четвер, 29 вересня 2016 р.

Опорні схеми для учасників гри



Самоаналіз тесту учнями
Із слів першого рядка можна перевірити  орфограми за допомогою правил історичного чергування звуків лише у словах  заєць та чекати.
Заєць:  пишемо – є -, бо зайці ( при доборі форми слова чи споріднених слів, звук у слабкій позиції випадає); чекати: пишемо –е-, бо очікуваний (зміною форми слова на місці слабкої позиції звука з’являється звук [і]). Отже слова першого рядка не всі підходять.
Із слів другого рядка лише слова дзвеніти та чекати    можна перевірити зміною форми слова за правилом історичного чергування звуків.
Дзвеніти: пишемо  – е-, бо дзвін (зміною форми слова на місці слабкої позиції звука з’являється звук [і]); чекати: пишемо –е-, бо очікуваний (зміною форми слова на місці слабкої позиції звука з’являється звук [і]). Інші два слова є неперевірними словниковими.
Із слів третього рядка за правилами історичного чергування можна перевірити лише слова дятел та заєць.
Заєць:  пишемо – є -, бо зайці ( при доборі форми слова або споріднених слів,  звук у слабкій позиції випадає); дятел: пишемо –е-, бо дятли . Інші слова є словниковими непевірними.
 Четвертий рядок підходить, оскільки за правилами історичного чергування звуків на місці слабкої позиції голосного в коренях слів пишеться –е- чи –є-. Адже зміною форми цих слів або добором спільнокореневих, звук у слабкій позиції випадає чи замінюється звуком [і].
Дятел: пишемо з –е-, бо дятли (випадає).
Заєць: пишемо з –є-, бо зайці (випадає).
Дзвеніти: пишемо з –е-, бо дзвін (замінюється звуком [і]).
Чекати: пишемо з –е-, бо очікуваний (замінюється звуком [і]).

Немає коментарів:

Дописати коментар

Роль педагогічного спостереження для оцінювання. Рівні підтримки.

 РОЛЬ ПЕДАГОГІЧНОГО СПОСТЕРЕЖЕННЯ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ Важливим інструментом для оцінювання учнів з ООП є педагогічне спостереження. Це один із...