“Як заповнювати журнал та спілкуватися про оцінки
учнів з батьками після зміни Орієнтовних вимог оцінювання в 1-4 класах?” –
роз’яснення від МОН
На численні запити вчителів МОН підготувало роз’яснення
стосовно деяких пунктів Орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень
учнів 1-4 класів. З ними
можна ознайомитись у листі Міністерства освіти і науки України №1/9-464 від 06
вересня 2016 року.
“У вчителів
виникали питання, як працювати зі змінами до Орієнтовних вимог оцінювання в 1-4
класах. Запитання були технічними, наприклад, як заповнювати класний журнал, чи
як правильно спілкуватися з батьками про оцінки їх дітей. Тому ми написали цей
лист, в якому дали роз’яснення, якими можуть послуговуватись педагоги при
організації своєї роботи ”, - зазначила головний спеціаліст департаменту
загальної середньої освіти МОН Алевтина Лотоцька.
Так, “зар.”
(зараховано) рекомендується ставити в журналі за предмети, що оцінюються
вербально - «Інформатика», «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво»,
інтегрований курс «Мистецтво», «Основи здоров’я», «Фізична культура», «Я у
світі» та «Трудове навчання», а також другокласникам у школах, де вербальне
оцінювання всіх предметів введено педагогічною радою.
Колонку для
оцінювання ведення зошитів в Класному журналі МОН радить прибрати взагалі, адже
за новими Орієнтовними вимогами ведення зошитів не оцінюється.
У
методичних рекомендаціях наголошується, що оцінка учня - це конфіденційна
інформація. Це нововведення також викликало питання вчителів, тому в
листі МОН пояснює, який формат спілкування між батьками, вчителями та учнями
можна використовувати, щоб максимально задовольнити цю вимогу.
Зокрема, на
уроці вчитель може висловити вербальну оцінку учня – усно похвалити його, або
тактовно вказати на помилку. Важливо також доброзичливо і детально пояснити, в
чому помилився учень, порадити йому, як виправити ситуацію. Натомість оцінка в
балах (що відповідає озвученій учителем на уроці вербальній оцінці) ставиться в
щоденник на перерві або після уроку.
Інформація
у балах також не озвучується на батьківських зборах. Вчитель, за запитом
батьків, може надати оцінки індивідуально для кожної родини в письмовому
вигляді, або озвучити їх в особистій бесіді з батьками.
Школам
необхідно відмовитись від оприлюднення рейтингів навчальних досягнень учнів
одного класу, або класів на паралелі. Інформація про успішність учнів класу
може використовуватись вчителями виключно для методичної роботи з метою
підвищення ефективності навчального процесу.
В
листі Міністерства також звертають увагу на те, що учитель може самостійно
прийняти рішення про вибір кольору ручки для перевірок і оцінювання письмових
робіт та фіксації у щоденниках або обговорити це питання з учнями, батьками і
прийняти спільне рішення.
Зараз
Міністерство працює над підготовкою проекту наказу «Про затвердження Змін до
Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх
навчальних закладів», який буде подано на державну реєстрацію до Міністерства
юстиції України та в якому будуть враховані рекомендації щодо заповнення
Класного журналу.
Довідково: з ключовими тезами
нових орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів та
методичних рекомендацій до оновлених програм початкової школи можна ознайомитись на
сайті МОН.
Також 4
серпня Колегією МОН були схвалені 13 оновлених навчальних програм початкової
школи (1-4 класи). З ключовими змінами до програм можна ознайомитись за посиланням.
Немає коментарів:
Дописати коментар