вівторок, 13 грудня 2016 р.

Ранкові зустрічі

                                 Підготувала учитель 1 класу Демченко С.О.
Ранкова зустріч на тему:

ВЕСЕЛИЙ НАСТРІЙ – ЗДОРОВА ДИТИНА

Мета. Формувати у дітей поняття необхідності берегти своє здоров'я та розуміння залежності фізичного стану людини від емоцій; учити управляти мімікою обличчя. Розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, творчу уяву, емоційну сферу дитини. Виховувати співчуття, любов до ближнього.
Матеріал. Картонні папуги, картинки із зображенням краплинок (веселої, сумної, злої), малюнки із зображенням моря (штиль, бриз, шторм).
Хід зустрічі.
 I.  Привітання один до одного.
Вчитель.
-           Діти, сьогодні я з собою захопила чарівну скриньку. Ось послухайте, яка чарівна музика лунає. Так співає скринька. У скриньці - ваші папуги, які ви прикрашали власноруч. Усі папуги різняться, тому я не знаю, де чия. Зараз я показуватиму по одній папузі, а ви тільки за допомогою своїх поглядів, посмішок, міміки покажіть мені, що ця папуга ваша. Добре?
Діти виконують вправу.
Вчитель.
-    Чудово, я відгадала всіх папуг, а ви потренувалися управляти мімікою свого обличчя.

-           Подивіться на ці малюнки, на яких зображені три різних краплинки води. Що ви побачили.
 Діти (по черзі).
-           Я побачила, що перша краплинка весела, адже ротик у неї посміхається.
-           Я побачив, що друга краплинка зла, адже вона показує зуби.
-           Я побачив, що третя краплинка сумна, тому що в неї куточки ротика опущені вниз.
Вчитель.
-    Добре! Весела, зла, сумна - це настрій крапельок. А яким ще буває настрій? 
ДітиПоганим, радісним, сердитим...
Вчитель.
   -          Коли у людини буває веселий настрій?
Діти.
-           Коли дарунки подарували.
-           Коли буває свято.
-           Коли бабуся завітала в гості.
-           Коли людина здорова.
-           Коли людина має сім'ю.
Вчитель.
   -      Правильно! А коли  настрій сумний?
 Діти.
-           Коли щось болить.
-           Коли хтось хворіє.
-           Коли зламалась улюблена іграшка.
-           Коли немає друзів.
-           Коли йде дощ.
Вчитель.
-           Дякую! Пропоную поліпшити настрій вправою «Я - здорова людина!».
-           Я – здорова людина!
-           Усім дітям нашої групи я бажаю здоров'я!
-           Я хочу, щоб ви зростали здоровими, розумними, веселими і щасливими!
Вчитель.
-           Правильно! Діти, настрій впливає на здоров'я людини. Коли у вас щось болить, вам боляче і сумно, не хочеться веселитися. Тому слід берегти свій настрій, а також настрій тих, хто перебуває поруч із вами.
-           Та настрій буває не тільки у людини. Подивіться на три малюнки із зображенням моря. На всіх малюнках настрій у моря різний. Уважно подивіться на малюнки і скажіть, де живе спокій, де море хвилюється, а де - бушує? (Вчитель показує малюнки моря).
-           Ви побачили, що у моря буває також свій настрій. Настрій є у тварин, комах, дерев, квітів, навіть, у повітря буває свій настрій.
II .  Пропоную погратися!
Вчитель.
-         Я називатиму настрій, а ви мімікою його показуватимете.
ü  Вам весело...
ü  Ви здивовані...
ü  Вам сумно...      
ü  Ви сердиті...
-           Добре, мені сподобалось, як ви граєте!
    -      А зараз пропоную провести вправу «Я - здорова дитина» і побажати здоров'я нашим гостям.
    -         Я - здорова дитина.
-           Усім гостям нашої групи я бажаю здоров'я!
-           Я хочу, щоб ви були здоровими, розумними, веселими і щасливими!
Вчитель.
-           Діти, ми сьогодні добре потренувались управляти своєю мімікою, згадали, який буває настрій у людини і від чого він залежить. Також дізналися, що настрій буває не тільки у людини. А зараз пропоную кожному з вас пригадати наші краплинки на початку зустрічі і намалювати свою краплинку із тим настроєм, який є в нього цієї миті.
Діти малюють на краплинках ротик - усмішку.
III. Підведення підсумку заняття.


 Вправи для «безболісного» адаптування учнів 1 класу

      До першого класу прийшли шестирічні діти, які навчатимуться в початковій школі чотири роки. Психологами визначено, що період розвитку дитини від 6 до 7 років є перехідним між дошкільним і молодшим шкільним віком.
      Адаптація - відповідальний етап у житті маленького школяра, його батьків, тому що саме в цей час учень приймає й освоює шкільні норми, у нього формується інтерес до шкільного життя, зміцнюється віра у власні сили, виявляються нові уміння, які супроводжують процес дорослішання. З приходом до школи змінюється поведінка учня - тепер постійна праця, творчість, гра підпорядковані навчанню.
      Загальновідомо, що очікування дитини, яка йде в перший раз до школи, сповнені надій і тривоги. Тому в процесі адаптації часто спостерігаються негативні фізіологічні реакції дитячого організму на різку зміну звичного способу життя: швидка стомлюваність, порушення сну, апетиту, дратівливість.
     Тому перед вчителем постає ряд завдань, а головне з них - створити найбільш сприятливі умови для психологічної і фізіологічної адаптації дитини до шкільного життя.
Я пропоную вам вправи для «безболісного» адаптування  першокласників.
Вчитель.
-         Доброго дня!
Діти.
      -   Ми візьмемося за руки
          (Діти беруться за руки).
-         Веселіше стане нам!
-         Бо у класі всі ми друзі,
-         Усмішки даруєм вам!

