Освітній коучинг «Педагогіка партнерства»
Коучинг. Це і тренінг особистої самореалізації, де тренер у формі бесіди веде людину до бажаних цілей. Це і система реалізації соціального та творчого потенціалу всіх учасників навчання. Він вирішує проблему відсутності мотивації. Основна особливість і відмінність коучингу – сприяти тому, щоб людина сама навчилася, а не навчити її.
Автор: Антіпова Наталя Миколаївна
Навчальний заклад: Комунальний дошкільний навчальний заклад “Дзвіночок”
Тема: Освітній коучинг «Педагогіка партнерства»
Мета: познайомити учасників з новим видом освітньої технології, формувати в педагогів навички ефективної взаємодії, вчити правилам саморегуляції; мотивувати кожного на особистісний та професійний ріст.
Хід проведення
(повідомлення теми)
Ведуча: Професія педагога – професія творча. Саме від рівня інтелектуального потенціалу педагога, його вміння творчо мислити і втілювати свої задуми у життя залежить кінцевий результат розвитку дітей. Чим вищою є креативність педагога, тим більше шансів для розвитку творчого потенціалу в дітей.
Ведуча: Професія педагога – професія творча. Саме від рівня інтелектуального потенціалу педагога, його вміння творчо мислити і втілювати свої задуми у життя залежить кінцевий результат розвитку дітей. Чим вищою є креативність педагога, тим більше шансів для розвитку творчого потенціалу в дітей.
Мотивація до роботи. Притча «Про рай і пекло»
Одного разу мудрець попросив Господа Бога показати йому рай і пекло. Господь відвів мудреця до приміщення, де нестерпно страждали голодні люди. Посеред кімнати стояв великий казан зі смачною кашею. Люди мали ложки, але вони були довші за руки, і жоден не міг втрапити ложкою до рота. “Так, це справжнє пекло!” — подумав мудрець.
Потім вони зайшли до іншого приміщення, де всі були ситі й веселі, хоча там стояв такий самий казан, а люди мали такі самі довгі ложки. Що ж робило життя цих людей райським? Придивившись, мудрець побачив — вони годували одне одного!
Ці люди вміли взаємодіяти. Перевіримо, чи вмієте взаємодіяти ми.
Потім вони зайшли до іншого приміщення, де всі були ситі й веселі, хоча там стояв такий самий казан, а люди мали такі самі довгі ложки. Що ж робило життя цих людей райським? Придивившись, мудрець побачив — вони годували одне одного!
Ці люди вміли взаємодіяти. Перевіримо, чи вмієте взаємодіяти ми.
Вправа на знайомство «Про себе саму»
Мета: встановлення контакту між учасниками групи, розвиток навички міжособистісної взаємодії.
Ресурсне забезпечення: аркуші білого кольору на кожного учасника, кольорові олівці, фломастери
Час виконання: 5 хвилин.
Ведуча: Ми всі з вами знайомі, але я хочу запропонувати вам познайомитися ще ближче, дізнатися щось нове один про одного.
Колись, у давнину, знатні родини мали свої герби, які відображали те, що притаманне даній сім’ї. Я пропоную вам намалювати особисті герби, які могли б розповісти саме про вас. На малювання герба – 2 хв. А потім – хто забажає прокоментуйте зображене. (з місця).
Примітка: у процесі виконання вправи доцільно використати інтерактивний метод «Мікрофон».
Ресурсне забезпечення: аркуші білого кольору на кожного учасника, кольорові олівці, фломастери
Час виконання: 5 хвилин.
Ведуча: Ми всі з вами знайомі, але я хочу запропонувати вам познайомитися ще ближче, дізнатися щось нове один про одного.
Колись, у давнину, знатні родини мали свої герби, які відображали те, що притаманне даній сім’ї. Я пропоную вам намалювати особисті герби, які могли б розповісти саме про вас. На малювання герба – 2 хв. А потім – хто забажає прокоментуйте зображене. (з місця).
Примітка: у процесі виконання вправи доцільно використати інтерактивний метод «Мікрофон».
Вправа «Чотири кольори», об’єднання в 4 групи
Мета: для розігріву учасників, об’єднання в групи.
Ресурсне забезпечення: картки з кольорами: «червоний», «жовтий», «зелений» «синій» (кількість карток повинна відповідати числу учасників групи). Учасники одержують одну з карток. По команді тренера будуть вставати ті, хто має відношення до даного кольору.
