Предмет «Основи здоров'я» та
здоров'язбережувальні превентивні проекти суттєво відрізняється від інших
шкільних предметів та програм. Ця відмінність визначається наступним:
1. Розумінні того, що тривалість і (головне!) якість
життя людини, її здоров’я, безпека і благополуччя, найбільше залежать від
власної поведінки, способу життя.
2. Усвідомленні необхідності спрямування
навчально-виховних заходів на формування в учнів системи цінностей, ставлень,
умінь і навичок, сприятливих для здоров’я. Адже знати, як треба поводитися, не
означає уміти, а тим більше мати намір реалізовувати це у своєму житті.
3. Розумінні необхідності застосування ефективних
педагогічних технологій. При цьому навчання здоровій, позитивній поведінці має
здійснюватися на змісті, безпосередньо пов'язаному з реальним життям учнів,
основними сферами їх діяльності, потребами, проблемами, рівнем і актуальними
завданнями розвитку особистості
Отже головне завдання навчання –
вплинути педагогічними методами на свідомість і поведінку шляхом розвитку життєвих
навичок, сприятливих для здоров’я, безпеки і гармонійного розвитку.
Навчання на засадах розвитку життєвих
навичок – підхід, який поєднує дві високотехнологічні методики:
1. Методику розвитку життєвих навичок;
2. Методику прискореного навчання на основі
опорних когнітивних схем.
Поєднання у підході до викладання
предмета та превентивних проектів цих базових методів дає змогу:
• спроектувати опорні алгоритми
поведінки у типових ситуаціях;
• на їх основі відпрацювати базові
уміння, моделюючи конкретні ситуації й аналізуючи різні варіанти поведінки та
їх наслідки.
Ефективність навчання залежить від
багатьох факторів, головним з яких є якісна підготовка вчителів. Для досягнення
максимальної ефективності, вчителю та педагогу-тренеру необхідно:
·
ознайомитися з сучасною концепцією
здоров’я, безпеки і розвитку, принципами навчання на засадах розвитку життєвих
навичок;
·
оволодіти сучасними педагогічними
методиками, передусім, інтерактивними (тренінговими) формами групової роботи;
·
користуватися якісними навчально-методичними
матеріалами і перевіреними джерелами додаткової інформації;
·
бути відданим справі навчання дітей
здоров’ю, розуміти і визнавати актуальні потреби, інтереси і вікові можливості
учнів;
·
знати, як забезпечити підтримку батьків
і колег.
Саме цьому присвячено семінари-тренінги
з інтенсивної підготовки за 40-годинною програмою, яка побудована на концепції
розвитку життєвих навичок.
За визначенням Всесвітньої організації
охорони здоров’я (ВООЗ) життєві навички – це здатність людини до адаптації,
позитивної поведінки, подолання труднощів повсякденного життя. Іншими словами,
життєві навички допомагають людині вести здоровий і продуктивний спосіб життя:
адекватно сприймати себе і навколишніх, будувати позитивні міжособистісні
стосунки, критично і творчо мислити, приймати відповідальні рішення,
розв’язувати проблеми і керувати стресами.
Під час проходження дистанційного
навчання вчитель буде мати змогу ознайомитися з сучасною концепцією здоров’я,
безпеки і розвитку, принципами навчання на засадах розвитку життєвих навичок і
зможе оволодіти сучасними інтерактивними формами групової роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар