середа, 28 вересня 2016 р.

Фізкультура 4 клас


Календарно-тематичне планування
уроків фізичної культури у 4-му класі

(За програмою для загальноосвітніх навчальних закладів, 1 - 4 класи, авт. Зубалій М.Д. та ін.)
Укладач Швець З.М., вчитель початкових класів Бродівської СЗОШ І-ІІІ ст. №2
з вивченням англійської мови з 1 класу


(І семестр – 48год.)
1.     Легка атлетика – 12год.
2.     Рухливі і народні ігри – 20год.
3.     Футбол – 34год.
4.     Баскетбол – 10год.
5.     Гімнастика – 14год.
6.     Катання на санках (або кросова підготовка) – 12год.
7.     Резервні уроки – 3год.
п/п
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги
Дата

Рухливі ігри

1.
ЗРВ в русі. Завдання і зміст уроків фізичної культури у 4-му класі. Правила техніки безпеки під час рухливих і народних ігор.
Учень:
називає рухливі й народні ігри, забави;
має загальні уявлення про зміст рухливих і народних ігор, естафет;
дотримується правил проведення рухливих і народних ігор, естафет;
бере участь у рухливих і народних іграх в колонах і в колі, а також розучування нових рухливих ігор з метою активного відпочинку: «Невід», «До своїх прапорців», «Гонка м’ячів»;
дотримується правил проведення ігор; техніки безпеки під час занять рухливими і народними іграми, забавами, естафетами.

2.
ЗРВ в парах. Повільний біг. Стройові вправи. Розучування народних ігор. Рухливі ігри в колонах.

3.
ЗРВ з палицями. СБВ. Повторення і закріплення ігор в колонах. Народні ігри в колі.

4.
ЗРВ зі скакалками. Повільний біг до 300м. Різновиди ходьби. СБВ. Рухливі і народні ігри на свіжому повітрі.

5.
ЗРВ з прапорцями. СБВ. Стройові вправи. Розучування нових рухливих і народних ігор.

6.
ЗРВ з палицями. Повільний біг до 500м. Різновиди ходьби. СБВ. Рухливі і народні ігри.

7.
ЗРВ в русі. Навчальний норматив (знати і вміти виконувати рухливі ігри). Повільний біг. Ігри на увагу.

8.
ЗРВ з прапорцями. Повільний біг до 600м. Різновиди ходьби. СБВ. Рухливі народні ігри.

9.
ЗРВ зі скакалками. СБВ. Повільний біг до 600м. Рухливі і народні ігри.


10.
ЗРВ в парах. Значення рухливих і народних ігор в побуті українського народу (теоретичний урок).


Легка атлетика

1.
Правила техніки безпеки на уроках легкої атлетики. Бесіда «Легка атлетика в житті кожного учня»(теоретичний урок).
Учень:
називає основні вимоги до гігієни спортивного одягу та взуття;
виконує: загально розвивальні вправи на місці та у русі; вправи для розвитку координації рухів; спеціальні бігові вправи та стрибкові вправи;
володіє технікою: бігу на дистанцію 30м; технікою старту, стартового розбігу; бігу поди станції і фінішування;
виконує біг у повільному темпі до 1000м без урахування часу; метання малого м’яча на дальність з 3-5 кроків у «коридор» 10м; у вертикальну ціль; стрибки у довжину «кроком» та способом «зігнувши ноги»; у висоту з прямого і бокового розбігу та способом «переступання»;
дотримується правил техніки безпеки під час занять легкою атлетикою.

2.
ЗРВ в колі. СБВ. Повільний біг до 300м. Біг 30м (техніка навчання). Спортивні і рухливі ігри.

3.
ЗРВ в русі. Спеціальні легкоатлетичні вправи. Повільний біг. Біг 30м. Метання малого м’яча у вертикальну і горизонтальну ціль. Ігри і естафети.

4.
ЗРВ з прапорцями. Повільний біг до 300м (здача нормативу). Біг 30м. Метання малого м’яча у вертикальну і горизонтальну ціль. Ігри і естафети.

5.
ЗРВ з палицями. Біг на витривалість до 500м. Метання малого м’яча  вертикальну і горизонтальну ціль.