Час виконання: 3 хвилин
Ведуча: У кожного з вас є картки різного кольору (жовтим, і зеленим, і червоним, синій). Ми їх використаємо для об’єднання в групи. А допоможе нам вправа. Треба підніматися з місця тому у кого колір листочка має відношення до предмета. Наприклад «Нехай встане той, хто має колір яблука» встають усі учасники, тому що яблуко може бути й жовтим, і зеленим, і червоним. Смородина, перець, листок на дереві, гвоздика, лимон, трава, світлофор, м’якоть кавуна, помідор і т.д.
Висновок: Молодці, дуже гарно орієнтувались. Підніміть руку ті, хто спочатку вправи подумав, що прийдеться об’єднатись за кольором? На справді в житті об’єднуватись та знаходити партнерів доводиться з різних причин, різними людьми. Сьогодні вам вдалось зробити це. Ви вдало знайшли партнера за предметом. Я вам бажаю, щоб коли в роботі вам доведеться вибирати партнера – ви не дивились вузькі властивості.
Ресурсне забезпечення: картки з кольорами: «червоний», «жовтий», «зелений» «синій» (кількість карток повинна відповідати числу учасників групи). Учасники одержують одну з карток. По команді тренера будуть вставати ті, хто має відношення до даного кольору.
Час виконання: 3 хвилин
Ведуча: У кожного з вас є картки різного кольору (жовтим, і зеленим, і червоним, синій). Ми їх використаємо для об’єднання в групи. А допоможе нам вправа. Треба підніматися з місця тому у кого колір листочка має відношення до предмета. Наприклад «Нехай встане той, хто має колір яблука» встають усі учасники, тому що яблуко може бути й жовтим, і зеленим, і червоним. Смородина, перець, листок на дереві, гвоздика, лимон, трава, світлофор, м’якоть кавуна, помідор і т.д.
Висновок: Молодці, дуже гарно орієнтувались. Підніміть руку ті, хто спочатку вправи подумав, що прийдеться об’єднатись за кольором? На справді в житті об’єднуватись та знаходити партнерів доводиться з різних причин, різними людьми. Сьогодні вам вдалось зробити це. Ви вдало знайшли партнера за предметом. Я вам бажаю, щоб коли в роботі вам доведеться вибирати партнера – ви не дивились вузькі властивості.
Вправа «Асоціації»
(об’єднання в 4 групи, наприклад – по назві квітки)
Мета: активізувати учасників, підготувати їх до виконання наступних вправ. Очікування: підвищення рівня інформованості щодо даної проблеми.
Ресурсне забезпечення: ватман, маркери.
Час виконання: 5 хвилин
Ведуча: В мене є 4 картки зі словами, які мають відношення до нашої теми. Один учасник з вашої команди повинен взяти картку зі словом. ( слова: ПЕДАГОГІКА, ПАРТНЕРСТВО, ДИТИНА, ОСВІТА). Запишіть вертикально слова та до кожної букви потрібно дібрати слова-асоціації, на це завдання (2 хв.). Презентація слова кожною групою – 1 хв.
Мета: активізувати учасників, підготувати їх до виконання наступних вправ. Очікування: підвищення рівня інформованості щодо даної проблеми.
Ресурсне забезпечення: ватман, маркери.
Час виконання: 5 хвилин
Ведуча: В мене є 4 картки зі словами, які мають відношення до нашої теми. Один учасник з вашої команди повинен взяти картку зі словом. ( слова: ПЕДАГОГІКА, ПАРТНЕРСТВО, ДИТИНА, ОСВІТА). Запишіть вертикально слова та до кожної букви потрібно дібрати слова-асоціації, на це завдання (2 хв.). Презентація слова кожною групою – 1 хв.
Наприклад:
П – повага, партнерство
Е – ерудований, енергійний
Д – дитина, дисциплінований
А – активний,
Г – гідність, грамотність
О – організаційність, об’єктивність
Г – гуманність,
І – інтелектуальність, ініціативність
К – креативність
А – артистизм
Підсумок: Дякую, молодці. Ми визначили значення всіх слів. Продовжуємо.
П – повага, партнерство
Е – ерудований, енергійний
Д – дитина, дисциплінований
А – активний,
Г – гідність, грамотність
О – організаційність, об’єктивність
Г – гуманність,
І – інтелектуальність, ініціативність
К – креативність
А – артистизм
Підсумок: Дякую, молодці. Ми визначили значення всіх слів. Продовжуємо.
