ЛЮТИЙ 15, 2018
Ми всі хочемо бути кращими
батьками. Але іноді з власного марнославства ми можемо свідомо завдати
шкоди своїй дитині.
Ми розповімо про найбільш
поширені помилки батьків, що допускаються при вихованні дітей 3-4 років.
Помилка 1: вчити
дитину цифр і алфавіту
Будь-який педагог скаже, що розвиток
дитини йде від наочно-образного до абстрактно-логічного. Образи літер,
сформовані без належної опори на просторове сприйняття, довго будуть
залишатися лише малюнками, а не символами. В результаті цього
формується неефективний механізм читання, який в майбутньому буде заважати
перейти до біглого читання і складання в розумі чисел.
А що корисно?
·
Розвиток
наочно-образного мислення. Наприклад,
сходіть в зоопарк і покажіть, які бувають тварини, або зберіть листя різних
дерев та розкажіть, як вони називаються, поміркуйте разом з малюком, що у них
схожого, а що різного.
·
Розвиток уяви і
мовлення: читайте дитині казки, розглядайте
картинки в книгах і придумуйте разом історії до них.
Помилка 2: навчати
читання та писання
Мозок дитини розвивається послідовно: спочатку структури мозку, відповідальні за
моторну та емоційну сфери, і тільки потім відповідаючі за пізнавальну. Передчасне
навчання читання й писання можливо тільки за рахунок тих
структур мозку, які повинні розвиватися в нормі, тобто на шкоду їм.
реклама
А що корисно?
·
Ігри. Просто залиште дитину в спокої і дайте спокійно
пограти.
·
Рухова
активність. Замість курсів іноземної для самих
маленьких краще зводити малюка в басейн або на танці. У дітей фізичний
розвиток прямим чином впливає на інтелектуальний розвиток (але не навпаки).
Помилка 3:
перевантажувати дитину навчальними гуртками
Перевантаження нервової системи внаслідок занять, не відповідних віку дитини,
призводить до розладів сну і головного болю, а також проблем з концентрацією
уваги. Погано й те, що при такому підході до 1-го класу дитина буде
ненавидіти все, що пов’язано з навчанням, і саботувати його при кожному зручному
випадку.
А що корисно?
·
Свобода у вивченні
світу. Замість того щоб постійно говорити
«ні, ти впадеш / вимажешся і т. д.», дозвольте їй вивчати світ самій: пошуміти
(а як ще дізнатися можливості свого голосу?), вивчити навпомацки бруд в
калюжі, ліпити сніжки, ловити в траві метеликів і коників.
·
Час для ліні і
неробства. Не треба постійно думати, чим
зайняти дитину.
Помилка 4: порівнювати
дитину з іншими дітьми, включатися в конкуренцію з іншими батьками
«Ми вже всі букви знаємо і читаємо по
складах», — гордо скаже інша мама 4-річки, замордованої безліччю розвиваючих
програм і занять. І нехай!
А що корисно?
·
Підтримувати. Частіше говоріть, що ви любите свою дитину
·
Щиро і з задоволенням
спілкуватися з малюком. І
не сюсюкатися, а розмовляти на рівних.
Помилка 5: в гонитві
за знаннями втрачати важливі життєві навички і розвиток самостійності
Малюк, який буде багато знати,
рано навчиться читати і писати, буде, на відміну від однолітків, знати всі
прапори країн світу, може не зрозуміти, наприклад, що
робити, коли загубиться в магазині.
А що корисно?
·
В ігровій формі
прищеплювати навички, які знадобляться в самостійному житті. Навчіть малюка зав’язувати шнурки або приготуйте
разом нехитре блюдо.
·
Сюжетно-рольові ігри з ляльками і плюшевими іграшками — коли плюшеві
іграшки обідають, вмиваються, одягаються, вкладаються спати, танцюють, ходять
по магазинах. В таких іграх розвивається фантазія і мислення і діти
набувають навичок самообслуговування.

Немає коментарів:
Дописати коментар