пʼятниця, 30 вересня 2016 р.

Майстерня уроків



Урок: навчання грамоти
Клас: 1
Вчитель – Круглик Світлана Миколаївна, вчитель вищої категорії
Дата: січень
Тема
Як працюють букви, що позначають приголосні звуки. Приголосні звуки. Порядок дій пр. складовому читанні. Буква В. Позначення приголосних звуків, парних за твердістю – м’якістю, однією буквою. Буква В, письмо у прописах.
Мета
Узагальнити розуміння позиційного (складового) принципу    української графіки. Вчити визначати, що позначення на письмі твердості – м’якості приголосних звуків залежить від позиції приголосного звука (фонеми) у слові перед голосним, крім [о], чи інша позиція.      Довести до розуміння того, що перша позиція твердість або м’якість приголосного позначається  за допомогою букви голосного(далі, у другій, за допомогою м’якого знака або його відсутності).
Вчити використовувати елементи компютеризації для кращого засвоєння знань.
Узагальнити знання про голосні звуки та букви, переходячи до обговорення питання про позначення на письмі приголосних звуків. Ввести букву В на позначення звуків [в], [в] шляхом постановки питання про те, як позначити на письмі звук [в].       
Створювати умови для розвитку обдарованих учнів шляхом створення можливості виявити свої знання, працюючи із словами, в яких є буква В.   
Формувати ключову компетентність «уміння вчитися» шляхом застосування суб’єкт – суб’єктної взаємодії     «учитель – учень»,  навчанням дітей використовувати знання, уміння та навички у незнайомих умовах, спонуканням дітей до дії відповідно певної мети без заданого зразка дії, дозволом і заохоченням безлічі питань і думок, стимулюванням незалежності думки, акцентом на дитячій самостійності.
Формувати оцінні судження, дякуючи учням не за загальну, а за конкретну роботу.
Виховувати прагнення бути стриманим, поважати думку інших.
Розвивати логічне мислення, аналітичну діяльність.    
Тип уроку – урок постановки навчальної задачі 
Провідна технологія: технологія розвивального навчання Ельконіна - Давидова                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    
Матеріали уроку: Буквар «Сонечко», с. 55-56, супутник Букваря «Промінець», с. 38 – 41; пропис №22-23
Обладнання: Буквар «Сонечко», супутник Букваря «Промінець», стрічка звуків, демонстраційний плакат на вивчення літери В, предметні малюнки; комп`ютерна програма «Навчаємося читати», навчальний диск – тренінг для вивчення літер: Харків, НММЦ «Розвивальне навчання», 2012 рік
                                                         Хід уроку
І. Предметно -  логічна  лінія
1. Узагальнення проведеної роботи з буквами голосних звуків (повторення складу голосних звуків та букв на їх позначення)
 - До нас прийшла дівчинка Уляна. Вона не може розібратися, з яких звуків та букв складається її ім’я. Давайте їй допоможемо.
а)скласти звукову модель слова УЛЯНА;
б)скласти буквену модель до слова УЛЯНА;
в)порівняти кількість різних голосних звуків та букв у цьому слові;
 - Чому голосний звук [а] в цьому слові позначений різними буквами?
2. Створення ситуації успіху
Робота у малих групах
Робота зі стрічкою голосних : робота з ПК (відкрити програму, запустити її, знайти файл «Голосні звуки»).
Робота у парах: пояснити, що нам хотіла сказати Яринка, зобразивши звуковий ряд.
  [о]  [а] [у] [е] [и] [і]

-  О   А   У     Е   И    -
= О   Я  Ю     Є    -    І
Фізкультхвилинка
ІІ. Структурно - діяльнісна лінія
1.      Створення ситуації розриву
-          Доповнять стрічку голосних. Чому не можете? Вірно, всі голосні закінчилися. А які ж звуки іще є окрім голосних? Так, це приголосні. Чому вони мають таку назву? Так, вони стоять при голосних і виконують роботу на утворення складу.
2.      Фіксація місця розриву в знаково – символічній формі
-          У мене на столі стоїть предмет. Як він називається? Так. Це ваза. Давайте попрацюємо з цим словом і спробуємо визначити у ньому всі звуки.
а) вимовте слово;
б) складіть звукову модель;
         
                                                             - о – о
                                                                             
               
в) складіть буквену модель заданого слова;
 - У чому виникло утруднення? А хто знає, як позначити перший звук [в]?
Робота на ПК
 - Подивіться, як це завдання виконав Петрик, відкривши файл «Буква Вовчика»
3.      Формування навчального завдання учнями й учителем
-          Що нового ми зараз дізналися? (Як позначається звук [в] на письмі). Що, на вашу думку, ми будемо відпрацьовувати на сьогоднішньому уроці? (Буква В та звуки на її позначення)
ІІІ. Організаційно - комунікативна лінія
1.      Позначення однією буквою двох звуків.
-          Отже, [в] позначається літерою В.Наступне слово ВІКНО.
-          Який перший звук ми чуємо? ([в]. Чи потрібна нова буква на його позначення?
-          Щоб дізнатися, який саме звук позначає літера В,  твердий чи м’який, «допомагає» буква голосного. Вона указує на те, який звук позначає буква приголосного – твердий чи м’який 
БУКВИ Я, Ю, Є, І ВКАЗУЮТЬ НА М’ЯКІСТЬ ПОПЕРЕДНЬОГО ПРИГОЛОСНОГО
         [в]
В
        [в]
(Робота на ПК, файл «Живі звуки»)
Фізкультхвилинка для зняття втоми очей
2.      Робота з демонстраційним плакатом на вивчення літери В та з Букварем.
-          Як позначено звуки, а як букву у квадратику ліворуч угорі?Які два звука може позначати буква В?  Від чого це залежить?
3.      Робота  у парах із звуковою та буквеними таблицями до малюнка (слова вівця, вовк).
-          Чи відповідають умови завдання відомому способу?
-          Зверніть увагу, звук [в]не зовсім м’який, він пом’якшений, тому позначати його ми будемо комою. Це перший секрет м’якого звука, що позначається буквою В.
-          Сьогодні я вам відкрию іще один секрет цієї примхливої літери. Коли вона стоїть після голосного, то звучить не зовсім, як звук [в], а трохи наближено до звука [ў]. Ось така вона примхлива ця буква В.
4.      Читання складів з буквою В, позначення голосного звука крапкою знизу.
5.      Робота із знаходження «пастки»
6.      Складання речень, часткове читання скоромовки. Робота над текстом.
7.      Робота зі стрічкою  приголосних
8.      Робота із супутником Букваря( розгадування загадок, читання складових ланцюжків, робота над оповіданнями
9.      Робота у прописах, с.22-23 (написання літери В великої та малої, складів із нею, доповнення буквеної моделі слів, розподіл слів у стовпцях за кількістю складів

Немає коментарів:

Дописати коментар

Роль педагогічного спостереження для оцінювання. Рівні підтримки.

 РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ Важливим інструментом для оцінювання учнів з ООП є педагогічне спостереження. Це один із...