6.
ЗРВ зі скакалками. Метання малого м’яча  вертикальну і горизонтальну ціль (здача нормативу, кількість попадань з 10 спроб). Ігри.

7.
ЗРВ в русі. СБВ. Повільний біг. Стрибок у довжину з місця. Техніка навчання метання малого м’яча на дальність.

8.
ЗРВ в парах. Повільний біг. Стрибок у довжину з місця. Метання малого м’яча на дальність.

9.
ЗРВ на місці. Здача нормативу. Біг на витривалість до 1200м. Ігри і естафети.

10.
ЗРВ в русі. СБВ. Стрибок у довжину з місця. Метання малого м’яча на дальність. Спортивні ігри і естафети.

11.
ЗРВ з палицями. Стрибок у довжину з місця (оцінювання). Метання малого м’яча на дальність. Спортивні ігри і естафети.


12.
ЗРВ зі скакалками. Метання малого м’яча на дальність (оцінювання). Ігри і естафети. Підсумок теми «Легка атлетика».


Футбол

1.
Правила техніки безпеки на уроках футболу. «Видатні футболісти та футбольні клуби України» (теоретичний урок).
Учень:
характеризує:історію українського футболу; розвиток футболу в Україні,
розповідає про місця занять, обладнання, інвентар;
виконує: організовуючі вправи; загальнорозвивальні вправи; ходьбу; бігові, стрибкові вправи та акробатичні вправи; вправи для формування правильної постави; біг схресним кроком; поворот стрибком; поєднання бігу зі стрибками, зупинками, поворотами; удари середньою та внутрішньою частинами підйому по нерухомому м’ячу, що котиться; удари на точність після зупинки, ведення м’яча та відволік альні дії; зупинки м’яча підошвою та внутрішньою стороною стопи в русі; вкидання м’яча з місця і з кроку на точність;
оцінює доцільність позиції;
визначає доцільність використання вивчених технічних прийомів у грі; ігрові ситуації, у яких передача м’яча партнеру та обведення суперника;
виконує: взаємодію двох чи трьох партнерів у грі; передачі в ноги, на удар партнеру та на вільне місце; найпростіші комбінації під час початкового, кутового, штрафного і вільного ударів та вкидання м’яча з-за бокової лінії;
дотримується: правил під час проведення рухливих та навчальних ігор; техніки безпеки під час занять футболом.

2.
ЗРВ в русі. Спеціальні вправи футболіста. Передача м’яча внутрішньою частиною ступні, зупинка м’яча підошвою. Ведення м’яча правою ногою з передачею м’яча. Естафети з м’ячами.

3.
ЗРВ в парах. Спеціальні вправи футболіста. Передачі м’яча внутрішньою і зовнішньою частиною ступні, зупинки м’яча підошвою і внутрішньою частиною ступні. Ведення м’яча між прапорцями. Естафети з м’ячами або навчальна гра.

4.
ЗРВ з прапорцями. СВФ. Передачі м’яча в парах внутрішньою і зовнішньою частиною ступні (оцінювання). Жонглювання м’ячем. Навчальна гра «5×5, 6×6».

5.
ЗРВ в русі. СВФ. Жонглювання м’ячем, техніка навчання вкидання ауту. Навчально-тренувальні ігри з м’ячами.

6.
ЗРВ в парах. Жонглювання м’ячем (з рук, з землі). Вкидання ауту з місця на дальність. Навчальні ігри.

7.
ЗРВ зі скакалками. СБФ. Загальна фізична підготовка футболіста. Ведення м’яча лівою і правою ногою (оцінювання). Жонглювання м’ячем. Навчальні ігри з м’ячами.

8.
ЗРВ з палицями. СВФ. Жонглювання м’ячем. Вкидання ауту.

9.
ЗРВ в русі. Урок-змагання. Жонглювання м’ячем (кількість разів, оцінювання).

10.
ЗРВ в парах. Біг зі зміною напрямку і швидкості руху. Ведення м’яча носком і середньою частиною підйому. Навчальна гра.

11-12.
ЗРВ зі скакалками. Вкидання ауту на дальність (оцінювання). Удари по м'ячу середньою частиною лобу. Ведення м’яча носком і середньою частиною підйому. Удари по воротах внутрішньою частиною ступні.

