неділя, 18 лютого 2018 р.

Партнерство у розвивальному навчанні













«Стратегії управління – найцінніші навички» (дослідницька література Marzano, 2003. Landau, 2001, с.1)
Проактивний підхід до дисципліни
План управління класом
Контекст викладання
Власний контекст навчання (моя ідеальна позиція)Хороший менеджмент у класі, який сприяє уникненню більшості проблем з поведінкою.
Який клас ви навчаєте? Перший
Які предмети ви викладаєте? математика, українська мова, природознавство, образотворче мистецтво, основи здоров’я, фізична культура
Інформація про тип місцевої громади.
Мононаціональна, україномовна.
Чи є в класі діти з релігійних родин? (З метою краще зрозуміти учнів і батьків; щоб зважати під час підготовки до уроків, позакласних заходів, екскурсій). Немає.
Особлива інформація про учнів (на що варто звернути увагу під час уроків та в позаурочний час). Низький рівень комунікації. Страх припуститися помилки.
Фізичний дизайн
Яку атмосферу намагаєтеся створити в класі? Атмосферу дружелюбності, комфорту, прагнення співпрацювати у єдиній команді. Атмосферу, де діти почуватимуться безпечно та радісно, що сприяє академічному і соціальному навчанню.
Які меблі та обладнання необхідні для досягнення цієї мети? Парти, що вільно рухаються, комп’ютер з підключеним Інтернетом, відкрите та доступне місце для розташування навчальних матеріалів  кожного учня, ігровий куточок, зона для відпочинку та спілкування. Забезпечу клас місцем для занять та місцем для відпочинку.
Як ви будете прикрашати свій клас? Малюнками дітей, особисті фото вчителя, фото учнів класу, дитячі вироби, календар погоди. Налаштую під свій навчальний контекст, навчальний стиль та освітні процеси учнів
Що ви плануєте демонструвати на стінах та в класному куточку? Малюнки дітей, фото захоплень, доручення, правила класної родини.
Як ви розташуєте парти, чому?
Спочатку півколом, аби діти навчилися бачити, чути один одного і краще сприймати своїх однокласників, не боятися спілкуватися. Потім розташування парт буде часто змінюватися відповідно до методики роботи за системою розвивального навчання.
Де ви розташуєте учительський стіл? Чому? У зручному для себе місці: у півколі, аби діти бачили в учителеві партнера.   На незначній відстані з обох боків півкола. Все – таки вчитель – менеджер – координатор і діти повинні це розуміти.
Як ви переконаєтесь, що фізичний дизайн класу культурно чуйний і зручний для ваших учнів? Вибудовуватиму його із залученням учнів. Результативність буде прослідковуватись, якщо діти будуть радісні, активні, сповнені бажання ходити до школи та навчатися. Розташую меблі так, аби було зручно підходити до кожної дитини. Якщо учням зручно співпрацювати, то їм комфортно.
Правила класу
Які правила, на вашу думку, потрібні для ефективної роботи класу?
Ми весь час ходимо спокійно.
Ми уважно слухаємо інших.
Ми поважаємо тих, хто нас оточує.
Ми дбаємо про свої і шкільні речі.
Ми нікого не ображаємо.
Хто розробляє правила, чому?
 Вчитель разом з учнями. Вони передають очікування щодо відповідної загальної поведінки. Діти охоче виконують те, що створили самі, а не нав’язливі настанови.
Складіть план розробки та вивчення правил для своїх учнів
План
1.        Моделювання вчителем, які правила потрібно розробити
2.        Створення вчителем ситуації, під час якої учні і педагог поводяться негативно, щоб всі відчули необхідність виконання правил
3.        Моделювання вчителем на власному прикладі, як виглядає правильне виконання правил
4.        Моделювання вчителем, як виглядає невиконання правил
5.        Увесь клас моделює, як виглядає правильне виконання правил.
Рутини класу
Області, періоди, моменти, для яких потрібні рутини класу.
Початок навчального тижня, початок навчального дня, початок роботи над проектом, закінчення роботи в групі чи в парі над проектом, з’ясування причини поганого настрою дитини, яка прийшла до школи; стрес від  сварок між дітьми, дитяча депресія після хвороби.
