субота, 8 грудня 2018 р.

Як розповісти дітям про те, що таке мода і як вона впливає на життя людини? Пропонуємо матеріали до 11 тижня НУШ, які мають допомогти дітям розібратися у цих складних і цікавих питаннях.
Кожна людина має право на вираження власної неповторності. Не можна оцінювати людей тільки за зовнішністю. Учитель, відповідно до Модельної навчальної програми НУШ, має формувати у першокласників  розуміння цього впродовж 11 тижня навчання. Діти повинні навчитися пояснювати, у чому їхня неповторність; переконувати у тому, що не можна сприймати людей за їхнім одягом; пояснювати, що кожен має право на вираження власного «Я», зокрема, й через моду.
Завдання, приклади й очікувані результати навчальної діяльності учнів наведено в Навчально-методичних матеріалах до Модельної навчальної програми для першого класу. А редакція Освітнього проекту «На Урок» дібрала для вас додаткові матеріали, що допоможуть у реалізації завдань 11 тижня НУШ.
Розмовляючи про моду як засіб самовираження і підкреслення власної індивідуальності, перегляньте зі школярами мультфільм «Курча в клітиночку», а потім запропонуйте учнями відповісти на такі запитання:
  1. Чому курча в клітиночку не хотіло товаришувати з іншими курчатами – у цяточку, у квіточку, у смужечку?
  2. Чи буде добре, якщо всі будуть однаково одягнені й матимуть однакові зачіски?
  3. Чи можна не зважати на позитивні якості людини, яка відрізняється від нас зовнішньо?
  4. На що перш за все ми звертаємо увагу при знайомстві з людиною?
  5. Чи можна зневажати людину за те, що вона, бажаючи підкреслити власну неповторність, обирає незвичний для нас одяг чи зачіску? Як ставитися до таких людей?
  6. Як сприймати людей, які мають неохайний, брудний одяг, не доглядають своє волосся і нігті, нехтують правилами гігієни?
  7. Чи можна поважати людину, яка найбільше цінує тільки зовнішність, одяг і прикраси?
Поговоримо про те, що таке мода, як вона допомагає виділитися, чи варто заради моди поступатися будь-чим – зручністю, повагою, дружбою, спілкуванням. Що важливіше – зовнішня краса чи особисті якості людини? Але чи варто нехтувати чистотою й охайністю одягу, підкреслюючи свою неповторність або непересічні особисті якості?
Давайте переглянемо мультфільм «Про дівчинку, яка наступила на хліб».
Поміркуймо, за що чаклунка покарала дівчинку, чому ніхто із мешканців міста, крім мами дівчинки, не сумував за нею, чому навчає нас ця історія?
Обговорюючи з учнями те, як змінилася мода, яким є одяг сучасних українців, розкажіть про традиційний український одяг і його елементи, що ми використовуємо в сучасному вбранні. Неодмінно треба згадати й про давню символіку вишивки, яка прикрашала одяг наших предків. У цьому вам допоможе матеріал «Українська вишиванка: національний одяг у давнину й сьогодні». 
А показати особливості національного одягу в різних регіонах України дозволять матеріали проекту #Spadok .
У вашому класі навчаються не тільки українці? Це чудово! Попросіть дітей принести фото, зразки чи елементи їхнього національного одягу. Буде дуже цікаво подивитися на національне вбрання інших народів.
Вивчаючи букви, запропонуйте дітям позмагатися – пограти у гру «Хто більше?» Що для цього треба? Необхідно назвати якомога більше слів на певну букву, наприклад, на «М». У нашому випадку буде обмеження – всі слова мають стосуватися теми моди, одягу, прикрас. Грати можна як групами-командами, так й індивідуально.
А у Бібліотеці «На Урок» містяться розробки колег, які теж можуть надихнути на роботу.
Тема: Тиждень «Мода». «Словничок закарпатських слів»
Про матеріал: У пропонованій презентації представлені зразки закарпатського одягу та діалектні назви його елементів.
Про матеріал: Цей матеріал допоможе усвідомити, що важливіше – мода чи здоров’я, і зрозуміти, як із користю для себе поєднати моду на здоров’я і моду на речі.
Про матеріал: Тематичні дні об'єднують блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учня. Таке навчання забезпечує формування в молодших школярів цілісної картини світу, здатності сприймати предмети і явища різнобічно, системно, емоційно, сприяє поглибленню та розширенню знань учнів, діапазону їх практичного застосування. До вашої уваги пропонується один із таких тематичних тижнів у 1 класі, тематичне інтегроване заняття курсу «Я досліджую світ» відповідно типової освітньої програми розробленою під редакцією Р.Б. Шияна.
Про матеріал: Пропонований матеріал містить розробку ранкової зустрічі, приклади цікавих ігор, пальчикову гімнастику, вправи для розвитку дрібної моторики, а також матеріал для ознайомлення з професіями людей, які створюють одяг.
Про матеріал: Ця розробка допоможе цікаво розповісти першокласникам про моду, історію її виникнення, а також формувати навички, важливі для сучасної людини.
Про матеріал: Вступний інтегрований урок курсу «Я досліджую світ» для учнів 1-го класу НУШ. Тема тижня «Мода». Заняття, що починається із ранкової зустрічі, містить елементи уроків читання, математики, музичного мистецтва, основ здоров’я.

Редакція освітнього проекту «На Урок» готує до публікації серію статей із добірками тематичних ігор та завдань, які можна використати як доповнення до  Модельної навчальної програми для першого класу впродовж відповідних тематичних тижнів.
Стежте за оновленнями нашого журналу. А також скористайтеся можливістю додати власні розробки до Бібліотеки «На Урок» або ознайомитися з напрацюваннями колег-новаторів, представленими там.

Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:
  1. «Я – школяр». 1 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  2. «Мій/наш клас». 2 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  3. «Мої друзі». 3 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  4. «Моє довкілля». 4 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  5. «Осінь». 5 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  6. «Я і моя Батьківщина». 6 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  7. «Ми – підприємливі (осінній доброчинний ярмарок)». 7 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  8. «Техніка, яка допомагає». 8 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  9. «Ігри». 9 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
  10. «Театр». 10 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації.
 Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok

Немає коментарів:

Дописати коментар

Роль педагогічного спостереження для оцінювання. Рівні підтримки.

 РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ Важливим інструментом для оцінювання учнів з ООП є педагогічне спостереження. Це один із...