13.
ЗРВ з палицями. Удари по воротах передньою частиною ступні. Удари по м’ячу середньою частиною лобу. Естафети з м’ячами.

14.
ЗРВ в русі. СВФ. Удари по м’ячу, що котиться. Ведення м’ячем між стійками. Навчальна гра у футбол або естафети з м’ячами.

15-16.
Уроки-змагання. Стройові вправи. Вихід команди до початку змагань. Командні естафети з елементами футболу. Вікторина «Знавці футболу». Змагання з футболу. Чемпіонат класу.

17.
ЗРВ на підлозі. СБВ. Гра у футбол. Підсумок теми «Футбол».


Гімнастика

1.
Правила техніки безпеки на уроках гімнастики. Розповідь «Гімнастика у повсякденному житті учня». Відомі гімнасти України (теоретичний урок).
Учень:
розповідає про історію української гімнастики;
пояснює гігієнічні вимоги до занять гімнастикою;
характеризує поняття про частини і точки розмітки в гімнастичному залі;
виконує: організовуючі вправи: розмикання: уступами під лічбу; перешикування: з колони по одному в колону по двоє; повороти кругом на місці; ходьбу і біг; загально розвивальні вправи; акробатичні вправи; лазіння і перелазіння: по похилій гімнастичній лаві з переходом на гімнастичну стінку різними способами; вправи з рівноваги; виси та упори: вис на зігнутих руках; вис зігнувши ноги; вис кутом на гімнастичній стінці;
стрибки: вистрибування вгору з упору присівши; зі скакалкою;
танцювальні вправи: ритмічну та аеробну гімнастику; елементи народних танців; гопак;
дотримується правил безпеки під час занять фізичними вправами.


2.
ЗРВ зі скакалками. Акробатика: групування, перекати; два перекиди вперед і один на назад. Рівновага (ходьба по лаві, поворот, крок польки, зістрибування).

3.
ЗРВ з палицями. Лазіння і пере лазіння по похилій гімнастичні лаві різними способами (силою рук, лежачи на животі, стоячи в упорі на колінах).

4.
ЗРВ під музичний супровід. Акробатика (оцінювання). Лазіння і перелазіння по гімнастичній лаві різними способами під кутом 30°, 45°. Ігри і естафети.

5.
ЗРВ сидячи на підлозі. Виси і опри: вис, стоячи та прогнувшись на гімнастичній стінці; підтягування у висі лежачи на низькій перекладині. Рухливі ігри та естафети з м’ячами.

6.
ЗРВ під музичний супровід. Танцювальні вправи: вальсовий крок, елементи народних танців, кроки польки. Напівшпагат. Рухливі ігри під музику.

7.
ЗРВ в русі. Спеціальні вправи гімнаста. Підйом тулуба в сід за 30с (оцінювання).

8.
ЗРВ зі скакалками. СВГ. Рівновага (ходьба по колоді: крок польки, повороти, зістрибування, оцінювання).

9.
ЗРВ під музичний супровід. Танцювальні вправи. Рухливі ігри, естафети під музичний супровід. Підсумок за І семестр.

 Планування
уроків фізичної культури у 4 класі
ІІ семестр (57 годин)

п/п
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги
Дата


Гімнастика



1.
Правила техніки безпеки на уроках гімнастики.
Розповідь «Гімнастика у повсякденному житті учня». Відомі гімнасти України (теоретичний урок).

Учень:
розповідає про історію української гімнастики;
пояснює гігієнічні вимоги до занять гімнастикою;
характеризує поняття про частини і точки розмітки в гімнастичному залі;
виконує:
організовуючі вправи, розмикання; загально розвивальні вправи; акробатичні вправи; лазіння і пере лазіння; вправи з рівноваги; виси та упори; стрибки; танцювальні вправи; перешикування; акробатичні вправи; лазіння і перелазіння по похилій гімнастичній лаві з переходом на гімнастичну стінку різними способами; повороти кругом на місці; ходьбу і біг;
складає рапорт учителю;
застосовує страховку під час виконання гімнастичних вправ;
дотримується правил безпеки під час занять фізичним вправами.


