субота, 8 грудня 2018 р.

13-й тиждень НУШ

Добірка ігор та вправ, які можна використати впродовж тринадцятого тижня навчання у Новій українській школі.
Що відбувається з навколишнім світом узимку? Які сюрпризи готує нам найхолодніша пора року, чи буде нам весело та цікаво? А може, зима готує не тільки свята та забавки, а ще й небезпеки? На ці та інші запитання першачки зможуть отримати відповідь упродовж тринадцятого навчального тижня, який, згідно з Модельною навчальною програмою, присвячений зимі.
За цей тиждень першачки мають не тільки дізнатися більше про цю чудову пору року, а також навчитися обмінюватися простими та короткими письмовими повідомленнями, впевнено розгадувати ребуси, вивчити букву «з», сформувати навички правильної вимови і наголошування слів тощо. Редакція освітнього проекту «На Урок» традиційно підготувала добірку додаткових матеріалів та вправ, які стануть вам у пригоді при підготовці до уроків протягом тринадцятого навчального тижня НУШ.

Зимові загадки

Відгадування загадок дозволяє розвивати мислення та фантазію, а ще – це одна з найулюбленіших забавок дітей. Поєднайте приємне з корисним та запропонуйте дітям відгадати декілька цікавих загадок, так чи інакше пов’язаних із зимою.
Холодна, біла,
Ліс оголила.
Скувала річку,
Струмок спинила.
(Зима)
Сніг на полях,
Лід на річках,
Хуга гуляє,
Коли це буває?
(Узимку)
Розсипає з неба сніг
Білим килимом до ніг.
Миколайчики приносить,
Новий рік у гості просить.
(Грудень)
Веселий Дід Мороз в руках
Несе нам подарунки.
І на засніжених шибках
Малює візерунки.
Або ще й носа обпече
До холоду незвичним.
Тому, що скрізь мороз січе –
Цей місяць зветься…
(Січнем)
Мороз і завірюха –
Замерзли щічки й вуха.
Хто з місяців лютує,
Узимку бешкетує?
(Лютий)
Без пилки, без сокири, а мости будує.
(Мороз)
Кручу, гуркочу, знати нікого не хочу
(Хурделиця)

Гра-вікторина «Що ти знаєш про зиму?»

У першому класі діти вже чудово знають, що таке зима, тож під час ранкової зустрічі запропонуйте їм подумати над тим, що вони вже знають про цю чудову пору року, а також спитайте, що ще вони хотіли б дізнатися. Серед орієнтовних запитань такі:
  • На що схожа зима?
  • Чим вона відрізняється від інших пір року?
  • Що ми робимо взимку?
  • За що ми любимо зиму?

Вправа «Що змінилося взимку?»

Запитайте у дітей, чи помітили вони якісь зміни у природі довкола нас, поки йшли до школи? Який вигляд тепер мають дерева та кущі, якою була погода? Запропонуйте учням намалювати спочатку те, якою природа була ще нещодавно, восени, а потім - якою вона стала зараз. Нехай вони порівняють малюнки та розкажуть, що ж саме та чому змінилося.

Вправа «Знайди відмінності»

Ця вправа допоможе розвинути уважність та зосередженість. Об’єднайте учнів у пари та роздайте їм по два, на перший погляд, однакові малюнки на зимову тематику. Завдання дітей - знайти відмінності. Перемагає та пара, яка першою знайде всі необхідні елементи.

Вправа «Створи сніжинку»

Сніжинки – справжні символи зими та святкового настрою. Запропонуйте дітям разом створити незвичайні сніжинки, які стануть чудовими прикрасами для класу та домівки. Знайти цікаві ідеї для паперових поробок ви можете у нашій тематичній статті. Але для виготовлення сніжинок не обов’язково використовувати тільки папір, чудово підійдуть й інші матеріали, наприклад, клей!

