неділя, 18 лютого 2018 р.

Семінар заступників (майстер-клас): ідеї для заступника

Дерево ідей
Будуватиму нашу роботу  у вигляді майстер-класу. Ви знаєте, що майстер-класи бувають різних видів і наповнені типологічними різновидами.
Оскільки мені випала нагода працювати із вчителями початкових класів, вихователями ДНЗ, психологами, я буду акцентувати роботу саме на розбудові ідей для спільної роботи, адже ми маємо  бути носіями цих ідей.
 Паралельно з тим, я демонструватиму приклади реалізації ідей як вчитель - предметник, а саме вчитель  початкових класів, акцентуючи увагу на застосуванні технології РН в умовах сільської школи. Як керівник творчої групи із впровадження наступності між ДНЗ та початковою школою, продемонструю приклади реалізації педагогічних знахідок у застосуванні інновацій під час роботи у співпраці з дошкільною ланкою.
Отже, вид  нашої роботи  - накопичення ідей для співпраці.
Під час роботи я буду працювати з «Деревом методичної підтримки», куди буде занотовано уже апробовані нами ідеї, які ви зможете використати у своїй роботі такими, як вони є або адаптувати під роботу своїх колективів.
Робота над відео
Пропоную вам переглянути фрагменти відео. І дати відповідь на запитання.
-       Що ви зрозуміли з переглянутих уривків відео сюжету ?

Робота з «Деревом методичної підтримки»

Мотивація діяльності
 Робота над запитанням, поставленим перед переглядом.

Аналіз переглянутого
-Ви переглянули фрагменти заняття у ДНЗ, проведеного вчителем початкових класів та вихователем дошкільного закладу, розробленого в рамках роботи нашої творчої групи, яка працює над питаннями подолання проблем в наступності між дошкільною та початковою ланками освіти.
Періодичність, тематика і зміст таких занять виникають із поточних проблем, які ми виявляємо в процесі узгодженої діагностики. (ПСИХОЛОГ)
Тема даного заняття: формування у дошкільнят  уявлення про розмежування поняття «цифри» та «числа», застосування елементів розвивального навчання для організації колективу, вправ для розвитку пам′яті, уваги, образного мислення, вміння працювати колективно та взаємодіяти з іншим педагогом як засіб психологічної підготовки до шкільного життя.(ВИХОВАТЕЛІ)
Підготовча робота: перегляд вчителем подібної за тематикою подачі матеріалу вихователем ДНЗ
Методична мета: показати можливість успішної взаємодії дітей з іншим педагогом в умовах, наближених до шкільних; знайомити вихователя з варіативністю викладання матеріалу; показати дієвість розвивальних прийомів та мнемотехнічних вправ для розвитку пам′яті та концентрації уваги
Число, як результат вимірювання у мене за системою Рн вводиться тільки після нового року. Але інші діти з дитсадка повинні вже з ним працювати. Як бути? (ВІДПОВІДІ)
 Будемо гратися з числами. Гратися ж ніхто нікому не забороняв: з англійськими літерами, з буквами, з цифрами як певними знаками.
Граємося в дитсадку, граємося  в школі. Адже при вивченні цифри  як результату запису числа. за системою РН всі цифри прописуються протягом двох уроків. Обмаль часу для навчання. У міських школах, де діти в класах РН переважно відібрані, це не є проблемою. А як же бути у сільській місцевості?
По-перше, співпраця з ДНЗ, по-друге, знайомство у школі на заняттях гуртка. А як закріпити написання? Варто задати дз.

Якщо виникає потреба задати дз, але не можна, як же бути?
(ДЕ НЕ ЗАДАЮТЬ ДОМАШНІХ ЗАВДАНЬ, МИ ЇХ НЕ ЗАДАЄМО, АЛЕ СПОНУКАЄМО ДО ТОГО, ЩОБ ДІТИ САМІ  ПОТРЕБУВАЛИ ЩОСЬ ВИКОНАТИ САМОСТІЙНО. І МИ ДОЗВОЛЯЄМО       ГРУ, В ЯКУ ДИТИНА САМА ЗАХОТІЛА ГРАТИ)
     
МАТЕМ. С.  ФОРМУЛИ
          ГРАЮЧИСЬ НАВЧАЄМО ЧІПЛЯЮ

·      Ви помітили, що діти у ДНЗ різного віку.
 Чому ж вони змогли працювати протягом усього заняття і маленькі в тому числі? Як вихователь вирішив цю проблему?
Розстановка меблів для організації парно-групової роботи.
Не просто парно- групова робота, а і місце розташування груп.
Під час роботи з педагогами ви можете організувати групи, але потрібно чітко продумати яку групу розмістити поряд.
(ПСИХОЛОГ, ВИХОВАЕЛЬ)
           ПРАВИЛЬНЕ ПАРНО-ГРУПОВЕ «СУСІДСТВО» ЧІПЛЯЮ

