Аналіз – розгляд, вивчення чогось, що базується на розкладанні
(розумового, а також реального) предмета, явища на складові частини; виявлення
складових цілого.
Ведуча
діяльність – діяльн6ість,
виконання якої визначає формування основних психологічний новоутворень людини
на даному етапі розвитку його особистості.
Виготський
Л.С. (1896 – 1934) –
всесвітньо відомий психолог. Найбільшого визнання йому принесла створена ним культурно
– історична концепція розвитку вищих психічних функцій. Розробляв проблеми
співвідносності мислення і мови, будову свідомості і самосвідомості, єдність
афекту та інтелекту, різні проблеми дитячої психології (зона найближчого
розвитку, навчання і розвиток)
Гальперін
П.Я. (1902 – 1988) –
психолог, автор оригінальної теорії поетапного формування розумових дій.
Гіпотеза – в психології компонент процесу мислення, що спрямовує
пошук вирішення задачі способом припущення суб’єктивно недостатньої інформації
Давидов
В.В. (1930 – 1998) –
психолог та педагог, що творчо розвинув базові ідеї школи Л.С. Виготського,
спільно з Д.Б. Ельконіним побудував теоретичні і методологічні основи нової
науково – практичної системи розвиваючого навчання, метою якої є формування
суб’єкта навчальної діяльності
Дія
– процес, що підпорядковується
усвідомленій меті (уявлення про результат, образ майбутнього)
Дія
контролю в навчальній діяльності –
особлива дія, що пронизує всі етапи навчальної діяльності. Види контрольних
дій: контроль – увага (дія спрямована на виконання дії, що забезпечує її
відповідність орієнтиру – основі – «плану» дії; підвиди: контроль за
результатами, поопераційний контроль) і рефлексивний контроль (дія, спрямована
на орієнтовану основу – «план» дії, сутність якої полягає у відповідності її
фактичним умовам задачі)
Дія
оцінки в навчальній діяльності –
особлива дія, що пронизує всі етапи навчальної діяльності. Види навчальної
оцінки: ретроспективна (підведення підсумків виконаної системи дій – правильно чи
неправильно їх виконано) і прогностична (виявлення перед розв’язанням задачі
можливості чи неможливості її розв’язання)
Діяльнісний
підхід – сукупність
наукових досліджень, в яких психіка і
свідомість людини, їх формування і розвиток вивчаються в різних формах
предметної діяльності (ігровій, навчальній,трудовій). Із багаточисельних
досліджень руслі діяльнісного підходу, засновником якого був А.Н. Леонтьєв,
виросли самостійні діяльнісно орієнтовані теорії: теорія періодизації
психічного розвитку в онтогенезі Д.Б. Ельконіна, теорія розвиваючого навчання
В.В. Давидова тв. ін.
Діяльність – активна взаємодія з навколишньою дійсністю, в якій
людина виступає в ролі суб’єкта, що цілеспрямовано впливає на об’єкт і
задовольняє таким чином свої потреби
Експериментально
– генетичний метод – розроблений
Л.С. Виготським і пов’язаний з його
теорією розвитку вищих психічних функцій
Ельконін
Д.Б. (1904 – 1984) –
психолог. На основі розробки ідей культурно – історичної концепції Л.С.
Виготського і діяльнісного підходу А.Н Леонтьєва створив оригінальну концепцію
періодизації психічного розвитку в онтогенезі, яка базується на понятті «ведуча
діяльність», вивчив ігрову діяльність дошкільника і навчальну діяльність
молодшого школяра, розробив поняття навчальної задачі, котре розвинули В.В.
Давидов та В.В. Рєпкін. Ельконін – автор ряду експериментальних Букварів, в
яких було реалізовано його оригінальну методику навчанню дітей читанню
Емпіричні
знання – знання, в основі
яких лежить спостереження
Задача
– мета діяльності,що дається в
певних умовах і потребує для свого досягнення використання адекватних цим
умовам засобів. Пошук, мобілізація і застосування цих засобів (способів, дій,
операцій) складають розв’язання задачі

Немає коментарів:
Дописати коментар