2.
ЗРВ з скакалками. Акробатика: групування, перекати; два перекиди
вперед і один назад, рівновага (ходьба по лаві «поворот, крок польки,
зістрибування).        


3.
ЗРВ з палицями . Лазіння і перелазіння по похилій гімнастичній лаві різними способами (силою рук, лежачи на животі, стоячи в упорі на колінах).


4.
ЗРВ під музичний супровід. Акробатика (оцінювання). Лазіння і
перелазіння по гімнастичній лаві різними способами під кутом 30°, 45°. Ігри і естафети.


5.
ЗРВ сидячи на підлозі. Виси і опори: вис, стоячи та прогнувшись на
 гімнастичній стінці; підтягування у висі лежачи на низькій перекладині. Рухливі ігри та естафети з м'ячами.


6.
ЗРВ під музичний супровід. Танцювальні вправи: вальсовий крок,
елементи народних танців, кроки польки. Напівшпагат. Рухливі ігри під музику.


7.
ЗРВ в русі. Спеціальні вправи гімнаста. Підйом тулуба в сід за 30 с
(оцінювання). Рухливі ігри.


8.
ЗРВ з скакалками. СВГ. Рівновага (ходьба по колоді: крок польки, повороти, зістрибування).(оцінювання).


9.
ЗРВ під музичний супровід. Танцювальні вправи. Рухливі ігри, естафети під музичний супровід. Підсумок за І семестр.



Футбол



1.
Правила техніки безпеки на уроках футболу. «Видатні футболісти та
футбольні клуби України» (теоретичний урок).

Учень:
характеризує: історію українського футболу; розвиток футболу в Україні;
розповідає про місця занять, обладнання, інвентар;
виконує:
організовуючі вправи; загальнорозвивальні вправи;
ходьбу;
бігові, стрибкові вправи та акробатичні вправи;
вправи для формування правильної постави;
вправи для координації рухів;
вправи для м’язів стопи; рухливі ігри;
естафети з елементами футболу;
відволік альні дії;
техніку гри воротаря;
взаємодію двох чи трьох партнерів у грі;
передачі в ноги, на удар партнеру та на вільне місце; найпростіші комбінації під час початкового, кутового, штрафного і вільного ударів та вкидання м’яча;
визначає доцільність використання вивчених технічних прийомів у грі; ігрові ситуації, у яких доцільні ведення, передача м’яча партнгеру та обведення суперника;
дотримується правил під час проведення рухливих та навчальних ігор; техніки безпеки під час занять футболом.



2.
ЗРВ в русі. Спеціальні вправи футболіста. Передача м'яча внутрішньою частиною ступні, зупинка м'яча підошвою. Ведення м'яча правою ногою з передачею м'яча. Естафети з м'ячами.


3.
ЗРВ в парах. Спеціальні вправи футболіста. Передачі м'яча внутрішньою і зовнішньою частиною ступні, зупинки м'яча підошвою і внутрішньою частиною ступні. Ведення м'яча між прапорцями. Естафети з м'ячами або навчальна гра.


4.
ЗРВ з прапорцями. СВФ. Передачі м'яча в парах внутрішньою і
зовнішньою частиною ступні (оцінювання). Жонглювання м'ячем. Навчальна гра «5× 5, 6 ×6».


5.
ЗРВ в русі. СВФ. Жонглювання м'ячем, техніка навчання вкидання ауту. Навчально-тренувальні ігри.


6.
ЗРВ в парах. Жонглювання м'ячем (з рук, з землі). Вкидання ауту з місця на дальність. Навчальні ігри.


7.
ЗРВ з скакалками. СБВ. Загальна фізична підготовка футболіста. Ведення м'яча лівою і правою ногою (оцінювання). Жонглювання м'ячем. Навчальні ігри з м'ячами.


8.
ЗРВ з палицями. СВФ . Жонглювання м'ячем. Вкидання ауту.


9.
ЗРВ в русі. Урок-змагання. Жонглювання м'ячем (кількість разів, оцінювання).


10.


ЗРВ  в парах. Біг зі зміною напрямку і швидкості руху. Ведення м’яча носком і середньою частиною підйому. Навчальна гра.


