суботу, 30 грудня 2017 р.

Підсумок роботи за І семестр 2017 року

Аналіз роботи батьківського всеобучу для початкових класів
за І семестр  2017 – 2018 н.р.
Виховуючу діяльність та роз’яснюючу роботу з батьками учнів початкових класів спрямовано на формування компетентнісних вмінь і вироблення на їх основі відповідних навичок у навчально-виховному процесі. В І семестрі навчального року для батьків вихованців було проведено певні лекції. Бесіди, зустрічі з метою усвідомлення батьківською громадськістю необхідності формувати у дитини вміння бути компетентними громадянами. Зокрема, було зроблено акцент на складових ключових компетентностей. Ключовими  компетентностями формування компетентної особистості є  – вміння вчитися, інформаційно – комунікативна компетентність, загальнокультурна, здоров’язбережувальна, громадянська та соціальна. Оскільки вони є інтегрованим результатом предметних і міжпредметних компетентностей, то реалізують взаємозв’язок навчання, виховання, розвиток учнів. Вчителями початкових класів було продемонстровано фрагменти виховних заходів, елементи навчання, що включають міжпредметні зв’язки. Ядром цієї компетентності у початкових класах у І семестрі  була робота з оволодіння молодшими школярами  загальнонавчальними   навичками у сфері здобування знань, у спілкуванні, співпраці, прояві творчих здібностей та їх розвитку.    Останні чотири  роки  на робочих  засіданнях батьківського всеобучу для початкових класів,  постійно було акцентовано  увагу батьків у доступній  для них формі на формуванні компетентнісної особистості. Тому у І семестрі цього року як результат роботи, батькам показано колективне свято «Мамина колиска», «Слово рідне, мова рідна». Це реалізовувалося і  через призму сучасного виховання творчої особистості – інсценівках, конкурсах декламаторпів, виставці поробок. У поточному навчальному році лекторії для батьків  проводяться у формі інтернет-спілкування. Рекомендовані для батьків матеріали розміщено на блозі голови батьківського всеобучу та блогах членів всеобучу.
Роботу на рік  було  сплановано у вигляді  проекту «Основні напрями організації співпраці класних керівників з батьками учнів початкових класів в умовах створення Нової школи.»
Основним спрямуванням І семестру було патріотичне виховання та розвиток творчих здібностей, реалізація напрямку роботи в межах колективної діяльності. (Зустріч з учасниками АТО, виготовлення вітальних новорічних листівок для матерів, у яких сини знаходилися в АТО, ознайомлення батьків з творами патріотичної тематики та сайтами з цієї теми).
Під час очних засідань батьківського всеобучу  бажаючі батьки були присутні на заняттях вчителів  у вже традиційні «Дні  відкритих дверей», для них продемонстровано  у І семестрі окремі способи формування компетентностей у вигляді фрагментів «Живого уроку».
Цікавою формою роботи для батьків у І семестрі виявилася запропонована нами форма роботи  «Уроки незвичайної школи», на яких  діти разом зі своїми батьками були учнями і розв’язували проблеми навчання та виховання, що викликали утруднення у батьків. Під час цих так званих уроків батьки нерідко відкривали для себе свою дитину зовсім з іншого боку, батьки розробляли спільні поради «Правила дружної родини».
Основні форми роботи, що проводилися – навчання батьків спостереженню «Сучасне виховання у об’єктиві сучасності», глосарій «Вчорашній день на сучасний лад». Заплановано   «Школу батьківської компетентності», яка в І семестрі носила теоретичний характер, а наприкінці навчального року прогнозується  - практичний.  Це заняття, на яких присутні були всі батьки, що ділилися умовно на глядачів та експериментаторів. Глядачі спостерігали (тоді як у минулі роки – аналогічному наслідуванню). Експериментатори (бажаючі) охоче приймали участь у експериментах по впровадженню рекомендацій вчителів початкових класів.
У І семестрі 2017 – 2018 н. р. всю роботу батьківського всеобучу було спрямовано на реалізацію завдань,  поставлених у минулому  навчальному році, що висвітлюється у протокольних рішеннях.
         Було проведено  за річним планом 2 засідання батьківського всеобучу для початкових класів.
В період проведення занять  було запропоновано батькам  на їх запити розгляд ситуативних завдань та лекційно – практичні заняття, тематика яких була зумовлена основними нормативними документами щодо виховання підростаючого покоління, зокрема:  Доктриною розвитку початкової освіти, Національною Програмою виховання, Виховною системою школи, новим Держстандартом, що спрямований на формування компетентностей молодшого школяра, а також  питаннями на запити батьків, Законом про Нову українську школу.
            Відвідування батьками занять вкотре показало, що їх кількість не зменшилася, що свідчить про необхідність та прогнозовану  результативність роботи батьківського всеобучу, його актуальність.              
 Інтернет-заняття охоплювали різні аспекти виховання: превентивне, трудове, навчальну діяльність, роботу із обдарованими дітьми, екологічне виховання, формування загальної культури, основи формування навичок ведення здорового способу життя; всі ці питання було спрямовано, як і раніше,  на необхідність підкріплення домашнім вихованням.
           Найбільш оптимальними були такі форми роботи: обмін досвіду з елементами дискусії, практичні поради вчителів, тоді як у минулому році - практикуми – навчання, міні – лекторії, комп’ютерні презентації із шкільного життя, демонстрація слайд-шоу, творча лабораторія фахівців, виступи дітей, засідання «Круглого столу».
Виступи, дослідження та лекції членів всеобучу подавалися посиланнями на блог педагогів.
         Всі прийняті рішення підкріплювалися протокольно.
         Виконуючи поставлені завдання, продовжено формування переконань батьків у необхідності сімейного виховання; відслідковується постійний зв’язок батьків зі школою. Батьків ознайомлено із  новими педагогічними способами впливу на дитину, результативність сприйняття відпрацьовано в конкретних ситуаціях в процесі проведення практикумів. Батьки навчені добирати оптимальні шляхи співпраці з дітьми, їм роздано  нові буклети – настанови. Під час спілкування з батьками та обміну досвідом щодо сімейного виховання, з боку педагогів постійно у тактовній формі коригувалися недоліки у сімейному вихованні на прикладі літературних творів. Проведення спільних із батьками і дітьми заходів доведено, що робота спрямована на встановлення взаємозв’язків між дітьми та батьками, є плідною. У цьому семестрі одне із занять батьківського всеобучу було приурочене вивченню досвіду сімейного виховання у Фінляндії. Проведено практикум про комплексне виховання, надано поради до вікових змін у дітей, проведено майстер-клас логопедичного заняття, ознайомлено батьків із Концепцією Нової школи Л. Гриневич.
Протягом семестру було успішно реалізовано минулорічні прогнози:
проведено пропаганду кращих психологічних та педагогічних знань з метою встановлення довірливих стосунків між батьками та дітьми вчителями та запрошеними фахівцями; здійснено впровадження інноваційних технологій виховання в практику сімейного виховання; здійснено підготовку в сім’ї майбутнього громадянина України, здатного самостійно приймати правильні рішення, правильно  критикувати себе та оточуючих, здатного аналізувати ситуацію, виявляти власну компетентність в процесі практичних порад, тренінгів; тоді як у минулому році - пропагандовано  здоровий  спосіб життя та влаштовано створення умов для співпраці між дітьми та їхніми батьками; створення  умов для формування особистості в умовах інформаційного простору, як засобу розвитку творчого потенціалу.
Для батьків було запропоновано підсумкову анкету по наслідкам роботи та плануванню роботи всеобучу на наступний навчальний семестр