*Вправа «У бабусине віконечко...»

Вчитель.


-   Діти, сідайте на стільчики.
-         Я знаю, що ви знайомі з багатьма казками. Зараз  я почну, а ви підкажете мені, про кого вона...    Жили собі дід та баба. Дід сидить на печі, а баба...
-   Зайшла баба до хати, а дід їй і каже: «Спечи, бабо, ... (Діти).
-  Спекла баба колобка і поставила на вікно.
А що було далі? (Діти: Колобок утік покотився до   лісу).
-  Котиться, котиться Колобок, а назустріч йому... хто? (Діти: Колобок зустрівся з Зайчиком).
* Вправа «Сонячний зайчик»  


Вчитель.
      -   Ось Зайчик, а в лапках у нього Сонячний зайчик. Сядьте зручніше та уявіть собі, що ми на галявині. Сонячний зайчик зазирає у ваші оченята. Заплющить їх. Зайчик пробіг по обличчю - погладьте його ніжно долоньками, на лобі, на щічках, на підборідді. Правда, приємно?
     -   Погладжуйте легенько, щоб не сполохати його - голову, ручки, ніжки. Раптом він заліз за комір! Погладьте його й там. Він любить і пестить вас. А ви подружіться з ним. Прислухайтеся ще трохи до своїх відчуттів і повертайтеся в клас.
    -    Дякуємо тобі, Сонячний зайчику, що ти нас розвеселив. Давайте подякуємо Зайчику оплесками.
-         Отже, Колобок котиться, котиться, а назустріч йому ... (Діти: Вовк).
-         Хто скаже повним реченням? (Дитина: Колобок зустрів Вовка). Повторіть усі. (Діти повторюють).
*  Гра «Тупотіть ногами ті, хто ...»

                      






                            Любить співати.
 Залюбки ходить до школи.
                    Робить зарядку.
            Хто не любить писати,читати?
Хто любить мультики?
    Хто не любить тістечка?
                        Хто любить малювати?
      Хто бачив живого вовка?
    Хто любить працювати?
-         А чи любить Вовк працювати? Не любить, тому він швидко і втік від нас.
-         А наш Колобок котиться, котиться, а назустріч йому виходить ... (Діти: Ведмідь). Дайте повну відповідь. (Діти разом: Назустріч Колобкові вийшов Ведмідь).
-         Ось наше завдання від Ведмедя:

*Вправа «Закінчи речення...»
   Я мрію...     Я люблю...     Мені сумно, коли...       Я стараюся...
   Я вірю... Я турбуюсь... Мої батьки хочуть...
   Я радію, коли... Я не люблю...
Вчитель.
-         Діти, а яка зараз пора року?
-         А що взимку робить ведмідь?
-         А що він любить? А що не любить? Не любить, щоб його тривожили взимку. Тому хай іде наш Ведмедик у барліг спати. І ми трішки відпочинемо.
*  Вправа «Ладусі-ладусі».
Вчитель.
-         А наш Колобок котиться, котиться, а назустріч йому... хто?
-         Дайте повну відповідь:  «Колобок зустрів хитру Лисичку».
-         Лисичка також прийшла із завданням.






* Гра «І я ...»

  Вчитель.

   -      Правила гри такі: я називаю
 риси характеру. Якщо у когось
є така риса, то  він має  відповісти: «І я...».
   -      Лисичка каже:  Я – ледача…, я – охайна…, я – чесна…,  я -   
          сором'язлива…, я-жадібна…,    я – весела…, я – працьовита…, я – хитра…
   -   А яка Лисичка? (Повним реченням: Лисичка руда. Лисичка хитра. Лисичка обережна.  Лисичка красива, пухнаста, хутро красиве).
-         Діти, а в казочці Лисичка хотіла з'їсти
Колобка. Давайте ми врятуємо його. А для цього кожен з нас придумає і скаже Лисичці добрі, ввічливі слова, щоб вона Колобка не їла. (Діти беруть Лисичку і звертаються до неї:
«Лисичко, будь добра, не їж Колобка, я краще дам тобі цукерку» та ін.).
Тепер ми з вами, діти, врятували Колобка, зробили добру справу, бо всі люди живуть на світі, щоб творити добро!

                             Демченко Світлана Олексіївна
Ранкові зустрічі


Перше наше завдання, коли маленький першокласник щойно переступив шкільний поріг - це створити емоційний настрій дитини, яка щойно відпустила мамину руку і стала школярем. Що таке ранкова зустріч?


Ранкова зустріч — це зустріч на початку дня для всього класу з учителем. Перебуваючи у колі, кожна дитина вдумливо і поважно вітається з друзями, ділиться враженнями, бере участь у короткій енергійній груповій вправі. Закінчується зустріч щоденними новинами, щоб підкреслити навчальні завдання цього дня.

     Ранкова зустріч складається з чотирьох основних компонентів:

v    Вітання
v    Обмін інформацією
v    Групове заняття
v    Щоденні новини

Пропонуємо Вашій увазі ось таку ранкову зустріч.

Немає коментарів:

Дописати коментар

  24 травня, 2023 . Дистанційне навчання. 3 клас   1 урок – математика (о 8.30)   2 урок – 5 уроки – працюємо самостійно.   За...