середа, 28 вересня 2016 р.

Аналіз рівня вихованості ІІ семестр



Моніторинг рівня вихованості учнів 2 класу за ІІ семестр,
2014 – 2015 н. р.
Наприкінці ІІ семестру 2014 – 2015 н.р. проведено моніторинг рівня вихованості учнів 2 класу за напрямками діяльності.
І. За результативністю діагностики
Проведена діагностика за критеріями виявлення рівня вихованості враховувала 6 критеріїв: допитливість,працелюбність, ставлення до природи, ставлення до школи, красиве у навколишньому світі дитини, ставлення до себе.
Загальний показник рівня вихованості – хороший.  І становить 4,2 бали за шкалою умовного оцінювання досліджуваного явища (спостерігається зниження на 0,2).
Загальний показний «Допитливість» становить 4,1 бали (у і семестрі – 4,4), що свідчить про «хороший» рівень. Найкращий показник у цій складовій (високий рівень) показали Галуган Ю, Скорупич А, Шульга А., Терещенко А. Це зумовлено тим, що з боку вчителя у цих учнів сформовано  уже стійку мотивацію до пізнання, яка стабільно збереглася з І семестру. Вийшов із цього показника Гнезділов Олексій з причини того, що оцінка показників вихованості батьком дуже занижена. Дещо знизився цей показник у Васяніної К., Журавльова Г, Стахів А.  Васяніної К.  причиною є збільшення навчального навантаження. Значно знизився цей показник у Стахів А., яка працює над усвідомленням та закріпленням матеріалу тільки у школі. Спостерігається динаміка зростання у Коннік Ксенії.
У критерії «Працьовитість» загальний показник становти 4,1 – хороший (у І семестрі - 4,3 бали). Високий рівень вияву у Терещенко А. Середній рівень показали Васяніна К., Скорупич А., Галуган Ю. Причиною  зниження показника у Терещенко А.
У показнику «Дбайливе ставлення до природи»  хороший  рівень показала переважна більшість учнів, тоді як у І семестрі – високий. Спостереження за цим проведено в ході спілкування з батьками, у процесі навчальної діяльності, проведення досліджень та екскурсій. Хороший показник у Галуган Ю, Терещенко А, Шульги А.
У показнику «Ставлення до школи»  - 4,2 (хороший), тоді як у І семестрі показав високий рівень показали. Стабільним залишився показник у Галуган Ю, Скорупич А. Ці діти стримані, старанні, навчені долати труднощі заради здобування нових знань. Велику роль при цьому відіграє належне ставлення до вчителя, незаперечність його дій та авторитету  з боку батьків. Хороший рівень показника виявили Васяніна К., Гнезділов О, ЖуравльовГ., Коннік К. Учні активні, люблять навчатися, стараються.
У показнику «Красиве у моєму житті» - 4,4 – тоді як у І семестрі -   високий рівень виявили Галуган Ю, Коннік К., Скорупич А., Терещенко А., Шульга А.
Показник має тенденцію спадання у Васяніної, Журавльова.
Показник «Ставлення до себе» - 4,1 (у І семестрі – 4,2) показав переважно середній рівень, майже сталий
Оцінка індивідуального рівня вихованості у ІІ семестрі подана як аналіз оцінної динаміки показників вихованості, що додається до сітки результатів рівня вихованості.

