четвер, 8 грудня 2016 р.

Розвиток внутрішньогрупової взаємодії - обмін досвідом

РОЗРОБКА ГРУПОВОГО ЗАНЯТТЯ НА ТЕМУ: «РОЗВИТОК ВНУТРІШНЬОГРУПОВОЇ ВЗАЄМОДІЇ»
Групове заняття
 на тему: «Розвиток внутрішньогрупової взаємодії»
Підготувала Фесенко С.В., методист-психолог районного методичного кабінету відділу освіти Петрівської районної державної адміністрації

Час: 1год. 20хв.

Види роботи
Орієнтовна тривалість
Ресурсне забезпечення
1.
Гра-розминка «Чому? – Тому що!»
5
2.
Вправа «Газета»
20
6 газет
3.
Вправа «Гомеостат» (групова сумісність)
15
4.
Гра «Біг стоніг»
15
Дві мотузки
5.
Вправа «Разом краще»
25 хв.
Дошка із написаним на ній текстом


1.     Гра-роминка «Чому? – Тому що!» (5 хв.)

Мета: створити добрий настрій, сприяти згуртованості в групі, надати учасникам можливість відпочити.

Хід вправи
Сидячи у колі, учасники по черзі невербально (!) запитують свого сусіда праворуч «Чому?», а той, теж невербально, відповідає «Тому що!». Тепер його черга ставити те саме запитання своєму сусідові праворуч, а тому відповідати, поки коло не замкнеться.

2.     Вправа «Газета» (20 хв.)
Мета: сприяти згуртованості колективу

Хід вправи
На підлозі розстеляють  шість газет так, щоб на них могла вільно поміститися наша група із 21 чоловіка. Групі пояснюють , що за командою ведучого всім учасникам необхідно  розміститися на газеті. Учасники вільно переміщаються по кімнаті, а за командою ведучого стають  на найближчі газети, дбаючи не тільки про власну безпеку, а й про безпеку свого однокласника. Учасник, що не вмістився на газеті, вважається вибулим із гри, а група отримує зауваження за те, що не вберегла  товариша, і виконує вправу ще раз за тим же варіантом складності. У разі успішного виконання ведучий зменшує площу, застелену газетами (забирає газету) і продовжує вправу. На останньому етапі, група повинна вміститися на маленькому просторі з газети.

3.     Вправа «Гомеостат»
Мета: з’ясувати особливості взаємин у групі

Хід вправи
Учасники об’єднуються в групи по п’ять осіб (таких груп у нас буде 4). Групи сідають у коло. Кожен стискає  пальці в кулаки й за командою ведучого «викидає» пальці. Група  повинна досягти того, щоб усі учасники незалежно одне від одного «викинули» одну й ту саму кількість  пальців (від одного до п’яти). Гра триває доти, доки група не досягне своєї мети. Забороняється переморгуватися, домовлятися. 

4.     Гра «Біг стоніг»
 Мета: розвивати в учасників уміння діяти, пристосовуючись до  свого товариша по команді.
Хід гри
У  грі беруть  участь дві команди: в одній 10 чоловік, в другій – 11. Ведучий обв’язує кожну команду мотузкою. За сигналом групи «стоноги» починають рух до фінішу. Учасників потрібно попередити, що головне – не швидкість, а вміння членів команди не впасти. А щоб не впасти, потрібно правильно пристосуватися до рухів свого товариша,  дотримуючись синхронності рухів.

5.     «Разом краще»
Мета: довести учням, що кращий результат досягається груповим способом, ніж індивідуально.

Хід вправи
Упродовж  30с на дошці демонструється текст. Учні повинні «схопити» якнайбільше інформації. Записується те, що кожен учень встиг запам’ятати.
         Потім учнів об’єднують у групи по п’ять осіб у кожній. Завдання те саме, що й було – за 30 секунд запам’ятати якнайбільше із запропонованого матеріалу (текст інший). Тільки тепер після пред’явлення тексту пропонується скласти  колективну відповідь. Група обговорює результати індивідуальних вражень, і учні доповнюють  одне одного.

Текст 1 (для індивідуального запам’ятовування)
Переважну частину паперу виготовляють з деревини. Але сучасний папір роблять також із ганчірок, соломи, бамбука. А якщо це папір із переробленої макулатури, то на її виробництво йде старий папір і навіть старі гроші.
         Відтоді, як було винайдено писемність, люди шукали підходящу поверхню для писання. Вони шкрябали символи на каменях і кістках, потім виводили слова на глиняних дощечках. Ще пізніше повідомлення витравлювали на пласких  мідних і латунних табличках.
         Близько 2300 років тому жителі Єгипту писали на спресованих смужках папірусу, рослини, що росте на болотах (до речі, саме звідти пішло слово «папір». 

Текст 2 (для групового запам’ятовування)
У Китаї, де пензлик і чорнило почали використовувати  понавд 2200 років тому, люди писали на одязі. Згодом близько 1900 років тому тут було винайдено перший справжній папір. Для виробництва тонких аркушів використовувалися волокна тканин. 

До середини ХІХ століття більша частина всього паперу у світі робилася із тканини.Клаптики старого одягу били, аж поки вони геть не розсипалися. Потім отримані волокна клали до бочки з водою, і в неї опускали сито. Вода протікала крізь сито, а волокна розташовувалися на ньому тонким шаром.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Роль педагогічного спостереження для оцінювання. Рівні підтримки.

 РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ Важливим інструментом для оцінювання учнів з ООП є педагогічне спостереження. Це один із...