середа, 31 жовтня 2018 р.

Урок природознавства

Форми організації процесу навчання природознавства. Позаурочна і позакласна робота з природознавства

ПЛАН
1. Позаурочна робота, її місце і значення у системі навчання природознавства у початковій школі.
2. Позакласна робота з природознавства. Зміст позакласної роботи. 3. Домашні завдання з природознавства – частина позаурочної роботи. Види домашніх завдань.
4. Літні завдання з природознавства. Методика організації учнів до виконання літніх завдань.
Література 

1. ПОЗАУРОЧНА РОБОТА. ЇЇ МІСЦЕ І ЗНАЧЕННЯ У СИСТЕМІ НАВЧАННЯ ПРИРОДОЗНАВСТВА В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ 
Позаурочна робота з природознавства є формою організації учнів для виконання після уроків обов’язкових, передбачених програмою практичних робіт – індивідуально, у парах чи у групах. Позаурочні роботи з природознавства тісно пов’язані з уроками, їх виконують у куточку живої природи, на географічному майданчику, шкільній навчально-дослідній ділянці, у природі, на виробництві та вдома. Це різні досліди, спостереження, складання колекцій, гербарію, вирощування та висаджування рослин, збір насіння, підгодівля тварин та птахів узимку. Під час довготривалої позаурочної роботи учитель упродовж усього її виконання повинен систематично контролювати й спостерігати за її перебігом, щоб вчасно надати учневі допомогу і проконтролювати виконання. Важливо, щоб позаурочна робота відповідала програмі і виконувалась перед опрацюванням відповідної теми уроку. Багато позаурочних робіт учитель дає під час уроків за декілька днів чи тижнів до вивчення теми у класі. Учитель продумує терміни позаурочної роботи, її тривалість та способи використання результатів на уроках природознавства
За виконання позаурочної роботи учитель виставляє кожному учневі оцінку.  
2ПОЗАКЛАСНА РОБОТА З ПРИРОДОЗНАВСТВА. ЗІМСТ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ
Позакласна робота – складова частина навчально-виховного процесу, одна із форм організації вільного часу школярів. Вона надає широкі можливості для всебічного розвитку учнів і підготовки їх до життя.
  Позакласну роботу з природознавства організовують на добровільних засадах, для збудження і стимулювання пізнавальних інтересів школярів. Засобами позакласної роботи учитель розширює світогляд учнів, поглиблює знання учнів, розкриває їхні здібності, інтереси та нахили.
  За способом організації учнів розрізняють індивідуальну, групову, та масову позакласну роботу.
  Індивідуальну позакласну роботу з природознавства проводить з учнями, які виявляють стійкий інтерес до природи. Мета такої роботи – розширення кола пізнавальних інтересів школярів та поглиблення їхніх знань про природу.
  Одним із різновидів індивідуальної позакласної роботи є позакласне читання.
Позакласне читання з природознавства розширює та поглиблює шкільну програму, а також задовольняє найрізноманітніші запити й інтереси учнів. Задоволення індивідуальних читацьких інтересів, смаків, нахилів, самостійність учня у виборі книг, роблять індивідуальне позакласне читання одним із важливих засобів формування особистості, розумового, морального та естетичного розвитку.
  Предметний гурток є найпоширенішою формою групової позакласної діяльності учнів початкових класів. Мета гуртка з природознавства – зацікавити молодших школярів природознавством, поглибити і розширити їхні знання, виробляти у них навички експериментувати, спостерігати і досліджувати. У гуртку важливо поєднувати індивідуальну самостійну творчу і відповідальну роботу кожного учня з роботою колективною. Роботу в гуртку проводять за тематичним планом.  
3. ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ – ЧАСТИНА ПОЗАУРОЧНОЇ РОБОТИ З ПРИРОДОЗНАВСТВА. ВИДИ ДОМАШНІХ ЗАВДАНЬ

Немає коментарів:

Дописати коментар

Роль педагогічного спостереження для оцінювання. Рівні підтримки.

 РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ Важливим інструментом для оцінювання учнів з ООП є педагогічне спостереження. Це один із...