пʼятниця, 30 вересня 2016 р.

Нестандартне мислення



Вправи та ігри , спрямовані на формування нестандартного мислення
Форма роботи: робота вихователя  в реалізації окремих режимних моментів
Вихователь – Круглик Світлана Миколаївна
Колектив вихованців - першокласники
Режимний момент - розвивальні ігри у групі продовженого дня
Мета
Здійснювати один із ключових підходів до реалізації змісту чинних програм в Україні – пріоритетну зорієнтованість на активізацію творчого потенціалу дитини, залучати дітей до таких видів діяльності, які найбільше сприяють виявленню інтересів , розкриттю її природних нахилів, реалізації права дитини на вільний вибір практичних способів дій, партнерів.
Продовжувати практикувати застосування у виховному процесі розвивальних (проблемно – пошукових ) технологій.
Формувати  визначення розуміння  та оцінки певних явищ.
Застосовувати особистісноорієнтовані  педагогічні технології , що спрямовані на розвиток активності особистості, здатної самостійно будувати  і коригувати свою діяльність, саморозвиватися.
Розвивати емоційну сферу учнів шляхом змоги відчувати радість за якісно виконану роботу; розвивати проблемне мислення, розумову активність
Тривалість роботи – 15-20 хвилин
***
Впізнай звук, знайди букву
Артикуляційна зарядка
Вправа «Голочка», «Човник», «Смачне варення», «Лопатка»
Вправа «Відгадай, про яку букву йде мова»
Банкір Боря
  Батько малого Бориски, Биков  Борис Броніславович,  - банкір. Бесідує батько безперестанно про баржу, бартер, бензин. Бізнес у батька безвідрадний – банкрутує.
    А банкіра – білоручка Богдана бігає по бутиках. Біжить у бар побалуватися бутербродами з бужениною та баликом. Блондинка Борислава базікає безперервно про балет та банкет. Бешкетник Богдан – б’є байдики і безневинно бамкає по барабану, бажає бути богатирем.  А бідна бабуся Бідкається: «Бардак! Безглуздя!»
Вправа «Цікава зустріч»
-         Яка це буква? Що ви про неї знаєте?
Гра «Впіймай звук»
-         Чи вмієте ви розпізнавати у мовленні звуки [б, б]?
-         Оплесками визначте слова, в яких є ці звуки і вкажіть їх  позицію у слові:
СОБАКА, БИК,  БОРСУК, ЗЕБРА, БЕГЕМОТ, КАБАН, БДЖОЛА.
Вправа «Порівняй»
-         Що спільного між словами? (Є буква Б; вони всі відносяться до тварин)
-         Яке із слів зайве і чому? (Бджола,бо це – комаха)
-         Що ви знаєте про бджолу?
Гра «Дослідники»
-         Сьогодні у нас на уроці присутня отака бджола. Дорослі називають її стилізованою, тобто схожою на справжню, але значно більшу, щоб ми могли її роздивитися.
-         А чому, на вашу думку, вона стилізована, а не жива?
-         А що у неї є таке, як і у справжньої?
-         Як ви гадаєте, хто повинен першим іти на килимок?
-         Вона запрошує нас на килимок, де розсипані літери. Серед них треба знайти літеру Б.
Вправа «Учасники спілкування»
-         Хто зараз був учасником спілкування? (Учні та вчитель)
-         Хто іще може стати учасником спілкування, від кого ми б змогли отримати нову інформацію (наші гості)
-         Що вам цікаво знати про бджолу? Звернемося до наших гостей
-         Як ви звернетеся до гостя? (По черзі, попрошу дати відповідь на питання)
Гра «Посели літеру»
-         Щоб наша буква Б не сумувала, організуємо їх зустріч із голосними буквами. Потрібно прочитати склади:
БА   БО   БУ   БИ   БЕ       БІ  БІБ
-         Чи не заховалося серед складів слово? За чим ви йог впізнали? (Воно вказує на те, що ми розуміємо)
-         Скільки разів у цьому слові заховалася літера Б? (Два рази)
-         А до яких приголосних ми її поселимо – до м’яких чи пом’якшених? Як це перевірити?
БЯ (бязь, бязевий)
БЮ(бюро, бюлетень, бюджет, )
БЄ(немає)
БІ (білий, тобі, білочка, більше, бісер)
БЬ (немає)
-         Які висновки можете зробити?  (Пом’якшений, бо не дружить з буквою Ь та ще з однією літерою на позначення м’якості попереднього приголосного звука)
Гра «Образ літери»
-         Давайте пофантазуємо. Що чи кого вам нагадує ця буква? З ким дружить ця буква?
-         Який у неї характер?Де вона живе? А де в абетці живе ця буква?
-         Спробуємо з’ясувати, що нам вдалося.
-         А що було робити важче і чому?

Немає коментарів:

Дописати коментар

Роль педагогічного спостереження для оцінювання. Рівні підтримки.

 РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ Важливим інструментом для оцінювання учнів з ООП є педагогічне спостереження. Це один із...