понеділок, 5 листопада 2018 р.

Положення про МО


До уваги керівників методичних об’єднань вчителів початкових класів
    Шановні керівники методичних об’єднань, до вашої уваги матеріали та методичні рекомендації,  які допоможуть Вам у плануванні, а також в організації роботи  методичних об'єднань.
    На всіх етапах розвитку школи головним завданням було і залишається підвищення рівня професійної майстерності вчителів. Адже, якість навчально-виховного процесу значною мірою залежить від учителя, рівня його професійної підготовки. Сучасній школі сьогодні потрібен учитель, який міг би оновлювати, удосконалювати зміст своєї діяльності. А впоратися з цим завданням можна тільки за умови добре організованої і спланованої роботи шкільних методичних об’єднань. Хрестоматійним став вислів К.Д.Ушинського про те, що «вчитель як фахівець живе доти, поки вчиться». Сприяти вчителю в цьому - провідна роль методичного об’єднання.
    МО – це об’єднання вчителів одного предмета, яке націлене на конкретне переосмислення загальнодидактичних, загальнопедагогічних положень стосовно навчально-виховного процесу, вирішує питання відновлення змісту освіти, пошуку ефективних технологій і методик викладання предметів, розвитку й саморозвитку вчителів та учнів.
Вчителі початкових класів школи об'єднані в МО з певним правовим полем. Положення про МО вчителів початкових класів.
1.Загальні положення про МО:
  • Методичне об'єднання вчителів початкових класів є важливим структурним підрозділом науково-методичної служби школи.
  • МО здійснює навчально-виховну, методичну та позакласну роботу з навчальних предметів.
  • Робота МО планується відповідно до вимог стратегічних документів школи.
  • МО створюється з числа основних учителів та вчителів за сумісництвом.
  • МО може організовувати свою роботу за наявності 3-х та більше учасників.
  • Керівництво МО здійснює голова, який обирається членами МО з числа найбільш досвідчених учителів  і затверджується наказом по школі.
  • У своїй роботі МО підзвітні методичній та педагогічній радам.
  • Робота МО організовано на засадах гуманізації, демократизації, взаємоповаги, взаємоконтролю.
  • Загальний контроль за роботою МО здійснює заступник директора НВР, який керує початковою школою.
2. Основні завдання і функції методичного об’єднання:
§  підвищувати науково-педагогічний та загальнокультурний рівень вчителів, їх психолого-педагогічну майстерність;
§  формувати у педагогів готовність до творчості, самоосвіти та саморозвитку;
§  підвищувати активність вчителів у створенні авторських програм, методичних розробок, дидактичних посібників, методичних рекомендацій тощо;
§  поглиблювати оволодіння інструктивно-методичними та нормативними документами органів освіти;
§  запроваджувати в практику роботи школи рекомендацій науки, перспективного педагогічного досвіду, поєднувати найперспективніші освітні технології;
§  проводити проблемний аналіз результатів освітнього процесу;
§  проводити експертизу вивчення та виконання програм, рівень засвоєння їх учнями відповідно до вимог Державних стандартів;
§  вносити пропозиції щодо зміни змісту та структури обов'язкових навчальних курсів, їх навчально-методичного забезпечення;
§  висувати пропозиції щодо організації змісту атестації педагогів;
§  вносити пропозиції щодо організації і змісту досліджень, орієнтованих на покращення засвоєння учнями навчального матеріалу відповідно до Державних освітніх стандартів;
§  приймати рішення про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організовує їх розробку та засвоєння;
§  висувати пропозиції щодо покращення навчального процесу в школі;
§  проводити методичні заходи, спрямовані на розвиток творчих можливостей вчителів, вивчення, узагальнення і поширення перспективного педагогічного досвіду;
§  забезпечити інформаційне забезпечення вчителів з проблем освіти, педагогіки, психології, науки;
§  брати участь у дослідно - експериментальній діяльності.
3. Методичне об'єднання займається:
