі, білочка, більше, бісер)
БЬ (немає)
-
Які висновки можете зробити? (Пом’якшений, бо не дружить з буквою Ь та ще
з однією літерою на позначення м’якості попереднього приголосного звука)
Гра «Образ літери»
-
Давайте пофантазуємо. Що чи кого вам нагадує ця буква? З
ким дружить ця буква?
-
Який у неї характер?Де вона живе? А де в абетці живе ця
буква?
-
Спробуємо з’ясувати, що нам вдалося.
-
А що було робити важче і чому?
Немає коментарів:
Дописати коментар