пʼятниця, 16 лютого 2018 р.

Дистанційний курс (життєві навички)

Предмет «Основи здоров'я» та здоров'язбережувальні превентивні проекти суттєво відрізняється від інших шкільних предметів та програм. Ця відмінність визначається наступним:
1.     Розумінні того, що тривалість і (головне!) якість життя людини, її здоров’я, безпека і благополуччя, найбільше залежать від власної поведінки, способу життя.
2.     Усвідомленні необхідності спрямування навчально-виховних заходів на формування в учнів системи цінностей, ставлень, умінь і навичок, сприятливих для здоров’я. Адже знати, як треба поводитися, не означає уміти, а тим більше мати намір реалізовувати це у своєму житті.
3.     Розумінні необхідності застосування ефективних педагогічних технологій. При цьому навчання здоровій, позитивній поведінці має здійснюватися на змісті, безпосередньо пов'язаному з реальним життям учнів, основними сферами їх діяльності, потребами, проблемами, рівнем і актуальними завданнями розвитку особистості
Отже головне завдання навчання – вплинути педагогічними методами на свідомість і поведінку шляхом розвитку життєвих навичок, сприятливих для здоров’я, безпеки і гармонійного розвитку.
Навчання на засадах розвитку життєвих навичок – підхід, який поєднує дві високотехнологічні методики:
1. Методику розвитку життєвих навичок;
2. Методику прискореного навчання на основі опорних когнітивних схем.
Поєднання у підході до викладання  предмета та превентивних проектів цих базових методів дає змогу:
• спроектувати опорні алгоритми поведінки у типових ситуаціях;
• на їх основі відпрацювати базові уміння, моделюючи конкретні ситуації й аналізуючи різні варіанти поведінки та їх наслідки.
Ефективність навчання залежить від багатьох факторів, головним з яких є якісна підготовка вчителів. Для досягнення максимальної ефективності, вчителю та педагогу-тренеру необхідно:
·        ознайомитися з сучасною концепцією здоров’я, безпеки і розвитку, принципами навчання на засадах розвитку життєвих навичок;
·        оволодіти сучасними педагогічними методиками, передусім, інтерактивними (тренінговими) формами групової роботи;
·        користуватися якісними навчально-методичними матеріалами і перевіреними джерелами додаткової інформації;
·        бути відданим справі навчання дітей здоров’ю, розуміти і визнавати актуальні потреби, інтереси і вікові можливості учнів;
·        знати, як забезпечити підтримку батьків і колег.
Саме цьому присвячено семінари-тренінги з інтенсивної підготовки за 40-годинною програмою, яка побудована на концепції розвитку життєвих навичок.
За визначенням Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) життєві навички – це здатність людини до адаптації, позитивної поведінки, подолання труднощів повсякденного життя. Іншими словами, життєві навички допомагають людині вести здоровий і продуктивний спосіб життя: адекватно сприймати себе і навколишніх, будувати позитивні міжособистісні стосунки, критично і творчо мислити, приймати відповідальні рішення, розв’язувати проблеми і керувати стресами.
Під час проходження дистанційного навчання вчитель буде мати змогу ознайомитися з сучасною концепцією здоров’я, безпеки і розвитку, принципами навчання на засадах розвитку життєвих навичок і зможе оволодіти сучасними інтерактивними формами групової роботи.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Діяльнісний підхід НУШ