• розробкою методичного інструментарію для покращення навчально-виховного процесу;
• експертизою виконання вимог програми;
• результативністю роботи вчителів;
• втіленням у робочий процес інтерактивних технологій;
• аналізує хід та результати інноваційної діяльності;
• організацією роботи зі створення та збагачення банків даних про перспективи нововведення та інновацій в межах своєї компетенції;
• організацією різних творчих конкурсів, інтелектуальних марафонів, олімпіад, предметних тижнів;
• керує дослідницькою роботою учнів;
• обговоренням, рецензуванням, опануванням різних матеріалів, підготовлених на МО.
4. Функціональні обов’язки керівника методичного об’єднання:
  • планування роботи методичного об'єднання;
  • проводити засідання МО 4-5 разів на рік згідно з планом;
  • проведення моніторингу діяльності методичного об'єднання;
  • складання аналітичного звіту роботи;
  • надання практичної допомоги вчителям у підготовці доповідей, рефератів, методичних розробок;
  • організація роботи щодо опанування методики викладання молодими вчителями;
  • організація роботи щодо системного вивчення нових програм та підручників;
  • вивчення стану успішності учнів 1-4 класів;
  • відвідування уроків вчителів, взаємовідвідування;
  • допомога у підготовці членів МО до атестації;
  • забезпечення своєчасного вивчення нормативних документів.
5. Права голови методичного обєднання:
  • Формує банк даних про методичну роботу кожного вчителя, його професійні якості, виконання програм, рішень протоколів засідань МО.
  • Організовує виконання плану роботи МО, виявляє та втілює перспективний досвід, надає допомогу вчителям у виконанні навч. Робочих планів, програм, організовує наставництво, систему відкритих уроків.
  • Голова МО має право на відвідування та аналіз уроків, позакласних заходів з предмета, перевірку шкільної документації вчителів, що входять в МО.
  • Має право звертатися за консультацією до директора та його заступників із проблем організації навчально-виховного процесу у школі, виконання трудової дисципліни вчителями, які входять до складу МО.
  • Готувати пропозиції та рекомендації вчителям для підвищення кваліфікаційного розряду.
  • Ставити питання перед адміністрацією про заохочення вчителів.
6. Перелік документів, що відображають діяльність МО:
  • Аналіз роботи МО за попередній навчальний рік, який містить: успіхи, надбання, недоліки та шляхи їх усунення; мету і чітко визначені завдання на новий навчальний рік;
  • план роботи методичного об'єднання (складається на навчальний рік, обговорюється на засіданні МО і подається адміністрації навчального закладу на затвердження);
  • матеріали засідань методичного об'єднання (протоколи, виступи вчителів, короткі рецензії на відкриті уроки);
  • матеріали тематичних семінарів;
  • картотека ППД;
  • матеріали школи молодого вчителя;
  • каталог друкованих робіт учителів школи;
  • інформація про вчителів - членів МО;
  • методичні картки вчителів – членів МО (Дод.6);
  • інструктивно-методичні документи;
  • теми, над якими поглиблено працює кожен учитель (самоосвіта вчителів) (Дод .1);
  • графік проведення відкритих уроків, виховних заходів (Дод. 2);
  • заходи зі зміцнення навчально-матеріальної бази (Дод. 3);
  • організація позакласної роботи (конкурси, турніри, вечори, фестивалі, предметні тижні, випуски газет тощо), (Дод. 4);
  • робота над підвищенням якості знань, умінь та навичок учнів (вивчення та аналіз якості знань, умінь та навичок з предметів; рівня вихованості за результатами контрольних робіт, зрізів, анкетування; робота з обдарованими дітьми; план індивідуальної роботи з учнем);
  • заходи з підвищення фахової майстерності педагогів (творчий звіт, взаємовідвідування уроків, виховних заходів; ознайомлення з новинками психолого-педагогічної та методичної літератури; наставництво; участь у коеференціях, семінарах; виступи, доповіді; робота над створенням власної системи роботи).
Додаток 1.