Розробіть рутини і чіткі інструкції до них для кожної з цих ключових позицій
Щоденник вражень
Ритуал привітання
Зустріч дітей у понеділок біля школи з встановленими ритуалами (потиснути руки, посміхнутися, поцікавитися, як минули вихідні)
Ранкове коло
1.        Стати в коло
2.        Посміхнутися один одному
3.        Тримаючи за руку сусіда справа, побажати доброго дня
4.        Тримаючи за руку сусіда зліва, побажати того, що бажаєш сьогодні собі
5.        Обійняти один одного за плечі і побажати гарних успіхів
Я особливий
1.        Сісти всім у коло
2.        Посміхнутися сусіду, зліва, справа, потиснути їх руки
3.        Сказати про себе 2-3 слова, які характеризують тільки тебе
4.        Поплескати тому, хто говорив
Мій настрій
1.        Взяти аркуш паперу і олівець, яким би ти зобразив настрій
2.        Сісти у коло на килимку
3.        Зафарбувати папірець у асоціації з кольором настрою
4.        Показати по черзі папірець, аби інші вгадали настрій
5.        Аркуші зі світлими кольорами прикріпити на ватман
6.        Аркуші з темними кольорами знищити
7.        Дати поради тим, у кого пригнічений настрій
8.        Допомогти товаришу поліпшити настрій та створити новий папірець
Я – частинка класу
1.        Сісти у коло.
2.        Передаючи «сердечко», доповнити речення: «Я – частинка класу, бо…»
Список пріоритетів із зазначенням послідовності за важливістю
1.        Ранкове коло
2.        Я особливий
3.        Мій настрій
4.        Я  - частинка класу
Відносини
Опишіть кілька стратегій, які плануєте використовувати для розвитку дбайливих стосунків між вами та учнями
Уміння спілкуватися
Застосовується як на уроці, так і позаурочній діяльності. Вчитель повинен намагатися так керувати класом, аби вміти вислуховувати дітей терпляче і гуманно. Важливо враховувати таку особливість застосування стратегії: 10% говорить вчитель, 90% - діти.
Дисциплінований клас
Вчитель разом з учнями вибудовують правила класу, при потребі повторюють їх, впроваджують рутини.
Навчання – це дослідження
Навчання спрямовується на те, аби воно передбачало постійну пошукову діяльність з максимальною затратою часу саме на навчання, а не на налагодження дисципліни.
Як ви збираєтесь розвивати почуття спільності серед учнів.
Безумовно це – парна, парно – групова робота, виконання спільних проектів, співучасть дітей у створенні правил.
Конкретні стратегії, що плануєте використовувати
-     Уміння спілкуватися
-     Дисциплінований клас
-     Навчання – це дослідження
-     Стратегія розвитку
-     Стратегія гуманізму
Мотивація та зрозумілі інструкції
Як ви плануєте мотивувати та залучати своїх учнів?
-     Розробити спільно з учнями правила класу
-     Розробити і опрацювати чіткі інструкції до правил
-     КТС
-     Підготовка продуманого плану до уроку з урахуванням завдань для тих, хто виконує роботу швидко
-     Підтримка дітей, у яких підвищена тривожність
-     Введення рутин
Приклади цікавого навчального змісту, який ви плануєте включити до занять.
1.Зрівнювання, порівнювання величини практичними способами (накладання, спосіб перекрою), дослідження звукової оболонки слова (визначення дзвінких та глухих приголосних звуків в процесі дослідження дрижання голосових зв’язок)
Які сфери, теми або предмети будуть складними для мотивації учнів?
Природознавство. Природа та речі, створені руками людини.
Фізична культура. Вправи для визначення рівня загальної підготовки учнів.
Математика. Порівнювання площ фігур.
Як ви плануєте надавати зворотний зв’язок про прогрес учнів?
Дзвінки батькам про успіхи дитини. Створення «Щоденнику успіху».
Спілкування з дитиною особисто.
Дисципліна
План роботи із зловживаннями у класі
1.        Індивідуальні бесіди з учнями, які потребують особливої уваги щодо корекції поведінки
2.        Застосування педагогіки партнерства, як одного із ключових елементів Нової української школи, у різних життєвих ситуаціях
3.        Щотижневий перегляд мультфільмів пізнавального характеру, спрямований на попередження із зловживаннями у класі
4.        Обговорення ситуацій, що виникають в оточуючому світі
5.        Створення історій (сторітеллінг), які прогнозують негативні наслідки зловживань
Незначні порушення у класі.
Хитання на стільці, часті відволікання, вставати з-за парти під час уроку без потреби, викрикування.
Серйозні порушення
Цькування, бійки, залякування, відверта агресія, неповага до однокласників чи вчителя.
Чи будете застосовувати поняття логічного наслідку? Чому?
Так, всі наслідки мають бути грамотно логічно скоректовані.
Чи будете ви використовувати план модифікації поведінки? Чому?
Так. Це вибудована система дій вчителя. Проте вона повинна містити гуманне ставлення до учнів, гуманні моделі поведінки.
Чи будете щодня проводити рефлексію, в якій формі?
Так. В ігровій підсумковій формі, що максимально допоможе почути кожного вихованця. Рефлексія дає можливість відстежити  чи здійснюється вчителем на практиці втілення основної мети реформи сучасної освіти – перейти від школи «тільки знань» до школи «компетентностей ХХІ століття», адже якщо у дитині сформовано цінності хоча б у початковій формі, то це можна відстежити під час рефлексії, коли дитина виражає своє ставлення у різних ситуаціях.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Діяльнісний підхід НУШ