Вправа «Паркан ідей»
(об’єднання в 4 групи, наприклад – по назві фрукта)
Мета: визначити проблеми сучасних дітей та розробити рекомендації для педагогів, батьків.
Ресурсне забезпечення: аркуші білого паперу (5 шт. на кожну команду), маркери, картки з завданнями та визначенням: 1 – дуже важливо, 2 – важливо, 3 – можемо (вплинути) змінити, 4 – не можемо змінити, 5 – можемо і потрібно вплинути (змінити).
Час виконання: 10 хвилин
Ведуча: Щоб ефективніше працювати з дітьми та сприяти їх розвитку, пропоную визначити проблеми сучасних дітей у школі, в дошкільному закладі, розробити рекомендації, відносно роботи з дітьми в форматі Нової української школи та закону України «Про освіту». Кожна група має аркуші паперу, на яких записує свої рекомендації (завдання написані на листках, хаотично вибирає 1 людина з команди). 1 група – визначає проблеми сучасних дітей, 2 група – складає рекомендації для педагогів, наставників дітей, 3 група – надає рекомендації для батьків, 4 група – чого б хототіли від МОІН. Але ви для себе повинні визначити: 1 – дуже важливо, 2 – важливо, 3 – можемо (вплинути) змінити, 4 – не можемо змінити, 5 – можемо і потрібно вплинути (змінити). На писати 5 найважливіших на вашу думку проблем та рекомендацій. (2 – хв.).Хтось один із групи презентує напрацювання – 2 хв. кожна група.
Висновок: Отже, виходячи з того що ми почули, будьте терпимими до ідей, поважайте допитливість, реагуйте на запитання дитини, адже діти дуже цікаві і задають багато запитань. Дуже часто, щоб відповісти на них педагогу потрібно не лише володіти знаннями а й проявити неабияку винахідливість.
Мета: визначити проблеми сучасних дітей та розробити рекомендації для педагогів, батьків.
Ресурсне забезпечення: аркуші білого паперу (5 шт. на кожну команду), маркери, картки з завданнями та визначенням: 1 – дуже важливо, 2 – важливо, 3 – можемо (вплинути) змінити, 4 – не можемо змінити, 5 – можемо і потрібно вплинути (змінити).
Час виконання: 10 хвилин
Ведуча: Щоб ефективніше працювати з дітьми та сприяти їх розвитку, пропоную визначити проблеми сучасних дітей у школі, в дошкільному закладі, розробити рекомендації, відносно роботи з дітьми в форматі Нової української школи та закону України «Про освіту». Кожна група має аркуші паперу, на яких записує свої рекомендації (завдання написані на листках, хаотично вибирає 1 людина з команди). 1 група – визначає проблеми сучасних дітей, 2 група – складає рекомендації для педагогів, наставників дітей, 3 група – надає рекомендації для батьків, 4 група – чого б хототіли від МОІН. Але ви для себе повинні визначити: 1 – дуже важливо, 2 – важливо, 3 – можемо (вплинути) змінити, 4 – не можемо змінити, 5 – можемо і потрібно вплинути (змінити). На писати 5 найважливіших на вашу думку проблем та рекомендацій. (2 – хв.).Хтось один із групи презентує напрацювання – 2 хв. кожна група.
Висновок: Отже, виходячи з того що ми почули, будьте терпимими до ідей, поважайте допитливість, реагуйте на запитання дитини, адже діти дуже цікаві і задають багато запитань. Дуже часто, щоб відповісти на них педагогу потрібно не лише володіти знаннями а й проявити неабияку винахідливість.
Вправа «Друдлі»
Мета: розвиток творчих здібностей, гнучкості мислення та вміння підійти до ситуації з різних сторін.
Ресурсне забезпечення: 4 малюнки загадок-головоломок
Час виконання: 5 хвилин
Ведуча: Ми гарно інтелектуально попрацювали. Зараз пропоную вам трохи розслабитись і пограти в квест-гру «Друдлі», яка відкриє у вас найнестандартніші, найкреативніші здібності.
Ресурсне забезпечення: 4 малюнки загадок-головоломок
Час виконання: 5 хвилин
Ведуча: Ми гарно інтелектуально попрацювали. Зараз пропоную вам трохи розслабитись і пограти в квест-гру «Друдлі», яка відкриє у вас найнестандартніші, найкреативніші здібності.
