Самоаналіз тесту учнями
Із слів першого рядка можна перевірити
орфограми за допомогою правил історичного чергування звуків лише у
словах заєць та чекати.
Заєць: пишемо – є -, бо зайці ( при доборі форми слова чи
споріднених слів, звук у слабкій позиції випадає); чекати: пишемо –е-, бо очікуваний (зміною форми слова на
місці слабкої позиції звука з’являється звук [і]). Отже слова першого рядка не всі
підходять.
Із слів другого рядка лише слова дзвеніти
та чекати можна перевірити зміною форми слова за правилом
історичного чергування звуків.
Дзвеніти: пишемо – е-, бо дзвін (зміною форми слова на місці
слабкої позиції звука з’являється звук [і]); чекати: пишемо –е-, бо очікуваний (зміною форми слова на
місці слабкої позиції звука з’являється звук [і]). Інші два слова є
неперевірними словниковими.
Із слів третього рядка за правилами історичного чергування можна перевірити
лише слова дятел та заєць.
Заєць: пишемо – є -, бо зайці ( при доборі форми слова або
споріднених слів, звук у слабкій позиції
випадає); дятел: пишемо –е-, бо дятли
. Інші слова є словниковими непевірними.
Четвертий рядок підходить, оскільки
за правилами історичного чергування звуків на місці слабкої позиції голосного в
коренях слів пишеться –е- чи –є-. Адже зміною форми цих слів або добором
спільнокореневих, звук у слабкій позиції випадає чи замінюється звуком [і].
Дятел: пишемо з –е-, бо
дятли (випадає).
Заєць: пишемо з –є-, бо
зайці (випадає).
Дзвеніти: пишемо з –е-,
бо дзвін (замінюється звуком
[і]).
Чекати: пишемо з –е-, бо
очікуваний (замінюється
звуком [і]).
Немає коментарів:
Дописати коментар