вівторок, 20 лютого 2018 р.

Квест - урок


Урок-квест ­–­ це заняття, яке проходить в ігровій формі. Якщо усе правильно організувати – у захваті будуть як учні, так і педагог. Що потрібно врахувати та де переглянути приклади готових квестів ­– читайте далі.
ФОРМАТ
– Урок на свіжому повітрі. Для цього потрібно вийти на вулицю (парк, шкільне подвір’я, або ж поїхати на якусь екскурсію), де діти будуть шукати різноманітні підказки та предмети, щоб потім, зібравши їх, розв’язати головоломку, знайти скарб або ж відповісти на запитання.
– Урок у замкненому приміщенні. Принцип квесту ­– знайти вихід. Діти мають виконати низку тих чи інших дій, щоб знайти ключ та врятуватися.
СКЛАДОВІ КВЕСТУ
– Мета. Це і є основа квесту. І якщо ви визначите її, як «Вивчення феодального ладу у Західній Європі», навряд чи це «спрацює». Інша справа – «Врятувати франкське селянство та допомогти їм у боротьбі за свої права з феодалами-кровопивцями». Квест-урок має нагадувати гру, пройшовши всі етапи якої ви досягнете певної мети, виконаєте важливу місію.
– Ролі. Клас потрібно поділити на певні групи (залежно від тематики квесту). Кожна з груп вивчає свої обов’язки, права, ситуацію, в якій перебуває, та мету, якої прагне досягти. Додасть «перцю» необхідність конкурувати між собою.
– Загадки та головоломки. Підготовка цих складових займе найбільше часу, тому що це мають бути не просто запитання, а креативні завдання, для розв’язання яких необхідні знання.
– Правила. Усі учасники квесту мають чітко знати правила й не порушувати їх.
– Сюжет. Квест-урок – це не просто вікторина чи гра у «Брейн Ринг». Це, як ми уже писали, гра. Зі своєю метою, місією та розвитком подій.
ЯКІ ІНСТРУМЕНТИ МОЖНА ВИКОРИСТАТИ?
Тут усе залежить, де саме відбуватиметься урок-квест. Якщо на вулиці – то можна ввести в урок елементи спортивного орієнтування. Якщо це урок з ботаніки – добре провести його в лісі чи парку. Якщо це історія – можна організувати екскурсію, у процесі якої залучити дітей до гри, щоб факти сприймалися легше та цікавіше.
Ще один варіант – поїздка до музею, в якому діти мають уважно слухати гіда та розглядати експонати, адже потім це знадобиться для віднаходження підказок.
ПОМИЛКИ ПРИ ПРОВЕДЕННІ КВЕСТ-УРОКІВ
– Надто велика кількість учасників. Якщо учасників забагато, навряд чи вдасться усіх залучити до гри повною мірою. Тому деяким учням може стати нудно. Кожен учасник квесту має брати активну участь у завданнях. Тому поділ на команди – найкращий вихід.
– Перенасичення. Коли ви, продумуючи квест, хочете «запихнути» в нього якнайбільше – гра в результаті може виявитися затягнутою і діти втомляться. Притримуйтеся золотої серединки.
– Надто складні завдання. Звичайно, квест передбачає подолання труднощів та «кипіння мізків», проте якщо із складністю завдань переборщити, учням може стати просто нецікаво.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Діяльнісний підхід НУШ