з/п
ПІБ учителя
Науково-методична проблема, над якою працює
Форма звіту

Додаток 2.
з/п
ПІБ учителя
Клас
Предмет
Тема уроку
Науково-методична мета
Термін проведення



Додаток 3.
з/п
           Заходи
Виконавець
Термін виконання
Примітка

Додаток 4.
з/п
Зміст роботи
Відповідальний
Термін проведення
Примітка

   Обговорення питань та прийняття рішень на засіданнях МО фіксує протокол.  Згідно з Інструкцією щодо ведення ділової документації в протоколі зазначаються відповідні реквізити (див. Додаток 5). Протоколи засідань можна оформляти в зошиті або на аркушах в окремій папці. На кожному засіданні приймаються чіткі рекомендації, вносяться конкретні пропозиції з питань, що розглядаються.
Додаток 5.
Протокол №____
засідання методичного об'єднання вчителів початкових класів
від____
Присутні:_____ осіб
Відсутні:_____ осіб
Голова:_______________________________________
Секретар:_____________________________________
Прядок денний:
1.
2.
Питання №1__________________________________
Слухали:_____________________________________
Виступили:___________________________________
Постановили:_________________________________
Рішення МО:__________________________________
Голова МО:
Секретар МО:_________________________________
Додаток 6.
Методична картка вчителя
ПІБ_________________________________________________
Число, місяць, рік народження__________________________
Освіта, № диплома, коли виданий, назва навчального закладу
_____________________________________________________
Спеціальність за дипломом______________________________
Педстаж______________________________________________
З якого часу працює в навчальному закладі________________
Який предмет викладає_________________________________
В яких класах, кількість годин___________________________
Класне керівництво____________________________________
Кабінет_______________________________________________
Інше навантаження_____________________________________
Остання курсова перепідготовка(рік, № посвідчення)________
Остання атестація (рік)__________________________________
Категорія_____________________________________________
Заохочення (рік, грамота, значок, медаль, орден, звання тощо)_____
Тема, над якою працює__________________________________
Відкритий урок, клас____________________________________
Відкритий виховний захід, клас___________________________
Домашня адреса, телефон________________________________
Паспорт: серія номер, коли і ким виданий__________________
Алгоритм планування роботи методичного об'єднання(за Щербаковою Л.Ф.)
      Важливою умовою ефективного планування роботи методоб’єднання вчителів початкових класів є визначення рівня педагогічної майстерності вчителів за допомогою анкет, тестів, методом простого спостереження. У відповідності з рівнем педагогічної майстерності вчителів формується мета методичної діяльності методоб’єднання в двох видах: ближня (безпосередня) мета—вимоги до рівня професійно-педагогічних знань учителя; кінцева—вимоги до рівня вихованості і знань учнів.
      Наступний етап—це формулювання єдиної методичної проблеми, аналіз результатів навчально-виховної діяльності, виявлених у процесі контролю, вихід на проблеми, виявлені в ході індивідуального аналізу роботи вчителів, методичного об’єднання. Потім ці проблеми ґрупуються і аналітичною радою визначається проблема, яка характерна для більшості вчителів даного колективу. тільки після цього остаточно формулюється єдина методична тема, яка цікавить усіх.
• Визначення рівня педагогічної майстерності вчителів за допомогою анкет,
  тестів, методом простого спостереження.
• Формулювання двоєдиної мети методичної діяльності МО (* вимоги до рівня
  професійно – педагогічних знань вчителя та * вимоги до рівня вихованості та
  знань учнів).
• Формулювання єдиної методичної проблеми, аналіз результатів навчально –
  виховної діяльності, виявлених у процесі контролю, вихід на проблеми,
  виявлені в ході індивідуального аналізу роботи вчителів, МО.
• Визначення найбільш характерної для вчителів проблеми.
• Формулювання єдиної методичної теми для всіх учителів початкової школи.
Всю роботу методоб’єдання повинна пронизувати практична направленість. Чим різноманітніші форми роботи, тим більше можливостей у вчителя для творчості.
Індивідуальні форми роботи методичного об'єднання:
  • стажування;
  • самоосвіта вчителя;
  • конкурс “Учитель року”;
  • атестація;
  • індивідуальні консультації;
  • наставництво;
  • фестиваль методичних ідей;
  • творчий звіт вчителя.
Групові форми роботи методичного об'єднання:
  • робота методичного об'єднання;
  • творчі групи;
  • клуби за інтересами;
  • тренінги;
  • школа удосконалення;
  • школа педмайстерності;
  • школа молодого вчителя;
  • консультативні пункти.
Масові форми роботи методичного об'єднання:
  • педрада;
  • семінари;
  • конференції;
  • методичні виставки, ярмарки;
  • інструктивно – методичні наради;
  • предметні декадники;
  • педагогічні читання;
  • презентації творчих груп, методичних об'єднань;
  • методичний ринг;
  • тиждень молодого вчителя;
  • випуск методичних бюлетенів, рекомендацій.
Орієнтири планування роботи шкільного МО
Проблемна тема школи
Нормативно-правова база організації навчально-виховного процесу
Зміст державних програм
Діагностика професійної компетентності педагогів
Наукова, методична, психолого-педагогічна література
Педагогічний досвід                                                   
Результативність атестації                                 
Результативність курсової перепідготовки
Рівень знань, умінь і навичок учнів                                          
Самоосвітня діяльність
  Життя наполегливо вимагає творчого підходу до підбору тем, над якими будуть працювати протягом навчального року вчителі методоб’єднання. Важливо, щоб поряд з питаннями конкретно-методичного характеру, в полі зору знаходили місце питання психологїі молодшого школяра, проблеми дидактики уроку. Без цього сучасний учитель не може повною мірою забезпечити високу якість знань, умінь і навичок учнів.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Роль педагогічного спостереження для оцінювання. Рівні підтримки.

 РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ Важливим інструментом для оцінювання учнів з ООП є педагогічне спостереження. Це один із...