1.Прочитай.
Народні умільці, великі майстри
своєї справи ще вісімсот років тому для виготовлення дзвонів брали спеціальний
сплав міді й олова, зважуючи все на вагах. Вони виливали метал так, щоб не було
пухирців. Цей сплав називався «Дзвонова мідь». Метал плавився в особливих
печах. Дзвони лили стоячи: цим досягався рівномірний розподіл металу. Від того
і дзвін ставав чистим, приємним, гучним.
У народній символіці звук завжди
поєднувався з кольором. Малина – солодка ягода, а малиновий колір приємний,
гарний.
Ось так і з’явився вислів «малиновий
дзвін». Це дзвін приємного м’якого тембру.
Познач, який заголовок найбільше підходить
до тексту.
а) Приємний
дзвін
б) Малиновий
дзвін
в) Дзвонова
мідь
2.Познач
правильну відповідь на питання.
Чим досягався
рівномірний розподіл металу в дзвонах?
а) Тим, що
метал для виготовлення дзвонів плавився в особливих печах;
б) Тим, що
дзвони лили стоячи
3.Встав,
де потрібно, пропущені букви. Випиши слова - назви, визнач рід.
Г…рой, д…тина,
к…шеня, м…даль, во…зал, гр…чаний, оч…рет, л…сиця, с…кунда, д…ректорський,
м…телик, в…сить, ч…рвоні, ч…р…вички.
4.Виправ
помилки в тексті.
Блакитне небо
дихайє наземлю типлом. Жита виблискують насонці, чирвонійє ціле море колосків
пшениці.
5.
Поєднай слова зі схемою.
Джміль [- о′ - о]
Кукурудза [= о
- о′]
Їжа [- о – о - о′ =
о]
Жито [- = о =]
Зір [= о -]
Дзьоб [= о - ]
6.Випиши
словосполучення, вжиті в прямому значенні.
Гострий язик,
гостре слово, гостра коса, гострий ніж, лист берези, чисті руки, чиста совість,
біжить час, пливе музика, пливе спортсмен, добрий хліб, добрий дідусь.
7.Визнач
слова, написання яких можна перевірити історичним чергуванням голосних звуків у
корені слова. Доведи свою думку.
Р[и,е] чей, пл[и,е]ве, в [и,е]зти, н[и,е]су, мат[и,е]рі, л[и,е]сток, пром[и,е]ні.
7. Склади і запиши розповідь про своє рідне село (5-7 речяень)
8. Визнач, яке закінчення матиме дієслово (слова - назви дій) подорожувати у формі 1-ої особи множини теперішнього часу. Напиши, як ти це визначаєш. Наведи іще 10 власних прикладів.
9. Склади і напиши твір - розповідь на тему "Хто такий справжній друг?" (5 - 7 речень)
10. Добери і запиши по 30 слів - назв дій І дієвідміни та 30 слів - назв дій ІІ дієвідміни. Визнач дієвідміну кожного слова, виконавши перевірку різними можливими способами (1) за 3 особою множини; 2)за 2 особою однини або ж за неозначеною формою).
11.До слів першого рядка добери слова з другого рядка і запиши словосполучення. З одним із словосполучень склади речення.
Смачний, срібний, прудка, кольорові.
Білочка, торт, кульки, іній.
12. Повільно розкладаючись, цей предмет отруює 20 квадратних метрів землі довкола себе. В ліс ця територія придатна для двох дерев, або двох кротів, або одного їжака, а ще кількох тисяч дощових хробаків, якими їжаки і кроти охоче живляться. Який предмет може нанести таку шкоду природі?.Відповідь запиши, введи її в речення. у скдаденому реченні встанови зв"язок слів з допомогою питань.
7. Склади і запиши розповідь про своє рідне село (5-7 речяень)
8. Визнач, яке закінчення матиме дієслово (слова - назви дій) подорожувати у формі 1-ої особи множини теперішнього часу. Напиши, як ти це визначаєш. Наведи іще 10 власних прикладів.
9. Склади і напиши твір - розповідь на тему "Хто такий справжній друг?" (5 - 7 речень)
10. Добери і запиши по 30 слів - назв дій І дієвідміни та 30 слів - назв дій ІІ дієвідміни. Визнач дієвідміну кожного слова, виконавши перевірку різними можливими способами (1) за 3 особою множини; 2)за 2 особою однини або ж за неозначеною формою).
11.До слів першого рядка добери слова з другого рядка і запиши словосполучення. З одним із словосполучень склади речення.
Смачний, срібний, прудка, кольорові.
Білочка, торт, кульки, іній.
12. Повільно розкладаючись, цей предмет отруює 20 квадратних метрів землі довкола себе. В ліс ця територія придатна для двох дерев, або двох кротів, або одного їжака, а ще кількох тисяч дощових хробаків, якими їжаки і кроти охоче живляться. Який предмет може нанести таку шкоду природі?.Відповідь запиши, введи її в речення. у скдаденому реченні встанови зв"язок слів з допомогою питань.
13.Матери через 2 года будет 49 лет. Отец на год старше за неё. Сколько лет будет их сыну через 2 года, если он младше отца в 2 раза? Реши задачу, пофантазируй и напиши об этой семье рассказ на русском языке.
14. Написати твір - міркування "Я мрію про мир" (5-7 речень)
15 Написати твір - розповідь " Моя родина" (5-7 речень)
14. Написати твір - міркування "Я мрію про мир" (5-7 речень)
15 Написати твір - розповідь " Моя родина" (5-7 речень)
16.Прочитай наведені нижче слова. Об"єднай їх у кілька груп за якимись спільними ознаками.
Наприклад.
Літак, пух, оса, ворона - літають.
Равлик, муха, риба, ворона - живі істоти.
Літак, оса, ящірка, риба, суниці, сонце, апельсин, пух, корабель, ворона, м"яч, яблуко, ожина, слива, равлик, муха.
17. Запиши парами слова, протилежні за значенням
Усі, низ, завжди, нічого, інколи, тепер, тут, близько, ліворуч, швидко (часто, ніколи, верх, ніхто, усе, праворуч, повільно, там, потім, далеко).
18. До кожного слова добери і запиши слово, протилежне за значенням.
Мокрий - ..., густий - ..., світлий - ..., м"який - ..., добрий - ..., сумний - ..., жадібний - ..., широкий - ..., теплий - ..., важкий - ..., сильний - ..., високий -...
19. Нипиши твір - опис квітки (5-7 речень).
Немає коментарів:
Дописати коментар