Винахідник друдлів Роджер Прайс, комедійний письменник.
Друдл – Droodle – це загадка-головоломка. Це малюнок, на підставі якого неможливо точно сказати, що це таке, але зате можна придумати безліч варіантів «що б це могло бути». Єдино правильної відповіді немає. Так, все це і ще багато чого завгодно. Ви можете побачити в цьому зображенні десятки різних ситуацій. І не обов’язково відповідь має бути реалістичною. Їй достатньо бути цікавою і схожою на те, що зображено на малюнку. Малюнки показуються по черзі.
Друдл – Droodle – це загадка-головоломка. Це малюнок, на підставі якого неможливо точно сказати, що це таке, але зате можна придумати безліч варіантів «що б це могло бути». Єдино правильної відповіді немає. Так, все це і ще багато чого завгодно. Ви можете побачити в цьому зображенні десятки різних ситуацій. І не обов’язково відповідь має бути реалістичною. Їй достатньо бути цікавою і схожою на те, що зображено на малюнку. Малюнки показуються по черзі.
Простота та невизначеність друдлів створюють широкий простір для виникнення в дітей асоціативних образів, пов’язаних з будь – якою сферою навколишньої дійсності. Безмежних можливостей для розвитку цих здібностей надають прийоми ейдетики, в основі яких лежать асоціації. Людина, у якої розвинене асоціативне мислення буде успішною у всьому, а дитина – в подальшому навчанні, зможе знаходити нестандартні рішення в будь–яких ситуаціях, матиме високі інтелектуальні здібності, краще запам’ятовуватиме вірші і тексти через створення асоціативних зв’язків із образами, які виникають в її уяві.
Приклади відповідей: це людина в костюмі з краваткою-метеликом, затиснена дверима ліфта?; метелик, підійматися по мотузці вгору; а може, трикутник, цілує своє відображення в дзеркалі?; пісочний годинник, що стоять на столі?; два гучномовці на стовпі?; шафа з ручками; 2 поля і мотики, увіткнуті в землю (вид зверху); книга з закладкою (вид з торця книги); коробка для шахів; ручки двері з двох сторін; закрите вікно; торт, перев’язаний мотузкою (вид зверху).
Підведення підсумків змагання
Проведена квест-гра, ще раз підтвердила, що педагоги – це талановиті, креативні та ініціативні особистості! Ви проявили себе оригінальними, допитливими і готовими до використання та створення інновацій.
Ведуча: Хочу озвучити вислів Люшера
СТРАХ – ЗАСУДЖЕННЯ – ДІЇ – НАСЛІДКИ
Кожна Людина, а тим паче дитина боїться, боїться бути засудженим, страх –дій, страх наслідків. Або засудження – дій чи наслідків. Як би ми не трактували вислів, все зводиться до того, що треба навчити дитину переборювати страх.
Проведена квест-гра, ще раз підтвердила, що педагоги – це талановиті, креативні та ініціативні особистості! Ви проявили себе оригінальними, допитливими і готовими до використання та створення інновацій.
Ведуча: Хочу озвучити вислів Люшера
СТРАХ – ЗАСУДЖЕННЯ – ДІЇ – НАСЛІДКИ
Кожна Людина, а тим паче дитина боїться, боїться бути засудженим, страх –дій, страх наслідків. Або засудження – дій чи наслідків. Як би ми не трактували вислів, все зводиться до того, що треба навчити дитину переборювати страх.
Метод «Прес», підсумок роботи
Мета: Передати по колу (іграшку) та продовжити вислів написаний на екрані:
Ведуча: Підсумовуючи роботу пропоную закінчіть думку:
Ведуча: Підсумовуючи роботу пропоную закінчіть думку:
Сьогодні мене вразило…
Сьогодні мені згадалося…
Мені запам’яталося …
Мене дратувало …
Мені було цікаво …
Мене порадувало …
Спілкування було …
Сьогодні мені згадалося…
Мені запам’яталося …
Мене дратувало …
Мені було цікаво …
Мене порадувало …
Спілкування було …
Ведуча:
Нехай життя дарує щастя й долю,
Душевну щедрість, доброту й любов.
Терпіння, працьовитість, силу й волю,
Поступливість і злагоду в усьому.
Нехай життя дарує щастя й долю,
Душевну щедрість, доброту й любов.
Терпіння, працьовитість, силу й волю,
Поступливість і злагоду в усьому.
Немає коментарів:
Дописати коментар