ІІ. За ефективністю формування колективу:
     а) класний колектив у складі учнів 2 класу  перейшов в систему виховання колективу. Діти  показують вчинками, що вони – одна родина, відчувають постійну  потребу у реалізації класу для життя школи, району (участь у акціях, конкурсах, заходах, відкритих уроках). У ІІ семестрі можуть самостійно  спільно виконувати справи, об’єднатися а  спільними інтересами,  навчилися аналізувати наслідки спільної діяльності, спільно  знаходять  ефективні рішення;
     б) виховна робота в класі є ефективною завдяки чітко окресленій системі заходів, підпорядкованих системі РН Ельконіна – Давидова, що сприяють зміцненню колективу та самоствердженню. У І семестрі результативність роботи – на хорошому  рівні, у ІІ – теж. Учні   піддаються виховному і педагогічному впливу, проте  ще мають місце вікові психологічні зміни: уповільненість, що породжує неуважність в Коннік К., але в неї вже сформована на достатньому  адекватна самооцінка.  Менш проблематичною, у порівнянні з минулим роком, залишається ділянка роботи, що виховує посидючість, правильне поводження в класі під час перерв, хоч переважна більшість дітей є екстравертами, неофіційними лідерами.    «Відкривають себе»  діти – інтроверти,  (в той час, як у І семестрі  вони не досить охоче  ішли на контакт), з боку класного керівника їх постійно залучено до групових форм діяльності та до роботи, що охоплює коло інтересів таких дітей, дає можливість проявити себе (Стахів А, Скорупич А., Гнезділова О., Терещенко А.).
     в) у ІІ семестрі характер управління учнівським колективом залишається  переважно авторитарно - ліберальним, оскільки, цей стиль  намагаються утримувати залишається  домінуючим у сімейному вихованні другокласників. Ефективно спрацьовує цей прийом під час тренінгів та практикумів, як і в І семестрі, оскільки за методикою РН діти повинні вийти на демократичний стиль спілкування.
В результаті проведення моніторингу встановлено, що за шкалою критеріїв рівень вихованості учнів у  ІІ семестрі – хороший, що у порівнянні з умовною оцінкою другокласників, зріс майже удвічі, що свідчить про правильно обрану діяльність виховання класного колективу, передбачену  виховною системою класу і послідовність тактики, що окреслена методикою РН. Проблематичним у ІІ семестрі залишається питання формування окремих цінностей (до держави – через нестабільність політичної ситуації, зневірення у  прогресивному майбутньому своїх дітей зі сторони житті батьків; до  природи – низький ментальний рівень українського сільського населення), діти переймаються песимістичним настроєм батьків, а духовне збагачення  дома поступово відступає на задній план, з дітьми частіше працює шкільний психолог, з боку вчителя проводиться робота по виробленню вмінь тримати свою поведінку у рамках, вміти знаходити правильні рішення, долати відчай, вірити у краще.






                За наслідками моніторингу І семестру вирішено :
1.     Продовжити формувати стійку мотивацію до допитливості, попереджати страх припуститися помилки.
2.     Привчати дітей до чіткого виконання обов’язків як у школі, так і дома. Вчити виконувати роботу до логічного завершення.
3.     Продовжити формувати уявлення про природу як частину людського оточення, вчити шанувати її, берегти.
4.     Показувати, що навчальна праця є основою для здобування цікавої пізнавальної інформації.
5.     Формувати уявлення про те, що навколишня дійсність є такою, якою її робить сама людина.
6.     Відпрацьовувати у практичній діяльності вміння правильно себе  оцінювати, порівнювати зразки та уособлювати в собі кращі.
7.     Врахувати результативність виховної роботи в системі класу  згідно заходів  сітки виховної роботи у  3 класі.
8.     Продовжувати  практикувати  колективні форми організації діяльності колективу з метою  подальшого згуртування класу, створення дружніх відносин як  запоруки  гарного мікроклімату у колективі, вчити домовлятися, шукати істину.
9.     Продовжувати роботу по формуванню правильної самооцінки, вчити попереджати власні помилки та вчити коректно виправляти помилки інших.
10.       Врахувати  прогнозовані результати  підсумкового моніторингу умовного рівня вихованості (для 3 класу)  з метою виявлення моніторингу ефективності впливу обраних форм корекційної роботи, відстеження особистісного росту кожного учня та колективу в цілому, який готується до поступового переходу у середню ланку навчання.
11.       Проаналізувати ефективність діяльності  виховної системи класу з метою корекції форм діяльності у виховному процесі, аби спрямувати її на подальше  здруження колективу.
12.       Продовжити спрямовувати виховну роботу на формування якостей громадянина.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Роль педагогічного спостереження для оцінювання. Рівні підтримки.

 РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ Важливим інструментом для оцінювання учнів з ООП є педагогічне спостереження. Це один із...