четвер, 15 лютого 2018 р.

План роботи 2017-2018

Проблема. Реалізація розвивального принципу навчання на уроках    математики та української мови
в початкових класах
План роботи ШПД (2-й рік)
2017-2018 н. р.
Дата
Зміст роботи
вересень
Тема. Курс «Вступ до шкільного життя»  як альтернативний підхід  до швидкісної адаптації першокласників
Теоретична частина
1.      Розвивальна методика експертного оцінювання адаптації першокласника.
2.      Психологічні типи першокласників за методикою розвивального навчання Ельконіна-Давидова.
3.      Співпраця вчителя 1 класу та вихователя ДНЗ у адаптаційний період першокласників.
4.      Дисципліна на нетрадиційних уроках. Як її підтримувати?
Презентація досвіду
1.      Шляхи  обговорення успіхів та невдач як спосіб навчання комунікації.  «Чарівні стрічечки» - основа формування дії самооцінки і самоконтролю (урок математики, 1 клас).
2.      Навчальний діалог як виявлення власної причетності до народження нового знання (урок навчання грамоти, 1 клас).
Практична частина
1.      Навчальне співробітництво у 1 класі на уроках математики.
2.      Виконання вправ з посібника  Математика, 1 клас (система РН) для організації навчального співробітництва.

листопад
Тема. Здібність та обдарованість у розвивальному навчанні
Теоретична частина
1.      Розвивальні прийоми діагностики здібних та обдарованих дітей «Дитина здібна чи обдарована?»
2.      Добірка вправ з розвивальних методик  на розвиток здібностей дітей.
Презентація досвіду
1.      Як вчити дітей шукати і знаходити вихідну загальну закономірність: «Від формули – до числового виразу» (урок математики). Диференціація у РН на уроках математики.
2.      Створення «ситуації утруднення» – шлях до формування потреби пошуку нових знань: «Як працює правило в нових умовах» (урок навчання грамоти). Диференціація у РН на уроках навчання грамоти.
Практична частина
1.      Навчальне співробітництво у 1 класі на уроках навчання грамоти.(с.18 перші дні… і Машина гра)
2.      Робота над завданнями за розвивальною технологією Ельконіна-Давидова на уроках навчання грамоти для організації навчального співробітництва.
січень
Тема. Причини та шляхи подолання типових помилок учнів гуманітарного і математичного спрямування
Теоретична частина
1.      Типові помилки учнів, їх психологічне підґрунтя. Увага і уважність.
2.      Розвивальні методики на виявлення  і розвиток уваги.
3.      Аналіз типових помилок учнів, пов’язаних з неуважністю.
4.      Шляхи подолання проблем, пов’язаних із недостатнім розвитком уваги.
 Презентація досвіду.
1.      Дослідницький принцип побудови матеріалу Букваря за системою РН Ельконіна-Давидова. Пошук відносин між звуковою формою слова та його значенням (урок навчання грамоти).
2.      Основа грамотного письма в розвивальному навчанні. Робота в прописах у післябукварний період. Добірка вправ, що сприяють розвитку мимовільної пам’яті й уваги (урок навчання грамоти).
Практична частина
1.      Ознайомлення з добіркою  вправ на попередження типових мовно-математичних помилок дітей. Тренувальні вправи для дошкільного закладу, підібрані в процесі роботи творчої групи.

квітень
Тема. Роль співпраці вчителя, що працює за системою розвивального навчання і вихователя ДНЗ у розвитку дитини
Теоретична частина
1.      Реалізація розвивального принципу навчання у співпраці вчителя початкової школи та вихователя ДНЗ як шлях до успішного формування компетентності дитини.
2.      Робота творчої групи (вчитель початкових класів, психолог, вихователь ДНЗ) як альтернативний підхід до сучасної освіти дитини.
Презентація досвіду
1.      Для чого потрібна схема речення?  Основи моделювання речення за розвивальною методикою.
2.      Основи навчального співробітництва вчителя та учня, вихователя і дошкільника як база для формування критичного мислення.
3.      Перегляд відеофрагменту заняття ДНЗ, що демонструє прийоми для  висловлювати власної  думки.
Практична частина
1.      Огляд підручників для 1 класу. Погодження і заперечення як висловлення думки з різного приводу.
2.      Як вийти на загальні державні вимоги, працюючи за системою розвивального навчання. Адаптація Програми ДНЗ.



Немає коментарів:

Дописати коментар

Діяльнісний підхід НУШ