11-12.
ЗРВ з скакалками. Вкидання ауту на дальність (оцінювання). Удари по м'ячу середньою частиною лобу. Ведення м'яча носком і середньою і частиною підйому. Удари по воротах внутрішньою частиною ступні.


13.
ЗРВ з палицями, удари по воротам передньою частиною ступні. Удари по м’ячу  середньою частиною лобу. Естафети з м'ячами.    



14.
ЗРВ в русі. СВФ. Удари по м'ячу, що котиться. Ведення м'ячем між
стійками. Навчальна гра у футбол або естафети з  м'ячами.       


15-16.
Уроки-змагання. Стройові вправи. Вихід команди до початку змагань. Командні естафети з елементами футболу. Вікторина «Знавці футболу». Змагання з футболу. Чемпіонат класу.


17.
ЗРВ на підлозі. СБВ. Гра у футбол. Підсумок теми «Футбол».



Легка атлетика



1.
Правила техніки безпеки на уроках легкої атлетики. Бесіда «Легка
атлетика в житті кожного учня» (теоретичний урок).
Учень:
називає основні вимоги до гігієни спортивного одягу та взуття;
виконує загально розвивальні вправи на місці та у русі; вправи для розвитку координації рухів; спеціальні бігові та стрибкові вправи;
володіє технікою: бігу на дистанцію 30м; технікою старту, стартового розбігу; бігу по дистанції і фінішування;
виконує біг у повільному темпі до 1000м без урахування часу; метання малого м’яча на дальність з 3-5 кроків у «коридор» 10м; у вертикальну ціль; стрибки у довжину «кроком» та способом «зігнувши ноги»; у висоту з прямого і бокового розбігу та способом «переступання»;
дотримується правил безпеки під час занять легкою атлетикою.





2.
ЗРВ в колі. СБВ. Повільний біг до 300 м. Біг 30 м (техніка навчання).
Спортивні рухливі ігри.


3.
ЗРВ в русі. Спеціальні легкоатлетичні вправи. Повільний біг. Біг 30 м. Метання малого м'яча у вертикальну і горизонтальну ціль. Ігри і естафети.


4.
ЗРВ з прапорцями. Повільний біг до 300 м. Здача нормативу. Біг 30м.
Метання малого м'яча у вертикальну і горизонтальну ціль. Ігри і
естафети.      


5.
ЗРВ з палицями. Біг на витривалість до 500м. Метання малого м'яча у  вертикальну і горизонтальну ціль.


6.
ЗРВ з скакалками. Метання малого м’яча в горизонтальну і вертикальну ціль (здача нормативу, кількість попадань з 10 спроб). Ігри.


7.

8.

9.
ЗРВ в русі. СБВ. Повільний біг. Стрибок у довжину з місця. Техніка навчання метання малого м'яча на дальність.
 ЗРВ в парах. Повільний біг. СБВ. Стрибок у
 довжину з місця. Метання малого м'яча на дальність.
ЗРВ на місці. Здача нормативу. Біг на витривалість до 1200м. Ігри і естафети.




10.


ЗРВ в русі. СБВ. Стрибок у довжину з місця. Метання малого м’яча на дальність. Спортивні ігри і естафети.        


11.
ЗРВ з палицями. Стрибок у довжину з місця (оцінювання). Метання
малого м'яча на дальність. Ігри і естафети.         


12.
ЗРВ з скакалками. Метання малого м'яча на дальність.(оцінювання). Ігри і естафети. Підсумок теми «Легка атлетика».



Плавання



1.
Гігієнічні правила занять із плавання. Організуючі вправи. Імітація рухів плавця руками і ногами.
Учень:
називає засоби гігієни плавання;
характеризує історію розвитку плавання в Україні;
виконує: загальнорозвивальні і спеціальні імітаційні вправи;
рухи ногами в положенні сидячи;
вправи на координацію рухів.


2.
Організуючі вправи. Рухи руками і ногами. Підготовчі плавальні врапви на суші.


3.
Правила і дії, які  гарантують безпеку на воді. Рухлива гра «Наступ із бризканням».








