Добірка мультфільмів, ідеї навчальних моделей, експериментів, творчих поробок та малюнків, які можна реалізувати разом із першачкам, а також розробки тематичних уроків до 12 тижня НУШ від учителів з усієї України.
Чому йде дощ? Куди зникає дощова вода? Куди мчать річки? Як виникає веселка? Звідки береться сніг? У кожного першачка безліч запитань! І так кортить отримати на них відповіді!
Згідно із Модельною навчальною програмою, протягом дванадцятого навчального тижня учні вивчають значення води у житті, її агрегатні стани, види водойм та колообіг води у природі.
Редакція освітнього проекту «На Урок» традиційно підготувала добірку додаткових матеріалів, які стануть у пригоді для вчителів НУШ при підготовці до уроків протягом дванадцятого навчального тижня!
Переглядаємо навчальні мультфільми
Подивіться разом зі школярами мультфільми та обговоріть значення води на планеті, запитайте першачків про те, як вони пояснюють існування води у різних агрегатних станах.
Корисні підказки про воду від телеканалу ПЛЮСПЛЮС
Мультфільм просто, наочно і невимушено розповідає про агрегатні стани, кругообіг води у природі, а також про значення цієї речовини для всього живого на планеті. У навчальній анімації представлено ідеї експериментів із водою, які можна провести вдома або у класі.
Казка про хмаринку (створено мультиплікаційною студією Garbuz)
Казка-мультфільм у віршованій формі розповідає про те, як утворюються дощові хмаринки і чому вони змінюють колір.
Моделюємо природні процеси
Живлення рослин, проникнення в них забруднювальних речовин
Усе живе залежить від води. І те, що міститься у воді, безумовно, потрапляє всередину всього живого. Як це відбувається? Запропонуйте школярам, використавши квіти і харчові барвники, змоделювати одразу два процеси: живлення рослин і потрапляння забруднювачів.
Майстер-клас зі створення кольорових квітів
За допомогою цих моделей можна пояснити першачкам, як п'ють рослини, а також те, що всі забруднювачі, які надходять у середовище, потрапляють усередину всього живого, тому необхідно дбайливо ставитись до природи.
Колообіг води у природі
Розгляньте разом мультиплікаційну відеомодель колообігу води у природі, поясніть її зміст та значення колообігу для всього живого. Після цього запропонуйте учням разом створити наочний макет планетарного процесу.
Модель колообігу води в природі
Для цього знадобляться:
- пакет на застібці;
- вода;
- блакитний барвник;
- скотч;
- маркери.
Веселка
Кожен неодноразово захоплювався веселкою! Запитайте своїх учнів, чи помічали вони, коли вона виникає та чому з'являється. Щоб пояснити принцип виникнення веселки у природі, створіть разом модель цього явища.
Модель веселки у домашніх умовах
Пояснення: У природі білого кольору не існує. Насправді білий – це суміш 7 кольорів. Тож промінь, який нам здається білим, – це пучок з 7 кольорів. Вода виконує роль своєрідного «сита» та розкладає промінь на окремі кольори, а дзеркало перенаправляє розкладене кольорове світло на аркуш.
Експериментуємо
Вода – унікальна речовина! Цікаві досліди допоможуть наочно пояснити школярам значення та винятковість цієї рідини! До того ж усі діти полюбляють експерименти, бо досліджуючи та експериментуючи можна відчути себе справжніми науковцями або навіть фокусниками!
5 видовищних експериментів із водою
Використовуючи воду, можна провести такі видовищні експерименти, як гарячий лід, невидимі чорнила, лавова лампа, а також створити казкову поробку «Яйце дракона» у воді.
Малюємо на воді
Навчіть своїх учнів дивовижному мистецтву створення малюнків на воді, яке називається ебру! Ця техніка виникла ще у середньовічній Азії і згодом поширилася по всьому світу. Її основи зможуть із легкістю опанувати і першачки!
Майстер-клас з малювання на воді у техніці ебру
Для того, щоб почати створювати свій маленький шедевр, необхідно підготувати «полотно». Для цього потрібно підвищити густину набраної у спеціальний посуд води. Достатньо зробити розчин з води, крохмалю і борошна, змішаних у довільній пропорції.
Для малювання краще використовувати акрилові фарби. Наносити візерунки можна пензликом і паличками різної товщини.
Щоб зафіксувати зображення, його необхідно перенести на аркуш.
Створюємо музичний інструмент
Запитайте школярів, чи пам'ятають вони, як «говорить» вода у природі? Так, так! Адже це і звук дощу, водоспаду, морського прибою, хрускіт снігу чи льоду. Створіть зі школярами справжній музичний інструмент – водний ксилофон!
Принцип водного ксилофона
Для цього вам знадобляться:
- 7 або більше стаканів чи пляшок;
- вода;
- харчові барвники;
- палички.
За допомогою цього нескладного інструмента можна розвивати у школярів творчість, уяву, навички класифікації, розуміння причинно-наслідкових зв'язків та музичний слух. А напрацьовуючи ці навички, можна з часом досягти справжньої музичної майстерності!