1.     Як ви можете оцінити свої взаємини зі школою, у якій учиться ваша дитина?
а) хороші;
б) нормальні;
в)посередні;
г) погані
2. Як часто ви відвідували школу в цьому навчальному семестрі?
а) щотижня;
б) раз на місяць;
в) раз на чверть;
г) двічі на семестр;
ґ) значно частіше
3. З якою метою ви відвідуєте школу?
а) відвідування батьківських зборів;
б) зустріч із класним керівником, щоб бути обізнаним щодо справ класу своєї дитини;
в) для участі у виховних заходах класу, в якому навчається моя дитина;
г) для надання допомоги класному керівникові та педагогам;
ґ) за викликом педагогів чи адміністрації школи
4.Які почуття ви переживаєте після відвідування школи бесід з педагогом?
а) задоволення;
б) радість;
в) надію;
г)розчарування;
ґ) розгубленість;
д) тривогу;
е) смуток
5. Які лекції психолога ви хотіли б почути на заняттях батьківського всеобучу у наступному році?
6. Яких фахівців варто запросити  у наступному році на засідання батьківського всеобучу та з яких питань ви б хотіли отримати від них інформацію?
7. Які лекції психолога варто включити у роботу всеобучу?
8. Які теми ви хотіли б запропонувати на розгляд у наступному році?
9. Оцініть змістовність роботи всеобучу для початкових класів
а) робота всеобучу мені стала у пригоді;
б) мене не влаштовують висвітлені питання
Прогнозована робота на наступний семестр:
·       «Голос громади»: звернення до адміністрації школи з питань організації зустрічі  з фахівцями на запити батьків:  вчителями початкових класів, логопедом, фахівцями з розвитку дитячої творчості
·       «Практикум  фахівця» : комплексне виховання у родині
·       «Психологічний порадник»: як батькам привчитися до спільних вимог
·       У світлі сучасного навчання:  прийоми швидкісного запам’ятовування
·       «Педагогічна скринька»: використання сучасних  засобів навчання та виховання дома
·       «Фахові секрети»: типові вади мовлення (логопедичний практикум)
·       «Секрети мудрих батьків»: як допомогти дитині здолати стрес
·       «Патріотичне виховання у школі та родині»
·       Ознайомлення батьків із Концепцією « Нової школи» Л. Гриневич (окремі фрагменти на запит батьків)


Немає коментарів:

Дописати коментар

  24 травня, 2023 . Дистанційне навчання. 3 клас   1 урок – математика (о 8.30)   2 урок – 5 уроки – працюємо самостійно.   За...