1.
Урок
постановки навчального завдання.
2.
Урок
розв’язування навчального завдання.
3.
Урок
моделювання та перетворення моделі.
4.
Урок
розв’язування часткових задач.
5.
Урок контролю
й оцінювання.
Етапи уроку в системі РН
І. Етап створення ситуації успіху
ІІ. Етап підведення учнів до постановки
навчальної задачі
ІІІ. Етап постановки часткової задачі
ІV. Етап розв’язання
часткової задачі
V. Етап рефлексії
Тест
Прочитайте висловлювання.
Поряд з кожним із них поставте знак згоди чи незгоди.
1.
Навчання грамоти може розвивати здібності дитини.
2.
Будь-яке навчання встановлює зв’язки між уже набутим
досвідом дитини і новими враженнями, в цьому і полягає розвиток.
3.
Розвиток – це біологічне дозрівання, що створює
передумови для розвитку.
4.
Навчання є доволі специфічним: якщо хтось навчився стандартно рахувати, то це ніяк не
вплине на його здібності писати твори.
5.
Нічого не минає безслідно: якщо хтось навчився
розв’язувати задачі «на рух», він набагато швидше зможе впоратися із задачами
на «продуктивність праці».
6.
Немає ніякого розвитку, окрім освіти: кожен крок вперед –
це оволодіння новою звичкою.
7.
Навчання завжди базується на досягнений рівень розвитку,
але не може змінити його.
Можливо, коли ви
намагалися зрозуміти, чи згодні із поданими твердженнями, ви помітили їх
протиріччя. Якщо ви отримали більше двох знаків згоди, то скоріше всього, у вас
поки що немає власної чіткої позиції відносно питання співвідносності навчання
і розвитку.
Моя мета - показати вам
на прикладі застосування РН Ельконіна-Давидова в умовах традиційної школи, що саме розвиває розвивальне навчання і що освіта має бути розвивальною.
Оцінювання навчальних
досягнень, система РН Ельконіна-Давидова
(відображення бальної оцінки у словесній)
Високий
|
Адресоване зі смисловим
завершен-
ням мовлення
|
Ти нас порадувала
Довершено
Маєш рацію
|
Достатній
|
Адресоване й формально
завершене мовлення
|
Погоджуюся з тобою
Гарно зроблено
Це твоя перемога
|
Середній
|
Адресоване й незавершене
мовлення
|
Значно краще
Досить вдало
Щиро радію за тебе
|
Низький
|
Неадресо-
ване мовлення
|
У тебе все вийде
Значно краще
Спробуй не поспішати
|
Питання для обговорення
1.Чи
існує, на вашу думку, не розвивальне
навчання? Якщо так, то наведіть власний приклад такого навчання. Якщо вважаєте,
що ні, то спробуйте сформулювати якомога точніше: чого вам не вистачає, щоб
дати відповідь на це запитання. Коротко занотуйте свої думки.
Немає коментарів:
Дописати коментар