Майстер-клас гри на водному ксилофоні
Виготовляємо поробки
Сніжинки
Сніг – вода у твердому стані – складається з окремих сніжинок. Якщо придивитися, можна навіть неозброєним оком розгледіти візерунки кожної з них! Вчені стверджують, що у природі не існує ідентичних сніжинок, вони неповторні й унікальні.
Створення сніжинок
Створіть разом зі школярами сніжинки з різними візерунками та прикрасьте цими поробками вікна шкільного кабінету!
Хмаринки
Хмаринки – вода у конденсованому стані, яка згором проллється дощиком чи просиплеться снігом. Запропонуйте учням разом створити об'ємні паперові хмаринки, до яких можна додати паперові крапельки, парасольку чи сніжинки. Такі поробки стануть чудовою прикрасою класного кабінету, коридору школи чи особистої кімнати кожного з учнів.
Створення паперових хмаринок
Колообіг води в природі
Колообіг – циклічний процес у природі, який складається з випаровування, конденсації, переносу повітряних мас та опадів. Створіть з учнями цікаву поробку, яка наочно продемонструє кожний із цих процесів.
Створюємо колообіг води в природі
Рахуємо, пишемо і читаємо
Протягом дванадцятого навчального тижня першачки напрацьовують навички лічби, вміння виконувати прості арифметичні дії з числами від 1 до 9, а також продовжують вивчати абетку. Допоможіть вашим учням зробити це швидше, використавши інтерактивні завдання інтерактивних завдань!
Онлайн-гра розмальовка «Мавпочка»
Принцип гри: У межах кожної області позначено приклад, який необхідно розв'язати, а отриманий результат вказує колір, яким за допомогою мишки необхідно розфарбувати окремі області малюнка.
Завдання з гри-розмальовки «Мавпочка»
Після закінчення виконання завдання можна перевірити вірність наданих відповідей. Для цього необхідно натиснути кнопку «Перевірити». За аналогічним принципом можна грати у схожу гру-розфарбовку – «Лісова галявина».
Онлайн-гра «Доміно»
На ігровому полі розташовані кісточки доміно. На кожній половинці позначене число або арифметичний вираз.
Принцип гри: За допомогою мишки необхідно розмістити кісточки таким чином, щоб поруч із кожним виразом знаходилося відповідне число. Для цього потрібно правильно розв'язати всі приклади, знайти кісточки з відповідями і перетягнути їх у потрібні місця.
Ігрове поле «Доміно»
Більше математичних онлайн-ігор можна знайти тут.
Матеріали, які підвищать зацікавленість першачків у вивченні абетки:
- ігри для вивчення абетки: добірка дидактичних завдань та ігор, які можна використовувати під час уроку для вивчення окремих літер;
- онлайн-ігри для вивчення букв: 5 ігор, які допоможуть опанувати абетку.
Матеріали для напрацювання навичок письма:
- друковані букви: генератор, за допомогою якого можна створити прописи друкованих букв;
- прописні букви: генератор, за допомогою якого можна створити власні шаблони прописних букв чи буквосполучень.
Корисні матеріали до дванадцятого тижня НУШ з Бібліотеки «На Урок»
Автор: Орел Наталія Миколаївна
Про матеріал: Конспект уроку розроблено за схемою відповідно до вимог НУШ. Тому він враховує всі ключові етапи уроку та містить різнопланові практичні вправи і завдання.
Автор: Чорная Галина Юріївна
Про матеріал: Добірка фотоматеріалів (стани води, вода у природі, водойми України), а також ребуси, загадки, прислів'я, казки, досліди, цікаві завдання для дітей, які можна використати для виготовлення тематичного лепбука.
Автор: Бойко Олена
Про матеріал: Конспект містить добірку ігор та посилання на музичний супровід до них, які доцільно використовувати під час ранкових зустрічей протягом дванадцятого навчального тижня.
Автор: Пєлих Тетяна Леонідівна
Про матеріал: Конспект завдань та ігор до кожного з основних етапів ранкової зустрічі. Цей матеріал стане у пригоді вчителям перших класів, допоможе провести цікаво і змістовно ранкову зустріч на 12 тижні навчання «Пригоди крапельки».
А які напрацювання для навчальних тижнів НУШ є у вас? Діліться з колегами власними розробками та надихайтесь ідеями вчителів з усієї України, користуючись матеріалами з Бібліотеки освітнього проекту «На Урок». Творімо НУШ разом!
Додаткові матеріали, які стануть чудовим доповненням навчального процесу впродовж тематичних тижнів НУШ, ви можете переглянути у таких статтях:
- «Я – школяр». 1 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Мій/наш клас». 2 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Мої друзі». 3 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Моє довкілля». 4 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Осінь». 5 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Я і моя Батьківщина». 6 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Ми – підприємливі (осінній доброчинний ярмарок)». 7 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Техніка, яка допомагає». 8 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Ігри». 9 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Театр». 10 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
- «Мода». 11 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації
Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Немає коментарів:
Дописати коментар