Як ви гадаєте, скільки дітей підготовчої групи?
Чому змогли працювати інші над важким для їхнього віку матеріалом?
Уже звучала думка. Щоб дітям було цікаво. Окрім того, запам′ятовувати інформацію допомагають використання інноваційних технологій, різноманітні форми роботи та прийоми.
«Діти потребують гри. Але гра повинна бути для них цікавою». (зауважував Давидов).
Якщо під час роботи тощо ви помітили, що дехто починає втомлюватися, то потрібно негайно змінити вид діяльності, застосувати прийоми концентрації уваги і т. ін.
Заняття значно триваліше у часі, ніж потребують методичні вимоги (ПСИХОЛОГИ – з/у на зростання втоми, зниження працездатності; ВИХОВАТЕЛІ - Тимур позіхає – застосовую дзинь-дзинь – прийом концентрації уваги зорово-слуховий).

 ЗАЦІКАВИТИ, УТРИМАТИ УВАГУ чіпляю

·      Ви бачили фрагменти різних видів роботи.
-Чим я завершувала майже кожен фрагмент?
Вміння побачити результати і оцінити їх словесно. Це має бути оцінка не тільки результату роботи, а і оцінка старань дитини. «Молодець», «дуже добре», «він маленький, але старався». Не буде помічено результат, не буде мотивації до навчання.
А тепер погляньте на це з позиції ПСИХОЛОГА. Механізм людської пам′яті працює продуктивно за умови наявності позитивних емоцій.
Василь Васильович Давидов зазначав: «Кожна людина прагне, аби її старання бачили інші. Це одна із домінуючих умов формування самореалізації успішної особистості».
ВИХОВАТЕЛЯМ. Вчителі початкових класів оцінюють словесно не тільки досягнення, а і старання кожної дитини.
Ельконін наголошував: «Часто дитина прикладає максимум старань, хоча не в змозі досягти високих результатів. Тут обов′язково потрібно похвалити дитину за старання. Якщо цей момент упустити, старання зникнуть.»

ОЦІНЮВАТИ СТАРАННЯ

·      Під час роботи з паличками Кьюїзенера продемонстровано спосіб зрівнювання предметів за розміром.
-Чому, на вашу думку, я включилася в роботу?
Тому що мені для РН потрібно було озвучити і продемонструвати спосіб зрівнювання накладанням.
(ВИХОВАТЕЛЯМ. Співпраця долає розбіжності у програмових вимогах)
СПІВПРАЦЯ ЛАНОК ОСВІТИ ЧІПЛЯЮ
·      Зараз я вам озвучу перелік слів та словосполучень із відео. Спробуйте зрозуміти, чому я їх озвучила.
Умнічка, хатинка, колеса в них однакові, нирнув,  чайник пихтить.
-Чому  я озучила їх?
Цей ПСИХОЛОГІЧНИЙ прийом називається «Пастка».
Наявна  лексика з порушенням орфоепічної вимови та змістового значення. Причому  її не просто вжито, а використала я саме ту, що взяла на замітку з роботи вихователів, вчителів. Тому заняття обов′язково аналізуємо.
-Яке слово у мовленні вихователя звучало декілька разів з порушенням орфоепічної вимови?
П-а-лички
 АНАЛІЗУВАТИ  РОБОТУ





Перегляд відео
·      Зараз ви побачите невеличкий фрагмент іншого  відео. Вам буде таке завдання. Подумати, який зв′язок між попереднім відео і тим, що ви переглянете.
Оцінка роботи
-У 1 класі оцінювання вербальне. А мені потрібно з 1-го класу навчити формувати адекватну прогностичну самооцінку.
 -Як навчити фіксувати оцінку власної діяльності, якщо фіксація її не дозволена?
Робота з чарівними стрічечками
Оцінка власної роботи, взаємооцінювання

ЩО НЕ ЗАБОРОНЕНО, ТЕ ДОЗВОЛЕНО

-Який же зв′язок між сюжетами двох відео?
 -Ми знову перелічуємо ті методичні ідеї, які визначали перед цим. Отже вони переплітаються.
Ми розбудували круговий принцип ідей, значить Дерево методичної підтримки містить ідеї з розвивального навчання, що є універсальними. І їх варто спробувати застосувати.

ДОПОВНЕННЯ
ЗАСТОСУВАННЯ КАЗКОВИХ СЮЖЕТІВ
Рєпкін підкреслив важливість застосування казкових сюжетів в організації педагогічної діяльності такими словами: «Хочете знайти ідею чи родзинку – розгорніть книжку з казками»
 

Показати принцип


Немає коментарів:

Дописати коментар

Діяльнісний підхід НУШ