Баскетбол



1.
Правила техніки безпеки на уроках баскетболу. Бесіда «Видатні баскетболісти України» (теоретичний урок).
Учень:
характеризує історію розвитку баскетболу в Україні;
виконує:загальнорозвивальні вправи; вправи на координацію рухів; різновиди ходьби у сполученні з бігом; прискорення та біг зі стрибками; ловіння та передачі м’яча двома та однією рукою на різних рівнях і напрямках польоту м’яча; кидок однією рукою з місця; ведення, зупинки та передачі м’яча в мінібаскетболі; біг приставним кроком; перехоплення м’яча при передачах м’яча; правильний вибір дій, зв’язаних з кидками у кільце після передачі м’яча та проходу під кільце з веденням м’яча;
володіє: різновидами ходьби, бігу, прискорень, стрибків; взаємодіями двох та трьох гравців;
дотримується правил естафет та рухливих ігор; правил розташування гравців під час ігор та естафет на майданчику; правил безпеки під час занять баскетболом.


2.
Організуючі та загальнопідготовчі вправи. Вправи з баскетбольним м’ячем: ловіння м’яча, що лежить зверху. Рухлива гра «Кругова гілка».


3.
ЗРВ в русі. Вправи з баскетбольним м’ячем: ловіння м’яча, що лежить нижче пояса; кидки м’яча обома руками знизу. Рухлива гра «Виклик номерів».


4.
ЗРВ в парах. Кидки м’яча обома руками знизу (оцінювання). Рухливі ігри: «М’яч ловцеві», «Хто більше влучить».


5.
ЗРВ з прапорцями. Вправи з баскетбольним м’ячем: ведення м’яча однією рукою, ловіння та передача м’яча з місця кроком. Рухлива гра «М’яч у стіну».


6.
ЗРВ в русі. Ловіння м’яча, що лежить зверху; кидки м’яча обома руками знизу; ловіння та передача м’яча зі зміною місця (оцінювання). Рухлива гра «Передай м’яч після ведення».









Рухливі ігри



1.
ЗРВ в русі. Завдання і зміст уроків фізичної культури у 4-му класі. Правила техніки безпеки під час рухливих і народних ігор.
Учень:
називає рухливі й народні ігри, забави, естафети;
має загальні уявлення про зміст рухливих і народних ігор, забав, естафет;
дотримується правил проведення рухливих  інародних ігор, забав, естафет;
бере участь у рухливих і народних іграх в колонах і в колі, а також розучування нових рухливих ігор з метою активного відпочинку: «Невід», «До своїх прапорців», «Гонка м’ячів», «Кругова гілка», «М’яч ловцеві», «Горобчик», «Третій зайвий», «Естафета по колу», «Предай сусідові», «Гігантський крок», «Вовк у рові»;
дотримується правил техніки безпеки під час занять рухзливими і народними іграми, забавами, естафетами.


2.
ЗРВ в парах. Повільний біг. Стройові вправи. Розучування народних
ігор. Рухливі ігри в колонах.


3.
ЗРВ з палицями. СБВ. Повторення і закріплення ігор з колонах. Народні ігри в колі.


4.
ЗРВ з скакалками. Повільний біг до 300 м. Різновиди ходьби. СБВ.
Рухливі і народні ігри на свіжому повітрі.


5.
ЗРВ з прапорцями. СБВ. Стройові вправи. Розучування нових рухливих і народних ігор.  


6.
ЗРВ з палицями. Повільний біг до 500 м. Різновиди ходьби. СБВ.
Рухливі і народні ігри.


7.
ЗРВ в русі. Навчальний норматив (знати і вміти виконувати рухливі  ігри). Повільний біг. Ігри на увагу.


8.
ЗРВ з прапорцями. Повільний біг до 600 м. Різновиди ходьби. СБВ.
Рухливі народні ігри.


9.
ЗРВ з скакалками. СБВ. Повільний біг до 600м. Рухливі і народні ігри.


10.
ЗРВ в парах. Значення рухливих і народних ігор в побуті українського народу (теоретичний урок).










Немає коментарів:

Дописати коментар

Роль педагогічного спостереження для оцінювання. Рівні підтримки.

 РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ Важливим інструментом для оцінювання учнів з ООП є педагогічне спостереження. Це один із...