Учителі мають виконувати рекомендації до програм
Методичні рекомендації до оновлених програм для учнів 1-4 класів будуть
суттєво осучаснені і вчителі мають їх виконувати. Про це в інтерв'ю
Українській правді. Життя сказала міністр освіти і науки Лілія Гриневич.
За словами міністра, батьки зможуть апелювати до методичних рекомендацій, у
разі якщо вчитель буде їх порушувати.
«Я б говорила не про контроль батьків над вчителями – а про партнерство
батьків та вчителів. Це нова категорія, яку ми мусимо додати до нашої
школи. Тому що батьки часом зараз розглядаються школою, як
"ті-хто-мають-принести-гроші-на-школу". А вони мають бути партнерами.
Школа теж не має, де ще шукати інших партнерів, – бо це дві сторони, які
найбільше зацікавлені в успіху цих дітей», - зазначила Лілія Гриневич,
наголосивши, що культура партнерства в новій українській школі – це взагалі одна
з базових цінностей нової школи.
Вона також зазначила, що у разі порушення методичних рекомендацій, батьки
мають право у ввічливій формі навести свої аргументи вчителю, оскільки все
робиться заради якості освіти дітей.
Наприклад, сказати: «На сайті МОН написано, що діти мають писати олівцем, а
ви змушуєте писати ручкою, а ще червоним підкреслюєте помилки – це стрес для
дитини. Будь ласка, чи можете ви перейти до нових методичних рекомендацій».
«Якщо вчитель буде казати, що він не погоджується і хоче вчити так, як вчив
25 років до того, у цьому випадку ви звертаєтеся до дирекції школи про
порушення методичних рекомендацій», - зауважила міністр освіти.
У разі, якщо дирекція школи не реагуватиме, батькам необхідно буде
звернутись на електронну скриньку Міносвіти з чітким вказанням номера школи та
прізвищем вчителя.
«Якщо є порушення методичних рекомендацій і програм, які затверджені
Колегією МОН, це для нас є приводом для інспекції і визначення, наскільки
вчитель виконує посадові обов’язки», - повідомила Лілія Гриневич.
Вона також зауважила, що держава не має коштів змінювати підручників на
цьому етапі. Нові підручники будуть під нові стандарти.
«Але вчитель завжди має право щось пропустити в підручнику і орієнтуватися
на програму. У підручнику для 6-річних дітей в перші місяці навчання було
визначення нуля: "Нуль – це відсутність елементів в множині". Значна
частина вчителів розуміли, що це абсолютно глупота – змушувати дітей вчити це
напам'ять в 6-річному віці у перші місяці навчання в школі. Вони просто опускали
це визначення і подавали його вже тоді, коли дитина була до цього готова», -
зазначила міністр.
Вона висловила переконання, що шлях збільшення кількості фактичних знань та
інформації, яким йшла наша школа останні десятиліття є безперспективним.
«У нас відбулася знаннєва криза української школи. Ми мусимо це зрозуміти і
визнати. Ми повинні виділити ядро знань, з яким треба обов'язково працювати. На
цьому ядрі знань будувати вміння, як застосовувати ці знання для вирішення
практичних життєвих ситуацій, як формувати навички критичного мислення. Таким
чином ми маємо сформувати в дітей ключові компетентності, які сьогодні визнані
провідними освітніми системами світу як такі, що необхідні для сучасної людини
в 21 столітті. І їх буде покладено в основу змісту освіти в новій українській
школі», - зауважила міністр.
За її словами, в будь-якому випадку, оновлення програм – це вже крок
назустріч тим дітям, які сьогодні вчаться у початковій школі.
«Я весь час звертаю увагу вчителів на те, що ми живемо в новому столітті.
Це інше покоління дітей, яке по-іншому сприймає інформацію. Ми теж мусимо
мінятися. Неможливо навчати сучасних дітей так, як навчали нас», - наголосила
міністр освіти і науки Лілія Гриневич.
Немає коментарів:
Дописати коментар