Вправа «Розмалюй сніжинку»

Роздайте дітям заздалегідь підготовлені аркуші зі схематичними зображеннями сніжинок. Спитайте, який колір зазвичай мають сніжинки. А потім попросіть дітей уявити снігопад у чарівній країні. Якого кольору сніжинки падають там? Попросіть учнів пофарбувати сніжинки саме у такий колір.
Інший варіант вправи: попросіть дітей пофарбувати сніжинки у колір свого настрою. Нехай не обмежують свою уяву! А потім вони можуть намалювати власну сніжинку, яку вигадають самі.

Вправа «Розкажи зимову історію»

Запропонуйте учням уявити себе справжніми чарівниками та казкарями і вигадати цікаву зимову історію. А щоб їм було простіше це зробити, домовтеся про те, хто буде героями цієї історії, –наприклад, Вітер, Сніг, Зима та Хуртовина або Дерево, Зайчик, Білочка тощо.

«Зимова прогулянка»

Шкільне подвір’я – цілий світ, у якому школярі знайдуть багато цікавого, особливо взимку! Вийдіть із дітьми у шкільний двір та розкажіть їм, що зима приносить із собою багато змін, а наше завдання – побачити їх та зафіксувати. Це інколи буває непросто, а отже ви допомагатимете учням запитаннями:
  • Яка зараз пора року?
  • Якій зараз місяць? А які зимові місяці ви знаєте?
  • Подивіться на сонечко: чи воно таке саме, як і влітку, чи щось змінилося?
  • Придивіться до неба: воно таке, як було і влітку, чи інше? Що саме змінилося?
  • Чи є вітер? Який він?
  • Які опади ми можемо спостерігати взимку? Чи є вони зараз?
Завдяки віповідям на ці запитання, діти з'ясують, які ж саме зміни принесла з собою зима.

Корисні матеріали до тринадцятого тижня НУШ з Бібліотеки «На Урок»

Тема: За допомогою чого ми досліджуємо
Автор: Орел Наталія Миколаївна
Про матеріал: Інтегрований урок з курсу «Я досліджую світ» для 1 класу НУШ. Матеріал розроблено на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку, розроблений за новою схемою, стане у пригоді вчителям початкових класів.

Тема: Якого кольору зима?
Автор: Рожнова Інна Олексіївна
Про материал: Інтегрований урок, мета якого – ознайомити дітей із кольоровою гамою зими та з природою рідного краю; уточнити і розширити знання учнів про деякі зимові явища в природі; сприяти розвитку творчої, кмітливої, ініціативної особистості, допомогти дітям невимушено висловлюватись; розвивати фантазію, уяву, творчість; виховувати інтерес до вивчення навколишнього світу та естетичний смак.

Тема: Вікторина на зимову тематику з природознавства. «Зима», 1 клас
Автор: Нікітченко Валентина Федорівна
Про матеріал: Завдання уроку – в ігровій формі закріпити уявлення дітей про живу та неживу природу; формувати вміння швидко знаходити правильну відповідь; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи; розвивати мислення, пояснювальну мову.

Тема: Сімейне спортивне свято «Зимові розваги»
Автор: Савельєва Жанна Георгіївна
Про матеріал: Сімейне спортивне свято дозволить учням цікаво провести час, залучити їх до регулярних занять фізичною культурою та спортом; сприятиме встановленню тісніших зв'язків між дітьми, батьками та вчителями; розвиватиме комунікативну культуру; виховуватиме дисциплінованість, відповідальність, самостійність, наполегливість; допоможе підбити підсумки 13 тижня навчання.

Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:
  1. «Я – школяр». 1 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  2. «Мій/наш клас». 2 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  3. «Мої друзі». 3 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  4. «Моє довкілля». 4 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  5. «Осінь». 5 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  6. «Я і моя Батьківщина». 6 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  7. «Ми – підприємливі (осінній доброчинний ярмарок)». 7 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  8. «Техніка, яка допомагає». 8 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  9. «Ігри». 9 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  10. «Театр». 10 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  11. «Мода». 11 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
  12. «Пригоди крапельки». 12 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації

Немає коментарів:

Дописати коментар

Роль педагогічного спостереження для оцінювання. Рівні підтримки.

 РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ Важливим інструментом для оцінювання учнів з ООП є педагогічне спостереження. Це один із...