четвер, 24 березня 2022 р.

Дата: 25.03.2022 Уроки: українська мова

 

Тема. Сполучники – службові слова. Сонорні приголосні. Конкурс читців

Українська мова. Частина 7. Уроки  9 – 10. С.29 – 33

План опрацювання матеріалу

Українська мова

Налаштуйся на урок з допомогою афірмацій

ВІДЕО 9.1.

https://drive.google.com/open?id=1YvT77UGDV0-yJSQ2OoQI-dqgNkFeb6Oc&authuser=0


1.     Вивчи уривок вірша «Як звучать букви», вміщеного у вправі 4 на с.29.

Запам’ятай 6 сонорних звуків: [М], [В],[Н], [Л], [Р],[Й].

Сонорні значить такі приголосні звуки, у вимові яких голос переважає над шумом.

Аби їх запам’ятати, запам’ятай фразу: МИ    ВИНИЛИ   РІЙ.

ВІДЕО 9.4

https://drive.google.com/open?id=12wgTkLO64grHdG_IG4DyBCAzxYsa6aIc&authuser=0


2.     Попрацюй над вправою 5 НА С.29.

ПРИГАДАЙ ЧАРІВНУ ФРАЗУ, ЯКА ДОПОМОЖЕ ЗГАДАТИ, ПІСЛЯ ЯКИХ ЛІТЕР ПИШЕМО ЗНАК М’ЯКШЕННЯ.

Прочитай віршик Квітика, постав, де треба, знак м’якшення.

3.     Ти вже знаєш, що однорідні члени речення можуть бути поєднані

сполучниками.

Запам’ятай.

Перед сполучниками А, АЛЕ  завжди ставиться кома.

Якщо сполучник І або Й вжито один раз, то кому не ставимо.

Самостійно прочитай правило у рамочці у завданні 7 на с.30 та вивчи його. Розкажи з пам’яті.

Попрацюй над реченнями, що вміщені після правила.

·        Доведи, що ці речення становлять текст (вони пов’язані за змістом і мають закінчену думку).

·        Прочитай речення, доповнивши сполучниками а, й, але, або. Постав, де потрібно, коми.

·        У першому та другому реченнях підкресли іменники разом з прийменниками, постав питання, вкажи відмінки.

·        Спиши текст з виконаними завданнями у робочий зошит, не нумеруючи речень. Виконай всі попередні завдання письмово. Придумай і допиши своє речення про те, що заносять до червоної книги.

·        Перевір свою роботу.

Вправа 7

(З чого?) З небес ллється весняна синь, а (на чому?) на землі

(М.В.) синіють проліски. Діти йдуть

обережно й не наступають (на що?) на квіти (М.в.). Усі милуються цвітом, але не рвуть квіток. Слід оберігати проліски, бо вони занесені (до чого?)  до червоної книги (Р.в.). До Червоної книги заносять рідкісні та зникаючі види.

4.     Ознайомся з алгоритмом фонетичного розбору слова на с.31.

У зошиті зроби фонетичний розбір слова рій.

 

Рій – 1 склад, закритий, наголошений.

Голосний звук один – [і], наголошений, позначається буквою і.

Приголосних звуків два – [р] – твердий, дзвінкий, позначається буквою р;  [й] – м’який, дзвінкий, сонорний, позначається буквою й.

Читання

1.     Пригадай прочитані твори. Спробуй виконати тестові завдання 18 на

с.32.

2.  Прочитай текст у вправі 20 на с.33.

3. Запропонуй членам родини позмагатися у конкурсі читців поезій Т. Шевченка.

Послухай, як читає поезію у майстерному виконанні читець

ВІДЕО 9.21

https://drive.google.com/open?id=1zrUschMncv_6aKusYv2oA6t4BHTFvBrp&authuser=0


Побудь як у ролі конкурсанта, так і у ролі члена журі.

Для цього завдання тобі допоможуть вправи 20 та 22 на с.33.

Домашнє завдання.

Скористайся зошитом для домашніх завдань(частина 7, уроки 9-10, с.11-12).

Перші три вправи виконай у робочому зошиті. Перевір свою роботу.

Вправа 1

Волосся. Учиться. Мільйон.

Вправа 2

А.

Вправа 3

                                                

Їде мій самокат то вперед, то назад, з горбка навпрошки – потолочив квітки, а тоді задкував і курей налякав; покотивсь до грядок та й уперся в тинок…

Завдання 4 виконай усно.

Прикметники у тексті: червоні, синє, рожевою, малую, рожевую, сивий.

Рими: пливе – зове; розстилає – покриває; дитину – годину; заговорить – ворог - море; собою – німою; світу – діти.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Роль педагогічного спостереження для оцінювання. Рівні підтримки.

 РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ Важливим інструментом для оцінювання учнів з ООП є педагогічне спостереження. Це один із...