Робота творчої групи в рамках проекту «Працюємо на
майбутнє»
Творча група, що працює в рамках
проекту співпраці між ДНЗ «Вербиченька» та початковою ланкою
Червонокостянтинівської загальноосвітньої школи
І – ІІІ ступенів – це добровільне
об’єднання, що створене для планування і розбудови орієнтирів співпраці між дитячим садком та
початковою школою.
Початок роботи творчої групи – 2012 рік
Члени творчої групи – Круглик С.М., вчитель
початкових класів (керівник групи), Алексейчик О.О., голова МО вчителів
початкових класів Червоно костянтинівської загальноосвітньої школи І – ІІІ
ступенів, Коннік А.М., завідувач Баштинським ДНЗ «Вербиченька», Васяніна В.В.,
практичний психолог.
Стратегічна мета – створення максимально
комфортних умов для дошкільника як підготовки до успішної адаптації до навчання
у школі; відстеження динаміки показників готовності дитини до школи,
програмування поліпшення умов підготовки, добір оптимальних форм і методів;
вивчення, порівняння та аналіз програм школи і дитячого садка, розбудова
системи подолання бар’єрів у переході дитини від дошкільного опанування
програми до шкільного.
В рамках творчої групи постійно планується спільна методична робота. У
структурі дошкільного закладу ця методична робота включена в підрозділ
«Методична служба» поряд із підрозділами «Адміністрація ДНЗ» та «Психологічна
служба». Серед основних форм роботи, що впроваджено в практику роботи
педагогічної ради, є: педконсиліуми, методичні оперативні наради, педгодини,
консультації, педчитання. Як оцінка результативності функціонування цих
підрозділів, є – підвищення кваліфікації педагогів, робота тимчасових творчих
об’єднань, як наше, що виходять на найвищий щабель – атестацію закладу.
Запланована робота творчого об’єднання передбачає впровадження в практику
роботи форм роботи, які розділяються на колективні (Дні професійної
майстерності, методичні наради, науково – методичні ради, педагогічні читання,
теоретичні і практичні семінари, педагогічні ради) та індивідуальні (наставництво:
вчитель – вихователь, стажування, консультації, самоосвіта). Серед форм роботи
мають місце інтерактивні, такі як: ділова гра, рольові ігри, круглий стіл,
мозковий штурм, тренінг, інтерактивні різновиди лекцій майстер – класи.
Застосування форм роботи у співпраці з педагогами, переплітається у
впровадження форм роботи з самими дітьми. Це – ранкові зустрічі, хвилинки
доброти, музейні заняття, екскурсії в природу, прогулянки в природу, пошкуово –
дослідницька діяльність, уроки милування, уроки споглядання, використання
педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського, екологічні занятя, ігротека,
гурткова робота, проблемні ситуації, мандрівка екологічною стежиною, праця в
природі, робота з батьківською громадою, тижні екологічної творчості, виставки,
експозиції, свята, розваги.
Вся робота ДНЗ «Вербиченька» спрямована на реалізацію Базового компонента
освіти і реалізується через напрямки виховання: трудове, громадянське, правове,
моральне, фізичне, художньо – естетичне виховання особистості, екологічне, статеве
виховання і підготовка до життя.
Для успішної реалізації спланованої роботи, осередком і головним об’єктом
її розбудови є дошкільня, як майбутній школяр. Від його фізичного стану,
насамперед, залежить, чи зможе успішно функціонувати запланована робота. Тому у
роботу групи вагоме місце займає фізкультурно – оздоровча робота, спрямована на
зміцнення фізичного розвитку дитини.
Великий педагог В.О. Сухомлинський зазначав: «Дитина – дзеркало сім’ї, як у
краплі води відбивається сонце, так у дітях відображається моральна чистота
матері і батька. Тому недаремно говорять, що дитина починається з родини. Саме
тому сімейне виховання та тісна співпраця з батьками - є запорукою успішного виховання. І творча
група враховує у своїй роботі трикутник взаємодії між батьками, дітьми,
педагогами.
Особливе місце у заданому напрямку
відіграє ігрова діяльність дітей. Видатний дидакт, філософ Софія Русова
вказувала:
«Коли здорова дитина бажає гуляти,
це природний стан дитини, коли вона грається; гра робить з дитино те, що вода з
камінчиками». Тому робота з вихованцями будується в ігровій діяльності. Серед
ігор: природні, гібридні, моторні, дослідницькі, інтелектуальні, сенсорні,
штучні, організаційно – діяльнісні.
В цій роботі нещодавно членами
творчої групи розроблено методичний бюлетень «Освітній заклад: яким йому бути?»
В практику роботи творчої групи
враховано вивчення ППД. Це досвід Коваленко Лілії Василівни, вихователя
Широківського ДНЗ «Оленка», Крутій Катерини Леонідівни, автора понад 200 статей
про дошкільне виховання (Запоріжжя), Калініної Людмили Йосипівни (Біла Церква),
дошкільного навчального закладу №9 «Восход» м. Шахтарська.
Прикладом реалізації творчих
задумів творчої групи стала підготовка дошкільників до впровадження у
початкових класах розвивального навчання (Круглик С.М.)
Результативність роботи та
ефективність застосування її форм роботи постійно втілюється у прктику роботи,
відбивається у поточних, підсумкових, порівняльних діаграмах.
Наприклад, на першій зліва вказано :
-
кількість спільно застосовуваних методів роботи між ДНЗ
«Вербиченька» та початковою школою за три роки (зростає – 1, 4, 5);
-
посередині – якість засвоєння матеріалу вихованцями за
цими формами (73%, 79%, 80%);
-
% утруднень, що виникають при засвоєння програмового
матеріалу під час застосування методів (знижується: 26%, 18%, 14%)
На другій діаграмі показано показник динаміки ефективності впроваджуваних
форм роботи за 4 роки:
-
страх нововведень –знижується (перший стовбець);
-
низька матеріально – методична база покращується (другий
стовбець);
-
пізнавальний інтерес зростає (третій стовбець);
-
якість засвоєння знань відносно стабільна (четвертий
стовбець);
-
індивідуальні труднощі дітей дещо знижуються (п’ятий
стовбець);
-
впровадження здобутків творчої групи в практику роботи
ДНЗ, як наслідку - розбудови їх у
початковій школі – зростає (останній стовбець).
Таким чином, спільна робота базується на тісній співпраці, психологічній
підтримці, сприяє подоланню перешкод у засвоєння дітьми програмових вимог,
професійному росту педагогів, працює на кінцевий результат - формування особистості, здатної до
самореалізації та готової до життя.
Немає коментарів:
Дописати коментар